Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vanrøgt eller bare rygter - døm selv
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 10:00
Indsat fra nyheden Vanrøgt eller bare rygter - døm selv:

Mange har på Ryttersnak fulgt sagen om æslet Mathilde som desværre ikke stod til at redde. Dyrenes Beskyttelse har nu bedt Heste-Nettet om at fjerne trådene om Mathilde under henvisning til at trådene udelukkende fremstår som udokumenterede rygter.

 

Sagen kort

I september 2011 er der forlydender om, at en ged og et æsel er blevet forladt på en lukket rideskole hvorfra alle andre dyr er solgt. Dorte6 fik stor anerkendelse af brugerne på Ryttersnak, da hun tog ud og hentede dyrene, der var i yderst dårlig forfatning. Hun konstaterede, at ejeren af dyrene var Dyrenes Beskyttelses kredsformand i området.

 

Dorte6 er ikke den eneste, der undrer sig over dette forhold, og hun har mange debatørers opbakning, da hun klager til Dyrenes Beskyttelse over deres kredsformand (MN) og dennes - efter manges opfattelse - vanrøgt at de to dyr.

 

Video

 

Dorte6 får først svar fra Dyrenes Beskyttelses områdeformand for Fyn, Nils Bursøe, der påpeger, at MN i denne sag har handlet som privatperson, men at de to roller som hhv. privatperson og kredsformand er tæt forbundne og uvægerligt vil indvirke på hinanden. "En kredsformand i Dyrenes Beskyttelse vil i lokalmiljøet naturligt blive betragtet som et eksempel til efterfølgelse - i.e. En rollemodel - i sin omgang med dyr." Nils Bursøe finder derfor anledning til at kritisere MN for ikke at sørge for tilstrækkelig pasning og pleje samt tilsyn med dyr i hans varetægt.

 

Læs Dorte6' klage og svaret fra Dyrenes Beskyttelses områdeformand Nils Bursøe

 

Alligevel får sagen efter endt behandling i Dyrenes Beskyttelse og forelæggelse for præsident Per Jensen ingen konsekvenser for MN. Han står fortsat opført på Dyrenes Beskyttelses liste over kredsformænd, man skal henvende sig til ved mistanke om vanrøgt af dyr.

 

Rasler med sablen

Tværtimod klager Dyrenes Beskyttelse til Heste-Nettet over de pågældende Mathilde-tråde på Ryttersnak og beder om at få dem slettet. De påpeger blandt andet, at den dyrlægeudtalelse Dorte6 har lagt frem, kan være skrevet af hvem som helst og derved ikke tjener som gyldig dokumentation. Kort sagt betvivler de, at den overhovedet eksisterer - Noget bemærkelsesværdigt, idet Dyrenes Beskyttelse efter det oplyste skulle have modtaget den originale erklæring til brug for deres interne sagsbehandling.

 

Se dyrlægens signerede udtalelse her

 

Heste-Nettet afviser at slette de pågældende tråde. Dyrenes Beskyttelse er en offentligt støttet organisation, der må finde sig i at blive kigget efter i sømmene. Heste-Nettet har derfor stillet Dyrenes Beskyttelse en række kritiske spørgsmål til belysning af både den konkrete sag og de generelle forhold ved behandling af sager mod Dyrenes Beskyttelses ansatte og frivillige. Samt bedt om en præcisering af de generelle retningslinier for hvornår Dyrenes Beskyttelse vil involvere sig i formodede vanrøgtssager.

 

Læs korrespondencen mellem Dyrenes Beskyttelse og Heste-Nettet her

 

Heste-Nettet har endnu ikke modtaget svar på disse spørgsmål fra Dyrenes Beskyttelse. Kredsformanden som sagen drejer sig om har heller ikke ønsket at kommentere sagsforløbet.

 

Heste-Nettets redaktion undrer sig derfor fortsat over både det konkrete sagsforløb som over den tilsyneladende mangel på interne kodeks og procedurer til at håndtere sager mod Dyrenes Beskyttelses egne ansatte og frivillige. Heste-Nettet vil derfor fortsat følge op på sagen.

Henvendelser om både denne og eventuelle lignende sager vil selvfølgelig blive behandlet fortroligt.

 

Synes du, der er tale om vanrøgt? Stem i boksen til højre.

 

Trådene om Mathilde:

www.heste-nettet.dk/forum/1/2274210/ 2229047/

www.heste-nettet.dk/forum/1/2275065/ 2275065/

www.heste-nettet.dk/forum/14/ 1070955/1070955/

 

Billede
Billede
Billede
Billede
Video
Video

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tragisk..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 10:25

Men det kendetegner jo desværre Dyrenes Beskyttelse som vi kender dem.

det undrer mig utroligt at folk gang på gang støtter et sådan foretagende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 10:36

 

Det er jo ikke overraskende, at de heller ikke har besvaret de meget konkrete spørgsmål HN har stillet dem.

 

 

Noget der overrasker mig, det er at der er på nuværende tidspunkt 2% der ikke mener det er vanrøgt - og 15% der ikke ved om det er.

 

Jeg synes billederne taler for sig selv !!

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 10:45

 

Det er jo fuldstændigt groteskt den nepotisme DB udviser.

 

Jeg vil da opfordre HN til at sende sagen til det ministerium, som står for tildeling af midler til organitationer som DB.

Der trænger vist til at blive "ryddet" op i DB - oppe fra.


Søg altid sandheden, men hold dig langt væk fra dem, der siger de har fundet den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udokumenteret????
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 11:04

Hvordan kan man fra Dyrenes side påstå, at sagen er udokumenteret? Billederne af det stakkels dyr er DOKUMENTATION nok, så er en eventuel dyrlægeudtalelse bare ekstra.

 

Gad godt at vide, hvilke godkendelseskritterier, der er for at stille op/blive kredsformand i Dyrenes Beskyttelse (DB), for man må vel også fra DB´s side være interesseret i at disse skal fremstå som et godt eksempel... Ellers virker det ærlig talt lidt tomt, men prøv at spørge hvor mange udenlandsrejser og gode middage de får på godtroende dyrevenners regning...

Ved fra en tidliger kredsformand i familien, blandt andet at de har diskutteret hvorvidt kupering af hundehaler skulle frarådes/forbydes på Hawaii og at man på ture til Grøndland for at pådutte fangere vores behandlingsmåder af kælehunde, konsumerede meget dyre/fine middage på DB´s regning.

 

Jeg mener bare, vi skal tænke os rigtig godt om, før vi giver penge til forskellige organisationer, der påstår, de kæmper for dyrevelfærd. Pas på, hvis de er meget store, så kan det godt lugte gevaldigt af en nem måde, at skore penge på...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan HN !
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 11:13

 

 

Hvor er det fantatsik at HN vælger ikke at slette indlæggene!

 

Der ligger meget pjatværk på internettet - og det har lov til at være der!

Hvis DB mener de har rent mel i posen bør de komme med de "rigtige" fakta istedet for at prøve at tvangsfjerne de "falske"..


____________________


 Ryggen op, måsen med og så rider vi af sted !

- hvorfor ride med bid, hvis man kan ride uden?

"Det' dejligt, bedstefar !"

 

Vidunderlig nem unghoppe sælges

Se hende her!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 12:03

Kæmpe til HN og endnu mere til Dorte6!!!!

Endelig får Dorte den opbakning hun så i høj grad fortjener for sit kæmpe stykke arbejde!!

 

Dorte6: Du har min største respekt!!

 

Den video af Mathilde skærer bare direkte gennem mit hjerte.......


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 12:06

Jeg synes, det her er en helt grotesk sag. Om jeg forstår, hvordan DB kan blive ved med at grave deres hul dybere og dybere... Tænk, hvis de bare havde reageret nogenlunde normalt og frataget NM sin position i foreningen, så var det aldrig blevet blæst sådan op.

 

Jeg synes, det er fantastsik, at Dorthe og HN står fast på denne måde.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Groteskt!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 12:19

 

Til jer der er på FB, så del da linket på DB's facebookside..

 

Det kunne jo tænkes at der kom en reaktion, hvis der var flere end kun HN-læsere, der blev gjort opmærksom på historien om Matilde...

 

www.facebook.com/DyrenesBeskyttelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 12:26

Det er så grotesk at DB bliver ved med at nægte alt og kalde alle med en anden mening end dem for "løgner".

Jeg håber at der er mange i DB der har en dårlig smag i munden ellers må de da ikke sidde på de rigtige stole.

Hvis man kalder sig dyreven så burde det da være soleklar at stakkels Matilde ikke har været behandlet godt.

 

Godt at HN har brugt sin sunde fornuft og talt Matilds sag. X 100

 

Dorte6: ja jeg ved snart ikke hvad jeg kan skrive der giver bare lidt mening.

Du skal have masser og masser af dem her.

Den måde du har kæmpet for Matilde er flot, utroligeligt og ja en masse andre ting som jeg ikke kan udtrykke.

Du er en meget særlig person som fortjener en bedre slutning end den der er forløbigt.

Jeg X finger for at sagen om Matilde får konsekvenser for DB alt andet giver mig myrekryb.

 

Hilsen

 

Heidi





Nu med Robotool´s Qira

Den dejligste hest

for mig



0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanrøgt!!!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 13:00

Vanrøgt, uden tvivl.

Men jeg vil gerne give 100 til HN for at gå ind i denne sag, så Dorthe6 kan få noget opbakning, og der er nogen der taler dyrenes sag, når nu dem der kalder sig "Dyrenes Beskyttelse" ikke gør!

 

Og Dorthe6: så vil jeg gerne give dig 100.000 for alt det du har gjort for Mathilde!!!



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 13:26

Okay, nu gør jeg alvor af at melde mig ud og stoppe den månedlige støtte.

 

Det har længe luret på grund af deres tendentiøse og ikke særligt seriøse dækning af hesteområdet, som også i høj grad bærer præg af nepotisme. Men nu er grænsen da nået.

 

Kender også til eksempler et andet sted i landet, hvor man er sovset ind i at kende nogen, der kender nogen, så folk reelt ikke kan anmelde vanrøgt i det område. Det vil DB heller ikke gøre noget ved.

 

Og så er det goodbye, du.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Håber dem der melder sig ud
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 13:29

Husker at fortælle, at det bl.a. er pga denne her sag, at de gør det.

 

DB burde skamme sig


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

Kig forbi www.kamphest.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 13:33

lige skrevet en mail til dem omkring mit medlemsskab og denne sag. Håber de for fremtiden handler ud fra dyrenes tarv og ikke efter hvem det er der har udøvet vanrøgten. Fik vist fortalt dem hvad jeg mener om deres helt vanvittige håndtering af denne sag


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 vanrøgt og dyrens beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 14:15

hejsa har læst denne artikel og desværre er det ikke eneståenede har haft kontaktet dyreværnet i 4 mdr ang vanrøgt af to heste selv været over og fodre og vande dem ,mener at der burde ryddes op i dem da mange ikke tager det job de har påtaget sig alvorligt men foreningen gerne vil have penge ,men føler ikke det hele går til dyrene ,og ja det er vanrøgt stakkels æsel godt der var en handlekraftig person som gjorde noget tak for det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 15:06

..for h...... :(

Men til Dorte.

Jeg meldte mig ud af DB for en del år siden pga. "Heidi-sagen". Det ser desværre ikke ud til, at jeg nogensinde melder mig ind igen...

 

Stakkels dyr.

Og FØJ til DB!

0
0
Svar på denne tråd
 
 SÅDAN HN....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 15:28

min fulde opbakning til HN og Dorte

 

Fatter ikke nogen gider støtte Dyrenes Beskyttelse.

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 16:31

OMG..!!!!!!

 

Dyrenes Beskyttelse graver deres egen grav.......

 

Dyrenes Beskyttelse:

 

Danmarks største (og rigeste) og ældste dyreværnsorganisation, som ejer ejendomme for over 20 mio kr. Tænk på det, når du donerer 100 kr. Op i mod 70% af de indsamlede penge bliver brugt til administration og marketing bla. lønninger. Det handler om bureukrati fremfor dyrevelfærd, og der sidder sikkert en del pampere på toppen, som skummer fløden......

 

OMG...!!!!!


sagde Charlotte

 

med Malú og Musse

en oldenborg og en pippipony

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 16:40

Ja, der er helt klart tale om vanrygt af dyret!

 

Jeg må indrømme, at jeg (naivt åbebart) har gået og troet på organisationer som Dyrenes Beskyttelse. Hvis ikke man kan sætte sin lid til, at de - om nogle - passer på dyrene og i aller højeste grad deres egne, hvem f.. skal man så stole på??

 

Jeg er chokeret over DB´s behandling af sagen, indtil videre. Jeg håber virkelig DB skifter retning, og får gjort op med, at en kredsformand for Dyrenes Beskyttelse NATURLIGVIS ikke kan have denne rolle længere. Vedkommende skal "straffes" på lige vilkår som andre, der misrøgter dyr.

 

Hatten af for Dorthe6! Jeg havde handlet på samme måde, men hatten af for dig alligevel.

 

MVH Kristina

 




*** SAVNET er de 4 smukkeste stjerner på himlen ***

Zar, Chiquita, Grøndalgaard´s Mademoiselle, Starlight´s Sidney

 

 

Lånehest til hygge/tur/dressur søges (Kristina Enggaard, tlf.nr.: 25 90 57 01)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Delt...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 16:48

Har også delt linket på deres Facebookside og vil opfordre til at gøre det samme. Jeg håber vi kan skabe en eller anden reaktion, NU!


Mai Fisker

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 16:56

 

Jeg har lagt linket her www.facebook.com/dyreinternat med en opfordring til eftertanke om hvem man støtter.

 

Super godt gået Dorte - fantastisk støtte fra HN


Gitte

 

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd
 
 well....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 19:21

Jeg har også meldt mig ud. Fra mig fik de følgende mail:

 

Efter "Matilde-sagen" (www.heste-nettet.dk/forum/1/2316108/ 2316108/) endnu engang er kommet frem på nettet og det også fremgår at Dyrenes Beskyttelse ikke har planer om at rydde op i egne rækker, hvilket jeg ellers havde naiv tro på selvfølgelig var sket for længst, ønsker jeg ikke længere at være medlem af dyrenes beskyttelse.

DB gør ellers rigtig mange gode ting for dyrene i DK, men at man stiltiende accepterer en sådan opførsel fra en kredsformand og ikke forsøger at rydde op, men istedet forsøger at få sagen ud af offentligheden, det er bare ikke i orden. Desværre er det jo ikke første gang DB holder hånden over en kredsformand. Jeg mindes selv "Heidi-sagen" for en del år siden hvor DB også holdt hånden over en kredsformand der burde være røget på porten. Dengang meldte jeg mig også ud, men meldte mig ind igen fordi jeg havde en naiv tro på DB dengang lærte lektien hvilket desværre har vist sig ikke at være tilfældet.


-Jane


www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland

 

Opstaldning i løsdrift ved Aalborg tilbydes


0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi-sagen?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 19:37

Beklager at det er off topic, hvad søren handler Heidi-sagen om?


 

'Like' os på facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

 

Stengaard-Haslev.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jean..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 20:24

På forsiden af HN er der et billede af æslet i fuld udgave, Helhedsbillede, kan I ikke sætte det ind her så man også ser det, for det giver et bedre indblik.

 

Om sagen, jo vanrøgt må der være tale om da hovene er meget for lange og rillerne fortæller også er det er nogle kraftige foder skift det stakkels dyre har været igennem, måske været forfangen.

Men ellers er min forstand på æsler lig nul.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 vibenSchliemann
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 20:29

I bunden af nyheden under publiceringstidspunktet står der "Forsidebillede: Ingen titel". Det er et link, du kan klikke på, og så får du det op i fuld skærm :)

 

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hatten af for hn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2012 20:52

 

Sådan Hn, tager virkelig hatten af for jer

 

Dorthe kæmpede/kæmper en brav kamp på vegne af Mathilde og at i støtter op om sagen er uvurderlig. Håber jeres støtte kan sætte så meget pres på DB, at de får ryddet op i egne rækker og kommer tilbage på sporet til det, det hele handler om - dyrerne.

 

Ciao

Carina


Hvis du ikke rider den dag du sadler,

kan det være hesten er sur når du vil afsted...

0
0
Svar på denne tråd
 
 DB......min bare
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 07:58

Jeg har i mange år ikke fattet at folk gad og støtte den organisation.

Deres projektor Prinsgemalen (Prins Henrik) spiser i stor stil Foie Gras hvilke i min verden er organiseret dyremishandling i værste stil. De to ting kan bare ikke forenes.

Så sådan en til DB fra mig.

 

Jeg selv støtter WSPA samt forsøgsdyrenes værn, da disse to foreninger gør en masse for dyrene. Resultaterne kan ses på hjemmesider og deres medlemsblade.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 08:11

Denne her sag startede med at være ret uheldig for DF, så blev den pinlig og nu er den blevet helt grotesk!

 

Grotesk fordi de ville have tråden som dorte6 oprettede slettet. Det er da helt hen i vejret at tro at de kan feje Mathilde sagen ind under gulvtæppet. De mener ikke kredsformanden er skyldig, hvorfor forsøger de så ikke at bevise hans uskyld i stedet for bare at stille sig op og erklære ham uskyldig og så er der ikke mere at diskutere. BUM!

 

DB skal kigges grundigt efter i sømmene!

 

til HN for at støtte op om dorte6 og for ikke at bukke under for DB's forsøg på at censurer.

 

Til sidst vil jeg bare give min støtte til Dorte6. Jeg synes du har gjort noget helt fantastisk. Det var meget modigt af dig at tage kampen op imod toppen af DB.

 

Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 *klapper*
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 15:12

i mine små hænder..

godt gået af HN..

super godt gået af dorthe..

 

man skulle jo lave en mathilde fond.. den ville kunne overtage DBs "ansvar".. de har jo alligevel ikke en hujende klap hats forstand på noget som helst..


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så godt!
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 16:23

Kæmpe skulderklap til HN for ikke at bøje sig for DB!! Jeg har delt på facebook så folk udenfor HN også kan få indblik i sagen!


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 det på face
Forfatter: 
Dato:  18-09-2012 20:24

Jeg har delt den på facebook,så det kan komme frem hvordan DB behandler deres sager.

til hn for at de ikke bøjer sig overfor DB som helt klart burde stoppes og få renset ud i egne rækker.

 

 


Det er cool at ride på en gul

 

fedt lingeri til rimelige priser og super service på lingeribixen.shoppinnet.com

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathilde
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 04:16

Sådan HN

 

Og Dorte6

 

Det er jo helt grotesk! Billederne fortæller jo alt....

 

 


Mvh

Gitte og Den Lille Grå

 

Klubchampionatsvinder Dressur 2007

Klubchampionatsvinder Distance 2009

DK's bedste ikke-pointgivende distance-equipage 2011

 

At fuldføre er at vinde

www.distanceridning.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 grotesk.
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 08:49

Ja tænk at det skal komme så vidt,jeg græder simpelthen når jeg ser mathilde,kan slet ikke have det.Dorthe skal bare have så meget ros for det kæmpe store stykke arbejde hun gør med dyr,og hun skal bare have alt den opbakning hun overhovedet kan få,hun er bare et rigtig godt menneske i mine øjne med hjetet på det rigtige sted.


 

Min soulmate Vestergårdens Valentino.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Føj, det er ikke iorden !!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 09:01

 

Jeg siger også bare føj, føj til MN som har ejet mathilde og haft ansvaret for hende...!! Det er bare ikke iorden..billederne taler for sig selv.

 

Selvfølgelig skal tråden ikke slettes, det skal da frem i lyset..!!

 

Hvordan kan man være kredsformand for DB, når man behandler sine egne dyr sådan??

 

Måske DB skulle kigge deres kredsformand efter i sømmene, og vælge deres ansatte med mere omhug, det her er bare ikke godt nok..føj..!!

 

Jeg støtter bestemt ikke DB, og slet ikke efter denne sag, og alle de andre sager der kommer frem her og der...!!

 

Godt gået HN...godt I sætter fokus på det, selvfølgelig skal de ikke bare lukke munden på jer og slette alt det her..!!

 

Billederne taler deres tydelige sporg, hvis man ikke kan se det er vanrøgt, så er man vist ikke i stand til at bedømme dyr.

 

Jeg bor næsten ved siden af lindved. Kender flere der har haft deres gang på rideskolen, og de kan berette om, at mathilde har ligge i sit eget møg, og ikke kunne rejse sig op...flere har måtte hjælpe hende op at stå...smurt ind i møg og med fluer overalt. Men MN, som har haft sin daglige gang der, og som var ejer af mathilde, gjorde intet...!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 fy for s.....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 10:51

Jeg bor næsten ved siden af lindved. Kender flere der har haft deres gang på rideskolen, og de kan berette om, at mathilde har ligge i sit eget møg, og ikke kunne rejse sig op...flere har måtte hjælpe hende op at stå...smurt ind i møg og med fluer overalt. Men MN, som har haft sin daglige gang der, og som var ejer af mathilde, gjorde intet...!!!

 

Jamen det er da dejligt at læse at en masse mennesker har gået rundt og vist at dyret led uden at gøre noget, bravo. De burde nok have haft ringet til dyrlægen da de fandt ud af at dyret ikke kunne rejse sig fy for s....

 

 

Til Dorthe6

Desværre så kunne det stakkels æsel været blevet redet, hvis folk have gidet at hjælpe det stakkels dyr i tide.

 

Til Jean:

Gunilla fra Strigler.dk hun ved en masse om æsler.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 For pokker, DB!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 12:55

 

Så er Dyrenes Beskyttelse igen uproffesionelle. Hvor er det sørgeligt.

Jeg var meldt ind i DB, da jeg var ung og naiv (i folkeskolen), da de viste billeder af søde killinger, som var blevet reddet fra rastepladser og nu fik nye hjem...

 

Siden er jeg blevet klogere. Jeg er desværre Heidi fra "Heidi-sagen", som var den sag, der gjorde, at jeg mistede al respekt for Dyrenes Beskyttelse. Det er heldigvis fortid, så jeg vil ikke rippe op i det - men jeg kan fortælle, at jeg passede en flok vanrøgtede heste. Deres ejer blev to gange, med 2 års mellemrum, meldt til Dyrenes Beskyttelse.

Desværre sendte Dyrenes Beskyttelse - begge gange - en udsendt ud, som havde været ridepige hos den pågældende hesteejer i årevis. De var bare kop og kande, så der blev ikke gjort noget ved hestene miserable forhold. Først da sagen blev offentlig her på Heste-Nettet, skete der endelig noget og DB måtte undskylde til mig.

 

 

Èt er at Dyrenes Beskyttelse begår fejl - men hvorfor prøver de at skjule fejlene? :(
Noget andet er, at der findes en dyreværnslov, med helt specifikke paragraffer - og man kan henvise nok så ivrigt til den lov, og de tillader sig alligevel at bøje loven. Skal hestene være døden nær før de griber ind?


Suk! Man skulle gøre den brede offentlighed opmærksom på hvor dårligt arbejde DB gør - en facebookgruppe, hvor vi kan dele vores historier, eller noget i den stil. For det her er jo desværre ikke først - og helt sikkert ikke sidste! - gang at DB roder rundt i den og tænker mere på sig selv end dyrene!

Heidi

 

 



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippodama...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 14:03

Nu vil jeg ikke sprede usandheder, men var det ikke også noget med trusler fr DB-personens side, samt at du blev tvunget til skriftligt at trække dine beskyldninger om vanrøgt tilbage?

 

Beklager hvis jeg ripper op i noget, men synes det er parametre der er vigtige at få med for forståelsens skyld.

 

 

For øvrigt har jeg fået svar på min udmeldelse fra DB. De skrev at min mail udover en udmeldelse også blev betragtet som en klage og at den derfor blev videresendt til den dyreværnsinspektør der er leder for kredsformændene på Fyn.

 

Nu er jeg så spændt på om jeg også hører noget fra ham.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klap lige hesten..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 14:37

Jamen det er da dejligt at læse at en masse mennesker har gået rundt og vist at dyret led uden at gøre noget, bravo. De burde nok have haft ringet til dyrlægen da de fandt ud af at dyret ikke kunne rejse sig fy for s....

 

PRØVE lige at klappe hesten inden du kommer med de udtalelser...!!

 

Mathildes skæbne er ene og alene MN ansvar. Det er ham der er ejer af mathilde, og har ydermere haft sin daglige gang på rideskolen, hvor mathilde levede og opholdt sig - så han har set hende hver dag !! Andre har gjort ham opmærksom på hendes tilstand, men han har stadig intet gjort..og det er ikke godt nok hverken for mathilde eller i forhold til at han funger som kredsformand for DB..det er jeg enig i...MEN jeg tror der har været dyrlæge på rideskolen, for det var den han arbejdede på...men hvorfor han ikke har fået kigget på mathilde eller om han nogen sinde har, melder historien ikke noget om...?? Så det tror jeg heller IKKE du kan udtale dig om her !!

 

MEN at skulle melde en kredsformand fra DB for vanrøgt er langt ude det er vi enige om....og ikke mindst at skulle tilkalde en dyrlæge, når manden selv har haft besøg af dyrlægen og har kigget på mathilde hver eneste dag...og om den dyrlæge nogensinde har kigget på Mathilde det melder historien intet sikkert om!!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte-HN
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:32

Det ændre jo intet i og med at alle forlader stedet og efterlader et æsel og en ged til deres egen skæbne, det er ulovligt.

Ved et tilfælde får Dorthe6 at vide at de går der og tager derud og tager dem med hjem.

 

Lige et spørgsmål, er kredsformanden politianmeldt ? hvis nej, hvorfor er han ikke det ?

 

Har andre dyrlæger end kredsformandens dyrlæge tilset dyret ?, hvis nej, hvorfor ikke, der må jo være andre dyrlæger end lige den dyrlæge på Fyn.

 

Jeg fattes ord, jeg er i chok og at nogle mennesker kan lukke og slukke en rideskole og skide højt og flot på to dyr hvor man ved at det ene måske ikke kan rejse sig fra liggeleje.

Det er pisse ulovligt det der er forgået både fra ejeren af rideskolen og ejeren af dyrene.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippodama
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:47

Har du ik lidt links til Heidi sagen?


Prøve et nyt forum?

 

http://www.kamphest.dk

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uanstændigt
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:51

Så flot Hn ikke danser efter DB´s pibe, selv om de jo desværre stadig er en anerkendt og respekteret organisation i offentligheden - Endnu da.....

 

Hvordan får vi denne sag ud i den brede offentlighed?, Hn har mange brugere men hvordan gør vi Hr og Fru Danmark opmærksom på at Db har et kæmpe stort organisations problem, at de ikke formår at rydde op i egne rækker og at det måske er en organisation der trænger til at få rystet posen gevaldigt med nye ´´top´´ folk og opstramning af interne regler for hvordan Db skal fungere som organisation både intern og extern.

 

Hvis Hr og Fru Dk vælger feks. at testementere deres arv til DB, synes jeg det er vigtigt de har muligheden for at læse om denne sag inden de tager beslutningen.

 

Kan man dele denne tråd ud på bla. Facebook?, jeg er ikke nogen haj det det der pc, så hvis ja hvordan ligger jeg den ud på min væg der?

0
0
Svar på denne tråd
 
 læder mor
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:54

Du kan jo altid smide linket rundt til folk du kender og steder du kommer på www.

 

Som dig håber jeg også at sagen bliver belyst og jeg må ærligt indrømme at jeg forstår ikke hvorfor den ikke har fået medieopmærksomhed endnu.


Prøve et nyt forum?

 

http://www.kamphest.dk

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 15:56

..høre fra dig Heidi :)

 

Jeg har fået mange PB'er fra nysgerrige HN'er, der spørger til "Heidi-sagen" - og for lige at slå fast: Heidi gjorde intet galt, men DB viste sig allerede dengang som yderst uprof.

 

Heidi giver et fint resume af den gamle sag.

Links omkring DB dengang kan vist først findes efter kl. 23.

 

OT: Men håber du Heidi har det godt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg undrer mig
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 17:06

VILDT over at nogen i afstemningen ikke mener det er vanrøgt.

 

Men det er måske derfor der ER vanrøgt? At nogen bare ikke kan se det forkerte?

 

Dybt mystisk at nogen på en side som denne synes det er OK

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 22:52

 

Er det ikke et spørgsmål om at gøre de landsdækkende medier opmærksom på sagen ved at sende mails med diverse links, og høre til om det kunne være en historie der var interessant at tage fat på?

 

 


Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 11:52

Hatten af for heste-nettet og Dorte6 ... selvfølgeligt skal sådanne sager IKKE ties væk!! Håber klart pressen tager den yderligere op!


Forhandler af Regulator Complete ! 1 sæk (15 kg) kr. 195.

TILBUD: 4 sække KUN 700 kr!

 

Ulla Nielsen, Odensevej 80, 5800 Nyborg. Tlf 53 55 53 72

 

http://www.regulatorcomplete.com



0
0
Svar på denne tråd
 
 vibenSchliemann
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 12:11

til: vibenSchliemann

Det var både mn som ejede mathilde og geden, og som ansvarlig for rideskolen og ejede også alle rideskolehestene. Da de lukkede og slukkede var det derfor kun mn der havde ansvaret for de tilbage værende dyr.. da han ejede alle rideskole-hestene, samt mathilde og geden. Hestene må han jo ha fjernet eller solgt, men det blev gjort efter at rideskolen lukkede, så ikke andre end mn var ansvarlig for dyrerne end ejerne selv, nemlig mn. Ved ikke hvor længe mathilde og geden var alene på rideskolen, men mon ikke der var nogen der gav dem vand og mad?? Så meget er jeg ikke bekendt med fra dengang.

 

Men synes da bestemt sagen skal frem..!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte-HN
Forfatter: 
Dato:  20-09-2012 20:11

Hvis manden ikke er blevet politianmeldt, så er det med at få det gjordt, jeg vil gerne politianmelde ham, men jeg kan ikke gøre det medmindre at de partner, Dorthe6 og andre vidner skriver til mig med fakta om forløbet, hvor længe dorthe6 skønner at de dyr har gået der alene el. hvad dem som viste noget om at dyrene gik på rideskolen alene.

 

Det bliver jo ham som skal bevise at han har tilset dyrene mindst en gang om dagen (lovpligtigt) og noget kunne tyde på at han ikke har været der, for så havde han jo set de hove, han står meget dårligt med hensyn til at skulle forklare sig over for en dommer.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 20:03

Jeg har fået svar fra Dorte6 og jeg har anbefalet hende at hun ser at får politianmeldt MN.

Det må vi så håbe på at hun gør.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 vibenSchliemann
Forfatter: 
Dato:  22-09-2012 22:20

Er der noget der gør at du er særlig kompetent til ligefrem at udstikke anbefalinger til andre??

 

Ud fra det du har skrevet har der da aldrig været tvivl om at du mente at der skulle ske en anmeldelse..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor vil man hen med det
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 02:08

MaggieMay : ???

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undrer mig bare
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 15:38

MonaK. Jeg synes at tonen har været så hård og bedrevidende fra pågældende at vedkommende vel måtte mene at have belæg for det - f.eks i form af særlige komptencer.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 MaggieMay
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 17:48

Ved du hvad en anbefalning er ?????

Altså sådan en som man også kan få når man stopper fra en arbejdsplads og man får en anbefalning med fra sin arbejdsgiver ???

 

Det er jo ikke en befalning men en anbefalning. Da jeg mener at hun har nogle gode beviser til at lave en politianmeldelse imod MN.

 

Desuden vil det se meget sort ud for både HN og andre for så er det jo bare rygter.

 

Vedrørende kompetance så er her lige nogle tal.

82% svarede at de mente at det er vanrøgt

2% svarede at det var det ikke

1% viste ikke hvad vanrøgt er

15% svarede ved ikke

der var ca. 1300 stemmer.

Det vil sige at 26 personer som kommer her på HN mente ikke at der er tale om vanrøgt altså at hovene ikke er forlange.

13 personer ved ikke hvad vanrøgt er.

Hvad svarede du ?

 

Med hensyn til bedreviden, så er der et ordsprog der siger, en gang vanrøgter altid vanrøgter, som Axel fra alle dyrs ret sagde, vi holder altid øje med dem, om de bare får nye dyr som de så vanrøgte.

 

Og så er det måske en god ting at læse loven især hvis man har dyr, lige sådan bare så man ved hvad man må og ikke må, samt hvad man skal og ikke skal.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 21:37

Hvad har anbefalinger fra en arbejdsgiver med Maggiemays svar at gøre? Jeg kan ikke se, hvorfor man skal vide, hvad en anbefaling fra en arbejdsgiver er, for at kunne spørge ind til en helt anden type anbefalinger, som intet har med arbejdsmarkedet at gøre. Det er da at blande to forskellige ting voldsomt sammen.

 

... omend jeg måske synes, der vel ikke er nogen grund til at diskutere, om du har kompetence til det ene eller det andet, når du nu har afklaret det direkte med Dorthe.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, st. 76, farve navy sælges. Se annonce på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111111111
Forfatter: 
Dato:  23-09-2012 22:02
Forfatter: MaggieMay (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 22-09-2012 22:20

Er der noget der gør at du er særlig kompetent til ligefrem at udstikke anbefalinger til andre??

NÆ !

 

 

Forfatter: Katja H ?Musse? (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 23-09-2012 21:37

Hvad har anbefalinger fra en arbejdsgiver med Maggiemays svar at gøre? Jeg kan ikke se, hvorfor man skal vide, hvad en anbefaling fra en arbejdsgiver er, for at kunne spørge ind til en helt anden type anbefalinger, som intet har med arbejdsmarkedet at gøre. Det er da at blande to forskellige ting voldsomt sammen.

 

Forfatter: vibenSchliemann (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 22-09-2012 20:03

Jeg har fået svar fra Dorte6 og jeg har anbefalet hende at hun ser at får politianmeldt MN.

Det må vi så håbe på at hun gør.

Jeg syntes stadig at hun/dorte6 har gjort et godt stykke arbejde.

 

Men nu stopper jeg i denne tråd da den desværre er endt i ordknepperi og køre af det spor som hedder er det vanrøgt el. rygter.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 vibenSchliemann
Forfatter: 
Dato:  24-09-2012 09:58

Jeg må vel for pokker da have lov til at spørge.. Som der allerede er en der har nævnt så har den form for anbefaling du har udstukket intet at gøre med en anbefaling man kan få fra en arbejdsgiver..

 

Dine skråsikre udtalelser om hvem der er ansvarlige for hvad og hvem der burde have dårlig samvittighed kunne forlede nogen til at tro at det her var et emne du havde særlig forstand på..

 

Emnet strækker sig i mine øjne ud over hvor vidt der er tale om vanrøgt eller ej.. Det handler også om hvem der er ansvarlig for den eventuelle vanrøgt og hvem der i nogens øjne kunne/burde have handlet anderledes..

 

Når man udtaler sig med så stor sikkerhed inden for et emne som faktisk er ret kompliceret så synes jeg også man bør have visse FORMELLE kompetencer - ikke kun noget der bygger på en afstemning på HN.. Hvortil jeg lige må tilføje at jeg skam stemte at det var vanrøgt.

 

Vanrøgt er jo tydeligvis et værdiladet ord og netop derfor skal vi lade det være op til nogen med forstand herpå at vurdere hvornår det optræder.. Ikke en selvbestaltet sherif som Aksel fra Alle Dyrs Ret


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anbefaling/befaling
Forfatter: 
Dato:  24-09-2012 11:17

Uden at tage parti vil jeg blot for god ordens skyld påpege, at man ikke kan udstikke en ANbefaling, men man kan godt udstikke en BEfaling. :)

 

En ANbefaling er i følge Den Store Danske Ordbog, en udtalelse hvormed man anbefaler noget eller opfordrer nogen til at bruge et bestemt produkt eller udføre en pågældende handling. Det kan også være enskriftlig eller mundtlig rosende udtalelse fra en arbejdsgiver eller ligl. om en ansat eller elev.

Altså noget positivt ladet.

 

 

En BEfaling er i følge Den Store Danske Ordbog, et mundligt eller skriftligt påbud til nogen der er, eller opfattes som værende, underordnet.
Altså noget negativt ladet.
 
...Og det var dét vibenSchliemann prøvede at skrive...
 
 

 


Med de venligste hilsner

 

Malou - Nu med ny Grå Hest

 

 

Hestefotograf; til minde om, til salg, til hygge, bare til...

www.graaphotography.dk

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 00:37

Har modtaget billeder taget af Mathilde tilbage i 2006,helt precist 14/10 2006 kl.16.59 ,så mon ikke kredsformanden har haft mulighed for at opdage hvordan det stod til med Mathilde.

Det gør helt ondt i maven at vide hvor længe Mathilde har gået rundt og båret på den nakkepukkel,og om jeg fatter hvordan han har haft samvittighed til at være ganske velfornøjet ligeglad.

 

Mathilde 2006


Billede



 

Dorte.




Søger folk der er kommet på Lindved Højby ridecenter og har set æslet derude



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 01:07

Mere er der vist ikke at sige

 

Han skulle selv mishandles på det groveste

 


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 11:45

Du har så evig ret Dorte - der har vist været rigelig tid til at få orden på tingene!

 

Iøvrigt undrer det mig, at Dyrenes Beskyttelse har behov for en ganske mondæn adresse i Kbh. til en høj vurdering men også hvordan de bruger deres midler. Det er bare ikke godt nok!

 

Dyrenes Beskyttelse tiltrækker mange mennesker der elsker dyr og har hjertet og indstillingen det rette sted, men de ansvarlige i toppen burde tage deres afsked!

 

Når man indsamler penge fra godtroende folk, har man altså en forpligtigelse til at bruge pengene fornuftigt!

 

Stakkels Mathilde og ged!

Godt det kom frem i lyset!

 

 

Behøver jeg at fortælle, at jeg HAR meldt mig ud?


Med venlig hilsen


Anja

 

 

Röösli Classic Pilatus dressursadel sælges. 17", sort, bred bom, ca. 6 år gammel men fremstår nærmest som ny! Kr. 10.000,-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et vagt svar...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 13:44

Mai Fisker

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 23:07

Så er der stemt på årets (dårligste) dyreven herfra.

 

 

Jeg vil stemme på årets dårligste, ledeste og mest kvalmende dyreven. MN fra jeres egne rækker. FØJ en behandling af Mathilde.

 

www.facebook.com/DyrenesBeskyttelse/ posts/ 491352820899466?commen...tif_t=like


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider