Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaring søges - vil ikke løfte baghove
Forfatter: 
Dato:  05-01-2022 21:35

Vores søde pony vil helst ikke løfte baghovene. Hun hopper og danser som jeg ved ikke hvad. Hun er 6 år gammel, sent tilredet og har højest sandsynligt ikke lært det ordentligt. De gange det er lykkedes at løfte dem, så virker det Som om hun har dårlig balance, som måske er det der gør det usikker for hende. Hun forsøger ikke at sparke en, men forsøger meget i værdigt at skubbe en væk.
erfaringer - ikke skrækhistorier - søges ift hvordan vi lærer hende det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 løfte ben
Forfatter: 
Dato:  06-01-2022 08:41

Min gamle vallak er heller ikke meget for at løfte bagben. Så han har lært, hvordan han bare skal vippe hoven op lodret, tåen rører stadigt gulvet, men jeg kan komme til at rense. Det virker super fint.

Eller prøv at spørge din smed, de har ofte nogle gode tips + han kender din pony.

 


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig balance
Forfatter: 
Dato:  05-06-2022 13:37

Det er ikke usædvanligt at ungheste har dårlig balance, som bliver bedre med ridningen, hvor volter og evt. versader giver bedre balance. I kan evt. støtte den ved at lægge en fast hånd eller tilbyde jeres ryg som støtte på modsatte side. Det kan også være fint at give den slikkesten med smag, så den kommer til at forbinde hovrensning med noget positivt.

 

Vh Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2022 17:28

Klikkertræning. Korrekt anvendt virker det på stort set alt. Du kan sikkert finde tonsvis af videoer om en god fremgangsmåde på Youtube, hvis du søger "picking up feet clicker training horse" eller tilsvarende.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider