Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

2-DELT ELLER 3-DELT BID
Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 01:43
HVAD ER BEDST, AT BRUGE PÅ SIN HEST AF BID, DET 2- DELTE ELLER DET 3-DELTE. jEG HAR BEGGE DELE OG SYNTES HAN TYGGER BEDRE PÅ DET 3-DELTE. MEN HVAD ER BEDST AT BRUGE. OG HVORDAN VIRKER HVER BID PÅ HESTEN.

HÅBER DER ER NOGLE DER KAN HJÆLPE;-D

MVH OVERSTÅENDE
Der er kommet billeder ind i min Præsentation (Y)

Rigtige kvinder rider hver dag ;D

gjettermann@edb.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: 2-DELT ELLER 3-DELT BID
Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 01:48
Prøv at bruge søgefunktionen, og du vil få rigtig mange svar! :-)

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 01:52
øH, DEN ER JEG IKKE LIGE MED PÅ, HVORDAN SØGER JEG MED DEN FUNKTION?

gjettermann@edb.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 09:51
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 12:47
Og så synes jeg også der var en udmærket artikel om bid og næsebånd i Landsbladet Hest for nylig. Den hjalp mig med at bestemme hvilket bid - og hvilketnæsebånd - jeg vil bruge :-)
------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 13:27
Hejsa

jeg takker mange gange for jeres hjælp.

gjettermann@edb.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2002 23:31
Hejsa

Et tredelt bid er mere blødt end et todelt. Så hvis din hest går godt nok med et tredelt ville jeg bruge det. Målet med ridningen er vel at ride bedst muligt på den mildeste måde!!! Så jo bedre og blidere man kan gøre det for hesten jo bedre rytter er man!!!;-)
Hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2002 19:30
Man kan efter min bedste overbevisning ikke sige at 3 delt er blødere end 2 delt. Alt afhænger af rytteres hånd.
Vi kan blive enige om at et tykt bid er blødere end et tyndt.

Er netop ved at ride en springhest for en ven. Den første dag red jeg med dens sædvanlige bid, et tredelt bid af den slags hvor der ligesom er en plade på midten. Det var rædselsfuldt. Tungen kørte rundt i munden på den, hovedet tog den på sned o.s.v. alverdens krumspring gjorde den for at unddrage sig og gik ikke på noget tidspunkt taktfast eller stabilt.
Dagen efter tog jeg mit eget gode gamle tykke og tunge (massive) argentan-bid med og lagde på den. Og hesten var som forvandlet. 4 dage senere går hesten taktfast og stabilt og blødt på biddet. Og nej den undrager sig ikke og har ikke haft hovedet på sned lige siden.

Den erfaring har fortalt mig at 3 delt bid kan ikke siges at være blødere. Det er ikke umuligt at visse heste går godt med dem, men det er ikke den ultimative løsning.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-02-2002 10:07
Der er forskel i hårdheden på tre-delte bid. Dem med plade i midten er hårdere (rent faktisk meget hårde) end dem som f.eks. Sprenger laver med en "kugle" i midten.

Min foretrækker det tre-delte fra Sprenger fremfor for hans muffebid, men jeg tror det er på grund af tykkelsen af biddet. Han har en relativ lille mund og tykkelsen af det ene bid lader til at genere ham. Jeg kan dog ikke bevise det, da jeg endnu ikke har fået investeret i et tyndere to-delt bid.

MVH

Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-02-2002 18:46
jeg har hørt at hesten skulle have lettere ved at søge ned til et tredelt bid,
men jeg har også hørt at det er hårdere,
og sidst men ikke mindst har jeg hørt at det er bedst at tilride hesten med et tredelt bid.

Jeg aner ikke om noget af det er sandt, men én ting ved jeg: et tyndt bid er hårdere end et tykt.

kh Miss E ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider