Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 vask efter sårsalve-spray hver gang?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2022 22:05

Hej kloge og erfarne hesteejere.

 

Skal man vaske den sidst sprøjtede sårasalve af, inden man påny sprøjter ???

 

Jeg bruger en såkaldt aluspray, der er anti bakteriel og forhindrer fluer i at gnave i såret.

 

Vh. Karen


Tidligere tråd om samme emne:
Rense sår - i hvad?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2022 13:10

Det er lidt svært at svare på, når man ikke ved, hvor stort såret er, hvilken slags sår det er, og hvor ofte du sprayer det.

 

Men hvis der sidder meget i såret, ville jeg nok vente med at spraye det, da man må gå ud fra, at såret stadig er beskyttet. Eller evt rense det forsigtigt med saltvand inden man sprøjter igen.

 

Jeg har forresten ikke læst den tråd, du linker til, så ved ikke, om det harmonere med, det, der står i den.

 


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 vaskning efter hver behandling af sår?
Forfatter: 
Dato:  17-08-2022 13:53

Tusinde tak for hurtigt svar. Det er altid betryggende at høre andres mening.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sårspray
Forfatter: 
Dato:  18-08-2022 10:45

Det kommer vel lidt an på sårets størrelse/dybde - men helt generelt, så ville jeg kun vaske, hvis der har klistret sig snavs/sand/jord/etc. fast i såret/sårsprayen.

Hvis det ellers er forholdsvist rent og uden betændelse, så ville jeg blot spraye ovenpå. Hvis du vasker det hele tiden, så bryder du jo ind i ophelingen, og det skal man kun gøre, hvis såret er betændt.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider