Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 mishandling lindved rideskole fyn
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 22:26

er der nogen af jeg der kender denne klub som nu er lukket? de er åbenbart kommet af med deres heste hvor de sendte sådan en rundskrivelse pr sms, men de har glem et meget udsultet faktisk tæt på sulte døden og en ked som så har lidt bedre huld. jeg har ikke selv set det men køre der ud i morgen, kender nogen som har været der i dag hvor hverken politi ell det der nye nr 1812 ell hva det nu er vil køre ud og kigge. men hvem hunde kontakter man så??????????


jeg har en kammerat som har arbejdet meget med dyresager og han håber at han får tid til at køre til odense i morgen men hva hvis han ikke gør? så skal jeg jo have fat i andre.


så har i nogle nr ell ligende for det vel ikke tilladt bare at tage dem med hjem hvis de kan overleve turen?




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 22:59

Jeg forstår ikke helt dit indlæg....har de glemt at komme af med nogle heste der står på Lindved og er udsultede? Står der 2 hesten tilbage som er tæt ved at dø?


Jeg har ofte kørt forbi denne rideklub og har undret mig over at der ikke er nogen heste udendørs, hverken sommer eller vinter. En gang har jeg set nogle heste gå nede bagved, men det virker som et lidt skummelt sted.


Du må meget gerne uddybe ovenstående ang. om der er heste tilbage som står og sulter eller ej...

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 23:29

det rodet indlæg, kan se der mangler noget af teksten, ved ikke lige hvad der sket.


det hele skulle være ryddet. skal lige sige jeg har ikke selv set det men køre der ud i morgen. men min veninde har været der i dag og hun fandt en meget udsultet æsel og ged som var blevet forladt der ude. æslet er meget mager og de hjalp det op og stå.


håbere at mit indlæg blev lidt bedre.



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 23:45

Har sendt dig en besked ang æslet


dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 12:08

boombastic ?helena? : Synes du ikke det er en ret voldsom overskrift, når du nu faktisk ikke ved noget som helst om stedet???


Både geden og æslet er meget gamle, og der er stadig opsyn med dem, selvom hestene er blevet solgt.


Jessie : Alle hestene har gået på døgnfold, både nede bagved og på folden på den anden side af vejen hele sommeren. Der er såmen ikke noget skummelt ved det!


Vh Line.




0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 12:23

Selv om æslet er gammelt skal det da gerne være ved ok huld,og være i stand til at kunne rejse sig op selv.


Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 måske.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 15:35

men nu har jeg selv været ude og kigge og det er på ingen måde optimalt at de står i en stald uden mad eller vand og nej der er ikke adgang til noget af det. men ja de er ikke udsultet somsådan og nu har vi holdt øje med stedet siden igår og der har været nogen her 1 gang.


selvfølgelig er det en træls situation han/de er havnet i men der for skal dyrene passes.

jeg venter nu på at blive ringet op enten af ham som står fr det eller dyreværnet





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 17:45

Nå, det har jeg ikke kunne se - har ellers kørt forbi mange gange og synes altid det har set lidt "forladt" ud og har aldrig set nogen mennesker på stedet. Måske har de været i stalden, det ved jeg ikke.


Håber hestene har fået et godt hjem og at æslet og geden enten får en god ejer eller bliver aflivet hvis de virkelig er i så dårlig forfatning at de ikke kan rejse sig op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lindved
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 10:45

Venter på dyreværnet??? Hehe - ham der er ansvarlig for stedet er formand for dyrens beskyttelse (så der får I nok ikke så meget hjælp). Håber geden og æslet klarer sig, og Lindved lukker ned for good nu og alle hestene får det godt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 147852
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 13:19

Hvordan kan han være formand? jeg tror ikke helt på det, nå men håber det hele får en god ende...


M.


DKK 7 års cairn terrie tæve søger nyt hjem på landet..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 19:29

Så er æsel og ged hos mig.De var så søde både at læsse og på turen hjem

Matilde (æslet)har det kønneste hoved,og smukke smukke øjne,og Mille ged virker til at være en rigtig nusseged.

Jeg sætter billeder ind af begge dyr,men vil ikke gå ind i en diskution om,om det er vanrøgt eller ej.Nu er dyrene hos mig og jeg har påtaget mig ansvaret for at de skal have det godt her hos mig.

Jeg vil lige have dyrlægen ud for at gå æslet igennem,da den ret sikkert har EMS med de fedtdepoter.

På sigt er det meningen at æslet skal gå med de andre æsler,og geden skal vi ud at finde en gedeven til,og så vil vi lige så langsomt vænne dem til at undvære hinande.



Lig ankommet,og hun er noget forskrækket over at høre de andre skryde

Billede



Men ikke mere bange ens man godt lige kan smage på ukrudtet

Billede


Meget køn hoved,og tag jer ikke af pallen som boksvæg,vi var nød til at gedesikre den lidt hurtigt.



Billede


Geden


Billede



Sådan så er her vist dyrene tråden håndler om.

Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 er manden
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:18

formand for dyrenes beskyttelse???


Så giver det måske mere mening at så mange har problemer med at der sker noget, når de henvender sig i en dyreværnssag!


At misrøgte et dyr er at passe (røgte) det forkert - og det stakkels æsel der, med nakkekammen hængende nede på siden af halsen - det er blevet misrøgtet i en grad så den, der har ejet og passet det,s kulle skamme sig her fra og til evigheden - og helst ikke have noget med dyr at gøre. Og da SLET ikke rådgive eller blande sig i, hvordan andre holder dyr.


Jeg er totalt målløs og ganske chokeret.


Jamen for fanden da. Kig på billederne. Det æsel er så overvægtigt at den praktisk talt ikke kan komme af med sin afføring - dens mås klemmer jo sammen om halen.


Gad vide hvad smeden siger ang. forfangenhed - og gad vide hvad dyrlægen anbefaler.


Dorte, du er et godt menneske, der altid ender med andre idioters æsler (og ja, jeg skrev idiot. Det er faktisk i sin oprindelige forstand et helt sobert ord, der betyder een der sætter sig udenfor demokratiet ved ikke at stemme. Hvad andre lægger i det nutildags vil jeg ikke blande mig i - bare gøre opmærksom på at jeg ikke har svinet nogen til af hensyn til mobbepolitiken på dette site!!!)


Nå, - alt det jeg ellers gerne ville skrive ville få tråden lukket so I rest my case - og hvis Dyrenes Beskyttelses øvrige afdelinger skulle få lyst til at give Dorte et bidrag til de næste indkommende dyrlægeregninger - så skal de ikke høre et ondt ord fra mig!



Christina ..Prinser og Prinsesser



stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:27
Dorte6 hvor er du et fantastisk menneske! Er så lykkelig for at der findes mennesker som dig med både hjerte og handlekraft. Hverken geder eller æsler hører til blandt de populæreste husdyr og tør slet, slet ikke tænke på hvordan det kunne være gået dette makkerpar. Er det virkelig en stor fedt pose, som hænger på æslets hals???? Kh Linda

Brun ponyhoppe efterlyses. Se præsentation. Dusør gives!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:28

Sikke en hurtigt reaktion fra din side Dorte - dejligt der findes mennesker som dig derude


Held og lykke med staldens nye beboere.



Med de fantastiske fem heste: Buddy, Whitney, Apollon, Nolan og Succes


Samt den dejligste hundeven Buffy

0
0
Svar på denne tråd
 
 skingur skingur
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:29

HØRT SÅ SANDT


håber også at dyrenes beskyttelse giver et bidrag til dorte


og ellers har jeg heller intet pænt ellers at sige om dem


der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lindved
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:50

Han er kreds formand. Han har haft ansvaret for rideskolen i en del år. Han blev fyret, kom til Svendborg rideskole (mener jeg), og så kom han vist efter rigtig kort tid tilbage til Lindved. Der har længe været noget galt ude på Lindved. Synes det er så skønt du har taget æslet og geden til dig!!! Ingen ord kan beskrive hvor flot og stort det er af dig! :0)

Er der nogen der ved hvad der er sket med Bamse og de andre heste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lindved
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:53
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er godt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 00:12

at det ikke kun er mig som syntes at det var helt glad og jeg er ovenud lykkelig for at dorte ville have matilde for jeg aner intet om æsler.


da jeg var der ude kunne jeg kun få af vide at der var kommet nogle stykker evt 3 til skive og 2 til sjælland resten står hjemme ved ham selv.

ja det forklare jo faktisk en del at han er kredsformand de tror jo desværre at de er hævet over alle andre.


Dorte jeg venter spændt på dyrlægens dom i morgen.



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 08:17

Og så slutter artiklen med:


- siger den erfarne leder, der også er selvlært berider.



Hvad nytter det hvis man ikke lærer af sine erfaringer og pynter sig med lånte fjer.



Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kæmpe skulderklap...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 10:48

Dorte6: Kæmpe skulderklap til dig - hvor er det godt at ged og æsel er flyttet hjem til dig


Jeg har lige et spørgsmål - Kan et æsel komme af med det store fedtdepot den har på halsen? Altså vil den svinde ind i takt med at æslet taber sig?






;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )


Cavallo simple boots str 0 sælges

- se billeder på min præsentation.


Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 11:16

Nej æslet kommer aldrig af med fedtpuklen,den kan blive mere blevret ,men vil skæmme æslet resten af dets liv.

Dyrlægen kommer i morgen eftermiddag.


Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 11:23

Hejsa,


Jeg har i tidernes mogen lært at æsler ikke kan tabe sig hvis de er blevet overfodret/fodret forkert...


Kan det have noget på sig i et fagligt perspektiv?


Har nemlig en god veninde som købte en æselfamilie på far mor og æselbarn af en blind mand.

Han havde fodret dem forkert og for meget, og kun æselfar overlevede dyrlægens dom. De andre kunne knap nok trække vejret igennem eller gå.

Den har også nogle sjove depoter, som den aldrig kan komme af med igen, men er helt frisk og rigtig sød.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 09:54

Dårligt nyt,Mathilde æsel kunne ikke selv rejse sig op her til morgen,men appetitten fejler dog ikke noget.Må se hvad dyrlægen siger i eftermiddag.


Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 11:16

Håber det går!!!


Dorthe6: Du har de mest nuser æselbilleder jeg længe har set, på din profil.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En fantastisk indsats
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 11:58


Dorte6: Hvor er det fantastisk at der er mennesker som dig derude, som handler så hurtigt og stadig fornuftigt. Disse to kære dyr skal nok få det godt resten af deres liv hos dig. Du fortjener et stort skulderklap


Håber alt går godt med dr. dyr i dag for det kære æsel.



Man skal ikke være tosset for at være her...


Men det hjælper! :)


Sov sødt Kalimo 21/5-2009 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathilde æsel?!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 14:54

Åh, nej... Hvordan går det med Mathilde æsel nu? Har dyrlægen kikket på hende?



;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Bjørk, Ludvig og Wilma )


Cavallo simple boots str 0 sælges

- se billeder på min præsentation.


Besøg min hjemmeside på dortesworld.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 17:55

Så har dyrlægen været her,og Mathilde er her også stadig i levende live.Dyrlægen siger klart vanrøgt(var ikke selv i tvivl),og skriver gerne en skrivelse på det.Min egen galde holder jeg intil videre for mig selv,selv om det fylder ret godt op i mig.

Planen er nu følgende :smed så hurtigt som muligt,og så meget lidt hø,godt halm,kun græs som godbidder,og så vitamin/mineraler.

Motion så snart det er muligt,og så skal dyrlæge og jeg snakke sammen igen til februar-marts,der skulle Mathilde gerne være meget mindre.

Det der lige nu bekymrer mig mest,er at hun mange gange har svært ved at rejse sig,men dyrlæge og jeg blev enige om at det nok ville blive bedre når hun er blevet beskåret,og er kommet ned i vægt.Dyrlægen vurderede Mathildes pukkel til at veje 5-6 kg,tænk lige på hvor tung sidelæs hun går med på hendes spinkle nakke/hals.

Hendes afførring ser meget bedre ud i dag,så lige så snart hun er lidt tryk ved os skal hun have vasket måsen.

Jeg sætter lidt flere billeder og vidior ind,der lidt bedre viser Mathildes tilstand,og så kan i godt glemme min tidliger visen billeder beskrevet med glade hyggelige tækster.De var holdt i den glade tone fordi jeg ved tidlige ejer læser med,og jeg ville først have dyrlægens ord på at han har udsat Mathilde for vanrøgt.

Nu er jeg total ligeglad med hvad han ser jeg viser og skriver,om han så bliver edder rasende,føler sig forrådt af min snakken ham efter munden ,det var udelukkende for at få ham til at skrive under på overdragelses kontrakten.Nu er Mathilde og ged vores og han kan ikke gøre en skid,udover han burde skamme sig over at have ladet Mathilde komme i den stand hun er i FØJ


Men nu skal i få lov at se Mathilde


Mathildes ene baghov


Billede


Billede


Billede


Billede


Video


Video


Video




Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 17:58

åååhhh gud ingen ord



der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor gør det ondt :(
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 18:14

Hvor gør det ondt at se :(


Hvor er det stort af dig at give dem en chance, du er et godt menneske og det skal nok lykkedes at få Matilde på højkant i dine hænder


FØJ, hvor skulle ham den tidligere ejer skamme sig, håber at han aldrig får med dyr at gøre igen, for det er han da slet ikke kompetent til


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 18:35

Hvor er det sørgeligt - Hold da op. Og hvad endnu mere sørgeligt er, at jeg kan læse mig frem til, at tidligere ejer er kredsdyrsformand for DB

Dorte 6
Hvor er det stort af dig. Helt enormt.
Nu ved jeg, at det ikke er tilladt at starte donationer uden tilladelse, men jeg vil meget gerne donere lidt til dyrlæge/smed regning, så sender dig lige en privat besked.

Du ønskes alt mulig held og lykke med æsel og ged, og jeg håber æsel snart kommer i stand igen.
Husk endelig at opdater.


Mvh. Lykke


*Proud owner of Pearl of Justice*
Tennessee Walking Horse


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Dyreskilte laves HER

Nyt internationalt hesteforum HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg gentager
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 18:47

bare mit tidligere indlæg og denne gang drister jeg mig til at tilføje et WTF - og nej, det er ikke et angreb på alle DB-mennesker, der gør et godt stykke arbejde, men den IDIOT (se tidligere indlæg) der har vanrøgtet det stakkels æsel der.



Christina ..Prinser og Prinsesser



stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 18:52

foreslå at dorte skriver sit kontonummer på sin profil og så kan de, der har lyst, sende en halvtredser eller en hund og på overførslen skrive "porto for køb af servietter til min samling".



Christina ..Prinser og Prinsesser



stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man burde...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 20:35

Man burde da kontakte DB og spørge om de kan stå inde for at deres kredsformænd behandler deres dyr sådan, det er da ikke særlig god reklame synes jeg.


Jeg har dog også haft kedelige oplevelser med DB, bla en med nogle meget forfangne ponyer med snabelhove så de knapt kunne gå og ekstremt overvægtige, kredsformandens vurdering var at 'de havde det for godt' Et halvt år efter levede ingen af ponyerne mere


Hvis man er vidne til sådan noget er min erfaring at man selv skal tage affære eller kontakte politiet.


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:04

Man skal altid følge sin intuition og som jeg skrev tidligere i tråden, så har jeg altid syntes at der har været noget skummelt ved det sted....og det vil jeg gerne give min underskrift på nu, det kan ikke bortforklares når et æsel er så vanrøgtet! Det undrer mig at de andre pensionærer ikke har reageret på dette??


Jeg kørte derud onsdag og ville se om der var flere heste tilbage. Jeg mødte en venlig mand, som ikke havde haft noget med driften derude at gøre og han fortalte at alle hestene var solgt og geden/æslet ville blive hentet lidt senere samme dag. Jeg kom dog ikke længere end parkeringspladsen, da jeg fik den melding derude.


Dorthe: Godt gået at du har taget dyrene til dig!

Jeg har selv prøvet 2 gange at stå i en situation hvor jeg har skulle tale en sælger efter munden for bare at "befri" nogle heste fra det liv de kom fra. Det er en mærkelig følelse at køre afsted med nogle dyr som man har betalt for at få væk fra et dårlig hjem...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:30

Allerførst vil jeg sige at det er pænt af jer der har tilbudt at give et bidrag til Mathilde,men jeg siger pænt nej tak.

Vi må bare udsætte købet af en ny sofa lidt,vi sidder alligevel ok i den gamle slidte

Nu har jeg ikke kunnet nære mig for at lure lidt med på et andet forum,og kan se at der på en sober måde bliver spurgt ind til om Mathilde ikke har ondt af vægten på puklen,og dertil kan jeg kun svare at jeg ved det ikke,men min dyrlæge som også er uddannet kiropraktor mente det godt kunne gå,men at hun til februar/marts skulle have tabt sig betydelig,og at huden ville trække sig noget sammen i løbet af slankningen,men nakken vil aldrig blive oprejst igen,det ved jeg 100 %.

Mht hendes problemer med at rejse sig, så håber vi det skyldtes at hendes ene baghov er lang ,og er vokset helt skævt indad.Hun står også ret dårligt på forbenene ,da hendes hove er helt forkert beskåret(ligner man lige har hugget lidt af længen mens hun har stået med hoven på jorden)og hun står lidt på tåen.

Vi tager en dag af gangen,og jeg lover jer,ligesom vi har lovet os selv at vi stopper mens legen er god,så Mathilde ikke lider yderligere.



Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:42


Der skulle til sidst ha stået :


Vi tager en dag af gangen,og jeg lover jer,ligesom vi har lovet os selv at vi stopper mens legen er god hvis hun ikke bedrer sig,så Mathilde ikke lider yderligere.


Dorte.





Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjooovvvvvv
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:47

glæder mig at høre


og glæder mig der tages hånd om de 2 skønne


der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 09:24

Så fik Mathilde sørme ordnet hove allerede,min meget flinke smed Lars Jakobsen tilbød at komme allerede her i dag ,og var så flink at han donerede Mathilde en beskæring.

Mathilde var svært tilfreds med både smed,og de nye fusser,og stod så flink og nød det.

Så nu kan vi allerede begynde at gå lidt omkring.


Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 dorte for pokker
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 13:38

på din så fine hjemmeside er den største nyhed at nellie har folet - i 2009!!!


Så brug lige en aften på at opdatere tak!!!!!!!!!!!!



Christina ..Prinser og Prinsesser



stigremme- og bøjler i str mini købes. ridestøvler str. 22-23 købes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fantastisk!!
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 21:55

Ihhh Dorte jeg syntes at du er et fantastisk menneske :)

og vildt fedt at du har mulighed og overskud til dette! tænker selvfølgelig mest på det økonomiske :)


Jeg syntes at du er vildt sej og ser virkelig op til dig! For I har en lang og hård kamp foran jer, men ved at det nok skal lykkes til sidst :)


glæder mig rigtig meget til at høre hvordan det går med dem begge, ikke mindst Mathilde :)


Meget gerne flere billeder ;)



Tophorse st.Martin sælges!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 22:45

Christina.Ja jeg ved det godt,jeg er ikke længere så god til at opdatere Jeg må se at få det gjort.


mathilde kranz ?Knobelsdorff :mange tak


I dag har Mathilde jo haft smed,og hun virker lidt øm på forhovene,men det er nok meget naturlig når der kom et pænt stykke af.

Hun har fået måsen vasket ,og fik lidt af den gule farve af,og halen blev vasket og klippet.Hendet hud øverst på halen og rundt om kønsorganerne er noget irriteret,men jeg fik opløst og fjerne en masse intørret flager af afførring.Nu dufter den ende af hende noget bedre.Ville så gerne at hun kunne komme til at se fin og velplejet ud,men det er svært når hun er så deform,alligevel syntes jeg jo alligevel hun har et eller andet over sig.Især hendes øjne,de har den samme klogskab og dybde som Donkey vores gamle æsel der blev 39 år havde.

Hun og geden har været ud i en lille løbegård vi har lavet til dem.Der hyggede de sig,og Mathilde gik faktisk en del rundt derude,geden havde travlt med at æde bladene fra de træer hun kunne nå.

Jeg har sendt en mail til The donkey sanctuary og forklaret om Mathilde,samt sendt billeder med.Jeg vil gerne have at de kommer med deres bud på om den store pukkel vil fortage sig hvis hun taber sig.

Det bekymrer mig nemlig en del at den er så blød som den er.Jeg er nemlig i tvivl om om jeg skal sætte hende på så hård en slankekur som planen er.Når jeg sammenligner hende med min Frits som er noget overvægtig,så har hun slet ingen fedtlag på skuldre og lår.Det syntes jeg kunne tyde på at hun slet ikke er så fed som først antaget.Fedt depoterne på sådan et æsel der har været extrem fed forsvinder jo ikke rigtig selv om de taber sig,de bliver jo netop bare bløderere og mere blevret,og så vil det jo være frygtelig hvis jeg bare kører på med hård diæt og motion.

Hvis det er tilfældet at den nakkepukkel vil være umulig at minske ihvertfald vægten af,ja så må Mathilde have fred.

Jeg er meget spændt på at høre fra The donkey sanctuary ,de er jo nærmest eksperter i æsel velfærd.


Dorte.





Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 12:45

Nu sidder jeg og leder HN tynd efter en tidligere tråd om problemer med væltet nakkekam, men kan desværre ikke finde det.

Der skulle være noget at gøre ved den, men normal bliver den nok aldrig.

Tråden lå under røgt og pleje.


Aldrig har jeg set så deform og fed et æsel, jeg troede der kom billeder af en sæk knogler, når man læser hun skulle være udsultet og nær sultedøden. Det er vist den mest misvisende beskrivelse, jeg nogen sinde har mødt.


Det bliver en lang vej til målet, Du ønskes alt mulig held og lykke med projektet og jeg håber Matilde bliver til et fungerende æsel igen.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels Matilde
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 12:22

Men også heldige Matilde. Flot Dorte :-)

Ser hovene nogenlunde normale ud nu de er beskåret? To at vores hopper får aldrig helt normalt udseende hove igen, da de har været alt for lange alt for længe hos en tidligere ejer.

Jeg er meget spændt på den videre historie om Matilde, håber du får svar fra England og at hun bliver så normal som muligt.

Hvordan er gedens helbred?

0
0
Svar på denne tråd
 
 karma eller hvad man kan kalde det
Forfatter: 
Dato:  19-09-2011 14:19

Håber i den grad at personen som er skyld i disse dyrs tilstand og alt det andet på det sted, sidder og læser med!!


Der skal gøres så meget, du skylder sig selv og dem du skulle have været og de få du stadig er forbillede for, at komme igang med at gøre det godt igen.


Man kan ikke slette fortiden, men man kan i den grad gøre tingene anderledes i fremtiden. Se det her som en ny chance. Luk for alt det du tror du ved om rigtigt og forkert og åben øjnene for alle de der har forsøgt at ændre dig!

De få der har støttet dig i alt det der, har ikke turdet andet eller vidst bedre, det er du nødt til at tage vores ord for. Det er ikke for at genere dig, at vi er nogen der har sagt fra. Vi har så haft hovedansvaret for vores egne heste og er derfor blevet nødt til at flytte, men det er altså ikke alt det udefra der har ødelagt det for dig - det er kommet indefra!!


Må indrømme at jeg både har haft ondt af dig og hadet dig, men nu har jeg tiltro til at du kan gøre meget godt fra nu af, for jeg ønsker at tro på det bedste i alle mennesker - også dig!



Til Dorte, hvor er jeg glad for du har foræret dem en chance til.


MVH Anja


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2011 22:19

Vil lige give en lille opdatering på alt det her ang dyrenes beskyttelse.

Jeg kontaktede dyrenes beskyttelse og fortalte om Mathilde og at hendes tidligere ejer var en af deres kredsformænd.Jeg sendte billeder og en attest med fra dyrlægen,Jeg gav udtryk for min bekymring og foragt over at en der skulle varetage dyrs tarv,kunne lade hans eget dyr komme i så dårlig en forfatning,at jeg mente det burde have konsekvenser for tidligere ejer,og at jeg ville følge op på sagen.

Jeg har så fået et langt brev fra DB hvor det er mit intryk at der vil blive taget hånd om sagen,så til DB.


Her er hvad min dyrlæge bla. skrev i attesten:



Der er tale om en hoppe hvis alder ikke umiddelbart kunne vurderes. Hoppen er overvægtig i en så

udtalt grad at det influerer negativt på dens almene tilstand. Således er kønsåbningen indhyllet af

fedtdepoter således at urinen flyder ned langs inderlårene, halskammen er tung grundet

fedtindlejring i en sådan grad at den krænger ned til den ene side af halsen og tvinger æslet til skæv

hoved/hals holdning. Æslet har desuden svært ved at rejse sig fra liggende stilling hvilket vurderes

at skyldes den høje kropsvægt samt dårligt vedligeholdte hove.

Hoppen er omgængelig og viser ikke tegn på frygt ved håndtering.

På baggrund af ovennævnte observationer vurderes det at æslet gennem længere tid er blevet

fejlernæret samt har fået utilstrækkeligt med motion. Æslet er således ikke røgtet i

overensstemmelse med dets behov.

For at forbedre æslets almene tilstand bør fodringen tilpasses således at et gradvist vægttab opnås.

Æslet skal beskæres regelmæssigt og motioneres efter evne. Æslet bør socialiseres til at kunne

indgå i en æselflok.

Den største risiko for dette æsel er ledproblemer grundet overbelastning pga. overvægt samt

stofskiftelidelse (fedtlever) grundet øget omsætning at fedtvæv.

Det er min vurdering at æslet vil kunne opnå fuld restitution under forudsætning af at den ikke har

pådraget sig slidgigt i sine led og at vægttabet til normalvægt planlægges til at vare 9-12 måneder.



Så som i kan læse var det ikke uden grund at nogle mente æslet ikke havde det godt nok,og at tidligere ejer burde have en dårlig smag i munden.

dorte.







Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 Du milde kineser!
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 21:33

Det var dog en frygtelig overvægt den arme hoppe render rundt med! Jeg håber at den tidligere ejer får en over næsen af DB.

 

Det er MEGET vigtigt at Mathilde ikke taber sig for hurtigt. Stærkt overvægtige æsler har tendens hyperlipidæmi - fedtstoffer i blodet - hvis de taber sig for hurtigt eller bliver meget stressede, og det dør de ofte af. Men det ved The Donkey Sanctuary alt om, de får mange overvægtige æsler ind skriver de.

 

Halskammen kommer ikke op igen men den kan blive lettere.

 

Jeg er simpelthen SÅ træt af at se vanrøgtede æsler. Selv har jeg fået 3 stk ind her. En af dem måtte jeg aflive. Hendes hove var så misrøgtede at hendes ene kodeled var ødelagt. Hun var stokhalt og det ville ikke være muligt at rette det op. Begge æsler havde ubeskårede hove og var smurt ind i møg. Tykke og uplejede.

 

Det koster en mindre formue hver gang man får sådan et æsel ind, og man bliver så vred og afmægtig når det sker.

 

Jeg håber at du får Mathilde på ret køl igen Dorthe, hun er et smukt eksemplar, bortset fra fedmen. Hvor høj er hun?

 

Gunilla, The Donkeymom.

0
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 00:06

kan man få en lille opdatering på matilde og geden?? hvad hedder geden egentlig??

 

god dag til alle

 

knus loui

0
0
Svar på denne tråd
 
 updates
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 08:00

Mvh Louise.

 

Gratis tur/hyggepart ved Slangerup/Gørløse

- se HER

 

 

 

Traver Action Speed

 

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 11:29

Jeg vil gerne vide om kredsformanden fra db er blevet ´´fyret´´, jeg overvejer nemlig kraftigt at oprette testemente til fordel for db. men det gider jeg simpelthen ikke hvis de ikke formår at rense ud i brodne kar.


- håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 12:18

Han er desværre stadig kredsformand,så han har sikkert bare fået en klap på skulderen med ordene at "det var da ikke så godt".

I den lange skrivelse fra DB de sendte mig efter at havde fået min dyrlæges udtagelse,da gav DB ellers skriftlig udtryk for at de så med bekymring og afstandtagen på sagen,og der blev skrevet at det ville komme op på et møde .Dog kunne de ikke sige om/hvilke konsekvenser det ville få for kredsformanden.

Dyrlægen der var her og se Mathilde i fredags var en kolega til ham der skrev tidligere udtagelse,og han syntes også der skulle ha været en politi anmeldelse dengang.Han skrev også gerne en udtagelse hvis jeg fik brug for det sagde han.

Så ja overvejer om jeg skal gøre det ,nu da DB åbenbart har valgt at Kredsformanden stadig er vældig egnet til at gå ud og vurderere om dyrene har det godt.

 

Hvis nogen gerne vil vide hvem kredsformanden er ,så er det ham der har Ringe

 

www.dyrenes-beskyttelse.dk/ kredsform%C3%A6nd/6

 

Dorte.

 

 

 




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for opdate
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 12:25

Øv det var lige præcis det jeg var bange for, synes iforvejen ikke de for hurtige på aftrækkeren i db, og når de så vælger ´´at lukke øjnene´´ i så vigtig en sag gider jeg ikke støtte dem.


- håndsyet og special designet læder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 19:05

En lille opdatering fra Mathilde.Nakkepuklen er mindsket fra 40 cm til tadaaaa 28 cm,og hun har det godt.hun begyndte at fryse her da frosten var hårdest,og derfor blev hun dækkenæsel,men nu her da det er blevet lunere kan hun godt holde varmen uden dækken.

Hun har det fint sammen med æseltøserne,især Augusta er hun blevet ven med,dog bliver Mathilde helst indendøre,så når de andre bliver lukket ude på marken mens jeg muger,så får hun lov at trisse rundt i stalden på egen hånd,og af og til tager hun lige en runde på gårdspladsen.

Jeg glæder mig meget til hun skal med på køreturene som håndæsel med de andre æsler til foråret,håber det kan gøre en endnu større forskel.

 

Så en glad opdatering herfra

 

Dorte.

 




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 19:15

Super dejligt med en opdatering .

 

Og rigtig skønt at høre at det går fremad med hende

 

 

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 DB er nu slettet fra vore testamenter
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 09:27

Der må findes andre som er mere seriøse.

 

Jeg har netop anbefalet DB til en ældre syg dame med mange midler......må vist også hellere bede hende finde et andet foretagende at støtte da DB igen har vist deres manglende værd over for dem de burde beskytte.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dorte6
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 10:51

Du skriver at Mathilde blev dækken-æsel her da det var koldest - må man spørge hvilken størrelse dækken sådan en æsel-pige bruger?

 

 

Jeg ligger nemlig inde med et super fint og lækkert Bucas dækken i en størrelse som jeg vist aldrig får brug for igen - det blev brugt da et af mine føl havde rhodococcus, og derfor måtte være dækkenføl den første vinter. - Umiddelbart tror jeg det vil være en fin pasform til hende, så hvis hun kan passe det, så vil jeg gerne donere det til hende, hvis altså du skulle kunne bruge det. :)

Det er vandtæt og har noget uld-fyld der svarer til 100g alm. fyld. :)

 

 

Milla

 


Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lukket?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 13:52

Hej. hvordan er det lige med Lindved ridecenter er det lukket eller solgt eller hvordan? Jeg har lige været til et foredrag om hove derude, og der var 4 heste opstaldet... Den ene meget tynd, de andre bare meget slanke, men ikke decideret tynde. Forklaringen på den meget tynde hest var at ejeren havde været syg 14 dage, og dem der passede hesten i mellemtiden havde så ikke sagt noget til hende om at den var blevet tynd. Hmm...

 

Det kan også være de har det fint derude, men studser da lidt over at der lige har været en sag om vanrøgt, og der nu igen står en meget tynd hest derude.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 14:06

Stedet hedder nu Lindved Hestecenter mener jeg. Det har INTET, INTET og gøre med den tidligere rideskole.

Karoline har overtaget det, eller rettere hun lejer bygningerne og driver et ridecenter dvs. man kan få ponyer og heste opstaldet. Hendes plan er at starte en rideskole - noget bidløs mener jeg.

Så det har intet med det tidligere og gøre.

Snak med Karoline hvis du har noget om den tynde hest og sige. Tvivler meget på at hun vil lade en hest sulte, så det kunne være der var noget om hvad der blev sagt.


We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lfshfahshsfdlk
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 15:04

Jamen der kan sagtens være noget om det,den kan jo have orm eller noget... undrede mig bare over at dem der så har passet hesten mens den pågældende ejer har været syg ikke gjorde noget ved at hesten tabte sig. Men hvis det er nye ejere er det jo en helt anden sag. Var bare lidt bekymret da der lige var den her tråd om misrøgt.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mathilde
Forfatter: 
Dato:  07-04-2012 22:52

Hejsa. Blander mig lige kort.. Tror Mathilde er det samme æsel jeg så på Lindved i 1999, da jeg var ude og se på opstaldning til min hest. Der gik hun i stalden med MEGET lange hove, og måtte også spørge om der ikke skulle gøres noget ved dem. Fik svaret hun næsten lige var kommet, og der nok skulle smed på....
Det er sørgeligt at se æselet så medtaget..!! Men utrolig flot at der er mennesker der tager handling..!! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fatter ikke
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 15:30

Fatter ikke hvad DB får ud af at holde hånden over en sådan person.Er også holdt op med at støtte dem. Træls at den dominerende dyreværnsorganisation ikke tager situationen alvorligt......



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 21:19

Til Dyrenes beskyttelses forsvar kan jeg sige at kredsformanden og tidligere ejer af mathilde nu har orlov ,mens sagen kører internt i DB.

Jeg føler pt min klage er taget meget alvorligt og har fået lovning på hvad sagen ender op med.

Jeg har i sinde at følge sagen helt til dørs,og vil gøre alt jeg kan for at det får konsekvens for tidligere ejer.Mathildes skæbne skal ikke bare negligeres.

Mathilde er desværre ikke længere i live,og er meget savnet her.

 

Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 NEEEEJ
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 21:24

NEEEEEJ dorte sig det ikke er sandt...

 

hva skete der??

 

har fulgt meget med i tråden fra sidelinien, og virkelig håbet for det bedste (var faktisk så påvirket af sagen af en eller anden grund at jeg drømte om det her for nogle dage siden) og det gør mig virkelig trist at matilde ikke lever mere

 

Godt du følger sagen op!! det er simpelthen en skændsel det matilde er blevet udsat for..

 

hvordan har gedebassen det??

 

åhh det gør mig sgu ondt helt ind i hjertet

 

 


 

 

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

 

 

 

 

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 20:15

Diana ?Kenzo Mc Cloude?:du kan læse her hvad der var skyld i Mathilde blev aflivet.

Geden har det ret ok,selv om hun pga nedsat syn nemt bliver forvirret.Hun har fået sig nogle søde gedevenner.

 

www.heste-nettet.dk/forum/1/2275065/ 2275065/

 

Dorte.




Små æsler har også store ører


www.123hjemmeside.dk/aesellyst



0
0
Svar på denne tråd
 
 hej dorte
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 23:36

hej dorte

 

tusind tak for linket havde ikke set det..

 

det gør mig sgu trist!

 

 


 

 

Tredobbelt vrinsk og goodbye Ruth

fra mig :P

 

 

 

 

Kenzo søger part i veksø to gange om ugen. Skriv gerne hvis du syntes det er noget for dig.

-Det tager 13 min i tog fra herlev st.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tynd hest
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 09:59

Hej. Hvad er det for en tynd hest der er tale om? :-) Jeg tager ofte misrøgtede heste ind, så det kan sagtens tænkes at der står nogle for magre heste på gården fra tid til anden og da jeg har rent mel i posen, er det også muligt at de ikke altid står på den bagerste fold, hvor andre ikke kan se dem - de står på den fold der er bedst for dem, om det er jordfolden eller græsfolden er jo individuelt, alt efter om hesten er tidligere forfangen, har ems eller hvad ved jeg, eller om den kan tåle at gå på græs..... Men kan da trøste jer med at de er under bedring og netop købt for at få noget "liv" i dem igen.

Men jeg går ud fra at der er tale om min(araber/fuldblod)? Hende købte jeg kort tid inden foredraget, nærmest rå, meget sky og panisk hvis man rørte hende omkring hoved, specielt øre - hun har været kastebold hele sit liv, hun var utrolig tynd - billedet illustrere det ikke engang, da dette er taget efter hun har taget på.



Billede

 

Men rigigt nok, jeg havde kyssesyge og lå i min seng og var lige ved at - så jeg var lidt på hospitalet og tilbage igen osv. det vil sige at jeg ikke selv kunne komme i stalden, bare det at bevæge mig ud på badeværelset 10m fra mit værelse var en udfordring. Da jeg så efter 14 dage kommer i stalden, for at styre det foredrag, ser jeg til min forskrækkelse at hun har tabt sig igen, efter at have taget på (og kan love jer for at nogle fik skideballe)... Undskyldningen var "jamen der var ikke noget foder tilbage, så vi troede ikke hun skulle have noget". Men så siger det vel sig selv at man køber noget nyt, sender mig en sms og spørger eller viser lidt handlekraft så snart man ser en ændring på hoppen - suk..... Jeg er ellers total hys med at hestene skal have tygge-materiale HELE natten (bl.a.)

 

Jeg har ikke mange nye billeder af hende, jeg sender et så snart jeg har fået det overført til min computer. ;-)

Jeg synes man skal passe på med hvad man lægger ud på nettet, specielt hvis der ikke er fulgt op på sagen. Næste gang skal I være velkommende til at kontakte mig.


Hilsen Karoline


"Vi kan ikke bebrejde hesten, at den laver fejl, men vi kan træne den til at gøre det rigtige."

0
0
Svar på denne tråd
 
 opdatering
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 11:26

Så fik jeg fat i et nyere billede

 


Billede




Hilsen Karoline


"Vi kan ikke bebrejde hesten, at den laver fejl, men vi kan træne den til at gøre det rigtige."

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 19:01

Karoline: Den her får du for at komme "på banen" med det samme og aflive evt. rygter inden det går for vidt

 

Og super arbejde med hesten, den er blevet rigtig fin


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det flot!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2012 21:32

Hvor er det dog flot at du bare sådan tager de stakkels dyr til dig. Jeg har selv boet ude i Højby (tæt på lindved rideskole) og havde nogle veninder der red der.

Jeg kan huske æslet Mathilde, fra da jeg var lidt yngre og kan også sagtens huske hendes fedt-pukel på nakkekamen fra dengang.

 

Er så glad for at der findes så gode mennesker som dig! .

Lige siden jeg var lille kan jeg huske alle de ting man hørte om Lindved rideskole, med at ejeren slog nogle af hestene osv.

 

Er glad for at høre at der ikke er flere dyr tilbage der, han burde aldrig mere have noget med dyr at gøre!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 heller ikke
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 11:58

Jeg har købt hest derude af morten- eller retter hans kone i 1999... Rigtigt sød hest osv... Til at starte med stod jeg derude med ham men jeg flyttede fra den ene dag til den anden da morten kastede en sko efter ham, fordi han stod og tikkede på staldgangen... Ja hesten må ikke tikke MEN det gør meget meget ondt på en 13 åring pige at se hendes elskede heste for en sko i rø... Jeg blev så sur så jeg satte hesten i boksen, ringede hjem og forklarede min far det og så samme dag flyttede vi hesten...D

 

en gang var søde matilde der også... rigtigt sød!!! R.I.P

 

 

 


Stald Højager tilbyder opstaldning m. fuldpasning

Ridehus, ridebane, bokse og faste spring(military/jagt)

 

Undervisning tilbydes

 

Foder til heste, hunde og katte.

Tilskudsfoder fra Horse first

tjek hjemmesid ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Suk...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 16:45

Karoline, fint du gerne vil forsvare det sted, der nu er blevet dit, men prøv at læse hvor gammel tråden er. Den er fra før du flyttede ind og den handlede rent faktisk om nogle dyr der blev vanrøgtet ;)

 

Så "Jeg synes man skal passe på med hvad man lægger ud på nettet, specielt hvis der ikke er fulgt op på sagen. Næste gang skal I være velkommende til at kontakte mig." er ikke relevant :)

 

Dejligt du har rent mel i posen og passer dine dyr godt. Det gør de fleste af os heldigvis :)

 


 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider