Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

tre-deltbid - uddannelsebid????
Forfatter: 
Dato:  15-10-2001 10:12
Hej

Nu må jeg lige spørge.
Jeg er af den opfattelse at disse bid ikke er så blide for hesten som et muffebid som jeg altid har brugt på mine heste.

Og når jeg for første gang skal have bid i mundet på en unghest, så bruger jeg også altid muffebid.

Er der nogle der VIRKELIG kender effekten af disse tredelt bid??

Mvh. Louise S.
0
0
Svar på denne tråd

Re: tre-deltbid - uddannelsebid????
Forfatter: 
Dato:  15-10-2001 11:56
Det kommer an på hvilket 3-delt bid du snakker om.

KK's bid er meget blide (dem med en kugle i midten), men hvis du får fingrene i et tredelt med en flad plade i midten, er disse bid meget skarpe.

Jeg har også altid redet med et muffebid udfra samme tankegang som dig lige indtil en fortalte mig, at et muffebid har samme "styrke" som et alm. trensebid, da muffebidet kun har den funktion, at du ikke kan trække biddet ud af munden på dyret... Jeg kan ikke få den påstand til at passe, men det kan være andre kan:-)

Jeg har lige skiftet til et KK tredelt og jeg har bestemt ikke fortrudt købet. Min hest går langt mere afslappet og koncentreret end da jeg red med muffebidet (og min hånd er blød, så det er ikke derfor). Min hest har lige pludselig fået noget at "lege" med eller hvad han nu laver og det har gjort ham mere rolig fortil.

Men det er ikke alle heste, der kan med tredelte bid uanset "styrken".

MVH

Wivian.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-10-2001 05:25
Hmmmmmmmmmmm

Jeg har faktisk købt HS´s 3-delte muffe bid til knægten. Det virkede til at passe ham bedre at få det i munden end det almindelige 2-delte, som jeg havde til ham.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-10-2001 12:52
Jrg har fået at vide at et tredelt skulle være blødere på den måde, at det ikke ligesom det to-delte kan "gå op i en spids" og i værste fald hvis rytteren altså får hakket den en i tøjlen give flænger i ganen på hesten. Nu er det jo selvfølgelig heller ikke meningen at man skal gøre dette. Det tror jeg nok de fleste af os kan skrive under på. Den ene af mine heste blev faktisk nemmere at ride ved at jeg skiftede det todelte ud med et tredelt.

-Randi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-10-2001 08:49

Jeg har også skiftet til tredelt bid. Men jeg har købt et af sødmalm med kobberkugle i midten. Disse metaller skulle hesten bedre kunne lide at gumle på.
Jeg er virkelig glad for det tredelte bid.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider