Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 5. december
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 00:00
Indsat fra nyheden 5. december:

"Og Lucifer hans kat, som ellers altid er så fræk, han drømmer sødt om røget sild med flødeovertræk" Dum di dum da dej. Julle nynner lidt i søvne. Måske det er lugten af fisk fra i går der stadig hænger lidt i stalden og har givet Julle drømme om Søren Banjomus? Eller måske er det Julles ejer, for hun er kommet glad ind i stalden og vækker Julle med morgenfoder og en lille julesang.


Hun har fået nye ideer siger hun. Julle skal til at lære noget nyt. Julle har ikke lavet så meget det sidste lange stykke tid, så nu skal man åbenbart i form. Julles ejer trækker ham i hvertfald over i ridehuset, men hvad er nu det? Julle har kun fået kapsun på, og Julles ejer har hverken ridestøvler eller hjelm på.

De skal arbejde fra jorden siger hun. Noget med noget akademisk ridekunst, eller noget i den stil. Det skal åbenbart hjælpe med at bygge Julles muskler op igen inden hans ejer vil være bekendt at ride.

 

En af hendes veninder kommer over. De står lidt og snakker, og Julle hører ikke rigtig efter. Men så fanger hans ører nu alligevel at de taler om en af hans venner. Bandit. Bandit er rideskolepony, og har været det i mange år. Og nu diskuterer de så altså hvor længe det sådan er fair at en pony skal gå og være rideskolehest.

 

Julles ejer mener slet ikke at der burde være rideskoleheste, for hun syntes det er synd med alle de forskellige ryttere hestene skal vænne sig til, men hendes veninde syntes det er helt ok, så længe hestene har det godt.

Ellers blev et jo også lidt svært at lære at ride, for man kan jo ikke bare vide ingenting, og så få en hest som Julle. Det kan Julles ejer selvfølgelig godt se, og så taler de lidt om hvad man kan gøre for at det er godt at være rideskolehest.

Måske arbejde akademisk med dem, så de bevarer en god overlinie og ikke bliver slidt for hurtigt?

 

Julles ejer afslutter samtalen, og i tråd med deres samtale, går hun igang med at guide Julle gennem en masse nye akademiske øvelser. Mon Julle kan undgå at blive rideskolehest hvis han gør sig umage?

 

Hvis I gør jer umage kan I måske også finde Julle idag?

 

 

Læs mere om julekonkurrencen her.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 05:58

Så er Julle fundet - dagen kan nu fortsætte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja da
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 06:35
Julle fundet .....




En RIGTIG hund er en schæferhund ;O)

www.lakimo.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godmorgen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 06:55

Så er banditten klikket :)

 

God dag derude

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jullehest
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 07:43

Jeg fatter nada og synes jeg har ledt de mest logiske steder...


Østergaards Casiro og Nikoline

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 08:10
Jeg kan ikke se ledetråden i nyheden.. Eller også er jeg bare for dårligt opfattende her til morgen.. Har ledt og ledt uden held, er der nogle der har lidt hints?

Venlig hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fundet
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 09:01

Fundet i første forsøg, men nok kun fordi jeg for ikke så længe siden var forbi stedet, og kunne huske diskussionen. Ellers ikke et sted, jeg normalt kommer, men når der sker så lidt herinde, er der jo god tid til at kigge steder, jeg normalt ikke gør. Og jeg synes egentlig også spørgsmålet er fejlplaceret. Andre ting er blevet flyttet for mindre.....


1
0
Svar på denne tråd
 
 Jul jul jul
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 11:02

Fundet i første forsøg........... mest som Ditte skriver...... Jeg var også tilfældigt forbi stedet forleden


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jullehest
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 13:41

Så fandt jeg den, men kun fordi der er nævnt det er en diskussion i en tråd. Synes ik ledetråden er helt optimal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lost...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 16:16
Nogen der kan komme med endnu en ledetråd?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lille hint
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 17:24

Sofie: "Klassisk ridning"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jullehest
Forfatter: 
Dato:  05-12-2018 18:11

Sofie, du skal kigge på hvad Julle tænker at han kan undgå at blive hvis han gør sig umage. Og så også følg den anden ledetråd.


Østergaards Casiro og Nikoline

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider