|
|
| Bryder du loven om hestehold? |
|
|
Har i forbindelse med en anden situation sat mig grundigt ind i loven om hestehold (igen) Og kom faktisk til at grine lidt... Jeg er ikke kæmpe tilhænger af loven - mest fordi jeg kan se en masse konflikter i den. Stod så i en lidt sjov situation igår. Jeg skulle til et ridestævne og fotografere og ville være væk i 12 timer. Hjemme har jeg 2 heste, som er opstaldet i store bokse og bliver fodret efter alle kunstens regler. De har store gode folde - UDEN læskure. Da jeg jo skulle være væk i mere end 12 timer skulle jeg jo faktisk ifølge hesteloven lade mine arme kræ stå inde hele dagen. - Jeg valgte dog at "bryde" loven og have hestene på fold i mere end 12 timer. Hvad ville du have gjort? Jeg mener, solen skinnede, hestene er sunde og raske, har god pels og adgang til frisk vand m.m. Den lov giver mig nogle gange unødige grå hår.... Det "bedste" ville selvfølgelig være at jeg købte mig et læskur - men træerne vokser altså ikke ind i himlen her. Sponsorater modtages dog med kyshånd. 
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Havde gjort det samme.. |
|
|
Hej, He, he - jeg havde gjort det samme . Ville ellers have været rart med pengetræer i haven.. Mvh. AnjaR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke vinter endnu |
|
|
Nu er det jo hverken vinter eller vinterlignende forhold, så du kan være ganske rolig, du har ikke brudt nogen lov.  Vi får først vores 2 hingsteplage hjem fra sommergræs i den kommende weekend. Men jeg tror der er mange ejere af Shetlandsponyer der ganske ubevidst bryder loven, de har nemlig for lidt luftrum i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| he he he |
|
|
Vinterlignende vejr er ofte i november står der... En bekendt er lige meldt for at gøre som jeg - der kører sag nu. Så det kommer an på hvem man spørger. Dejligt det ikke kun er mig det tænker mere på dyrene end loven...
Mvh. Gitte StaldOlsen.dk GO Filique Findus B - Top of Class - Urprinz Feldholms Doughty Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vinterlignende vejr |
|
|
Ja, nu har jeg fødselsdag her sidst i november, og jeg har da flere gange oplevet at være sneet inde på min fødselsdag. Men det er der vist ikke tale om lige nu.  Men der er rigtigt mange der IKKE kender reglerne, så selvfølgelig vil der være nogen der bliver uretmæssigt meldt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjooohh |
|
|
Jeg har ihvertfald brudt den en enkelt gang. Jeg har islændere og en enkelt shetlænder... har store folde og en kæmpe løsdrift samt yderligere et læskur på folden. Nåh ja og så to store bokse inde i løsdriften i tilfælde af at man skulle få en der har brug for boskro MEN sidste år da min ene hoppe skulle fole fik hun lov at fole på en seperat fold med læskur og en god veninde som selskab.... i loven står at der skal foles i boks! Jeg vurderede at hendes stress niveau ville være langt lavere på folden end i en boks 
Mvh Charlotte
Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!! La Rochefoucauld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er det... |
|
|
En ting er at blive meldt... Men dem vedkommende er meldt til går videre med sagen til politiet - til trods for at det "kun drejer sig om en hest der går på fold mere end 12 timer i døgnet - men stadig kommer på stald om natten. Men det er jo en anden sag - den griner jeg så også lidt af, for loven er jo ikke så præcis. For ikke at blive taget useriøs - så finder jeg kun loven komisk når hestene trives. Der skal på ingen måde herske tvivl om at loven er fin når hestene ikke trives, og så skal folk også meldes og dømmes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det tror jeg faktisk |
|
|
Jeg tror faktisk, at jeg bryder loven. Min hest går i løsdrift og bestemmer derved selv, om den vil være inde eller ude. Men skuret er vist ikke højt nok i loftet. Der er også kun en udgang og strøelsen er spåner.
Venlig hilsen M Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl!  Nysynet Mitsubishi Carisma fra 1998 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er rigtigt... |
|
|
At der ofte er "vinterlignende forhold" i november (hvilket også står i lovens forarbejder), men det er jo ikke tilfældet lige i disse dage, hvor der er lunt i vejret, ikke stormer eller der er dagsfrost... Så du har ikke brudt loven... Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen) Afskaf fjederled - se HER og HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen grund til bekymring |
|
|
Jeg havde gjort det samme, mine connemara ponyer går stadigvæk på døgnfold og får hø der.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men er det ikke sjovt |
|
|
Det er da lidt komisk at alle os "almindelige og fornuftige" hestefolk må bryde loven for at passe vores dyr bedst muligt. Det er da komisk at ingen af os ser vejret som vinterligt nu - men når nogen melder hinanden, så er vejret pludseligt vinterligt i november? Bryder mig ikke om at gå på kanten af loven, men umiddelbart ser det ud til at jeg bliver nød til det - ellers er det jo synd for hestene... Dejligt at der er så mange fornuftige hestefolk derude hestelov eller ej, så får mine heste altså også mest muligt foldtid... Så må jeg spare sammen til det læskur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfghjkl |
|
|
den stutteri ejer hvis hingst jeg har brugt et par gange på mig hoppe, han er blevet meldt flere gange fordi hans heste jo stod ude i snestorm og var helt dækket til på trods af store rummelige læskure med tør bund og stråfoder, som han sagde skal jeg så stå og holde dem dderinde eller hva ? de vælger jo selv at stå ude. jeg syntes der er mange rigtig gode ting ved vores heste lov men også rigtig mange negative ting jeg prøver at overholde den men det gør jeg sikkert ikke ordentligt altid, for helt ærligt om mine heste er ude om vinteren 12 eller 14 timer det er nok ikke lige det der gør den store forskel 
http://www.bombur.dk/ 50" plasma fladskærmstv sælges brugt meget lidt, nypris 7995 kr nu 3000 kr skriv PB befinder sig nær viborg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min stald |
|
|
min stald er etableret før 1 juli 2007 så mine heste må fole hvor de vil, gå tæt presset sammen og så må de gå i knæ og dukke hovedet når de er indendørs indtil år 2020. SE DET ER TÅBELIGT!!! Hvorfor er der nogen af reglerne der træder i kraft fra 2008 andre igen i 2016 og andre i år 2020? Hvis min foleboks var i en stald efter 1 juli 2007 måtte min hest ikke være kommet på fold mens den var opstaldet, for så kunne den risikere at fole på folden. Og Jeg måtte ikke lukke hoppe og føl på fold i en måned hvis man læser denne § bogstavligt Foling under opstaldning skal ske i folingsboks. Stk. 2. Gulvarealet i folingsboksen skal være mindst (2,5 x hoppens stangmål)2. Stk. 3. Hoppe og føl skal opholde sig i folingsboksen i den første måned efter folingen (jeg tolker at det betyder de skal ind fra fold om natten da det ellers konflikter med loven om motion, men det er da ret sjovt formuleret) Men sikke et held min stald er så gammel så jeg ikke behøvede at spekulere på hvor min dame havde tænkt sig at smide sit føl. (nu kom det så faktisk om natten i foleboksen og vupti 24 timer stod de på folden) Heldigvis gælder disse regler ikke for mig før 2020 for lur mig om ikke følle tilfreds sov under åben himmel 14 dage efter han blev født fordi det var for varmt at sove i stalden. Nej de er lidt løjerlige udformet nogle af de regler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker den formulering |
|
|
Jeg elsker også loven om at de skal blive i boksen i en måned... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja folingsboks! |
|
|
Heheh ja Jeg tror min hoppe havde ødelagt både boks, sig selv og føllet hvis hun var blevet bedt om opholde sig i en boks i en måned  Føllet er nu halvandet og ser ikke ud til at have taget skade af at være født under åben himmel 
Mvh Charlotte
Spild ikke tiden paa at ærgre dig over ting du alligevel ikke har magt til at ændre!! La Rochefoucauld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Guuuuud... |
|
|
Guuuud, så overholder vi ikke loven herhjemme. De kommer ud kl 07 ofte, og ind igen ved 21 tiden hvis vejret er rimeligt. Idag ville jeg hente dem 20:30, de stak halen i vejret, snorkede efter mig og løb i fuld fjolle galop ned i den anden ende ( og der er langt ) så jeg lod dem blive ud til kl 21:30, hvor de kom slentrende da jeg kaldte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I vrøvler... |
|
|
Altså godtnok noget i loven... Foling UNDER OPSTALDNING - ergo - er hesten på stald, så skal dens boks være af en vis størrelse og egnet som foleboks... Det er også der den skal opholde sig efter foling - NÅR den er på stald. Formuleringen af stk. 3 kunne være bedre, men resten af bestemmelsen fejler bestemt intet, og det er endnu ikke forbudt at tænke selv..  Og til Mani - hestene skal have adgang til læ og tørt leje, de behøver ikke benytte det. Det er værd at huske, at bare fordi uvidende folk anmelder noget, så betyder det jo ikke at der laves en sag på det eller at den anmeldte har gjort noget forkert... Og nej, Rikke.. Igen - du overtræder ikke loven ved at de går ude flere end 12 timer pt. Hvis der var dagsfrost, stormvejr eller andet, så kunne man kalde det vinterlignende forhold, men det er der jo ikke ligefrem for tiden...  Milla
Heldig og lykkelig ejer af: Heartbreakers Avalon Frøsanggårds A'Capo Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen) Afskaf fjederled - se HER og HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog |
|
|
Hvem bestemmer om der er vinterlignende vejr? Altså - mine heste er på stald om natten, men på fold i mere end 12 timer om dagen. En vi kalder X's heste er på fold om dagen og natten, og er anmeldt til dyrenes beskyttelse 5 dage inde i november i år - her går man videre med sagen da X ifølge dyrenes beskyttelse ikke overholder loven !KUN på dette punkt!. I min verden bryder eller overholder vi begge loven - alle heste er sunde og raske, X's heste er måske endda bedre rustet til vejret end mine. Jeg griner stadig, tænke selv eller ej - loven er på nogle punkter komisk og formuleret på en måde så den let kan misforståes. Er dette korrekt forstået? En hest må opbindes i spiltov i op til 2 timer, så hvis man binder hesten i spiltov 1 time om morgenen og 1 time om aftenen under fodring så må den året rundt gå på fold uden læskur? For den opholder sig jo under 12 timer ad gangen på folden hvis den er inde og spise... Jeg syntes det er en sjov tanketorsk. Ligesom at en hest vel må opbindes 2 timer i spiltov, tages ud og rides og så stå 2 timer igen i spiltovet? Så længe det er maks 2 timer i træk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan er det når.... |
| Forfatter:  |
Højgård |
| Dato:  |
13-11-2012 08:35 |
|
en hest skal ha fuldstændig boksro i følge dyrlægen i længere tid. Det kom jeg til at tænke på da min unghest skal stå i boks i mindst en mdr. Jeg hader når mine heste skal stå inde, så det gør lidt ondt at se ham stå der. Men han har en stor løsdriftboks, hvor jeg har sat bomme i spænd i døren så han får frisk luft og kan kigge ud over engen. Står der noget i loven at der er undtagelser hvis dyrlægen er inden over det?
Værelse med udsigt! 
SKAL UD OG RIDE.....VIL DU MED??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fortolkning af love |
|
|
Det er desværre frygteligt at de der skal fortolke lovene ikke engang kender dem.  Jeg havde engang en chef, som blev stoppet med trailer af politiet. Han fik at vide at han ikke måtte køre med det vogntog han kørte med. Nu er han ikke sådan at slå af pinden, så han diskuterede og da han ikke fik ret, så endte han bare med at køre fra stedet. Han fik selvfølgelig en bøde tilsendt, men i mellemtiden havde han konsulteret en god bekendt der synede biler, og derfor kendte en del til reglerne. Fra ham havde han fået tilsendt reglerne med gule streger over de relevante passager. Han pakkede disse og sendte til politiet sammen med bøden. Sjovt nok hørte han aldrig mere.  Men reglerne i Lov om Hestehold bærer desværre meget præg af at være lavet af amatører/byboere, som holder heste på små områder. Så derfor er mange af de ting der står i loven helt gak. Jeg synes fx det er frygteligt at foldtid er erstattet af krav om vinduer/lys i stalden. Der står også at alle heste skal have 30 kbm luftrum. Dvs en Shetlænder i boks på 1,5 x 1,5 meter skal have 13,3 meter til loftet eller også skal der være 2,5 meter til loftet og ca 10 kvm uden for boksen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overholder vidst ikke loven |
|
|
Jeg tror ikke jeg overholder loven. Jeg har 1 to års og 2 årings gående i løsdrift, men jeg tror loftet er lige til den lave side. Men jeg kunne ikke tænke mig at de skulle stå inde, de elsker at være ude, kommer og spiser når jeg kommer med foder, men går lige så hurtigt ud på deres store mark igen. De har både halm og hø i løsdriften og kan stå tørt, men står rigtig mange timer udenfor. Det er mest når vejret er rigtigt dårligt med masser af regn de så går ind, men der skal meget til.
Sommergræs tilbydes pr. 01.05.13 til hoppeplag eller vallak. kun to pladser tilbage. Opsyn flere gange om dagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| loven... |
|
|
ja loven er jo lidt firkantet og bærer præg af nogle der enten selv har for mange penge eller ikke ved hvordan en hest kan have det godt uden store bokse. Mine går stadig på døgnfol. den unge fik desværre muk og det er så i behandling og de er kommet på en anden fold, lige så snart han står inde hæver benet op hvor mukken sidder. Dyrlægen siger at jeg ikke kan gøre andet end det jeg gør og den er også bedre. Men jeg tror altså ikke på at mine heste bliver mere lykkelige af at deres boks rent faktisk skal være 1 m² større, når de går på døgnfold 6 måneder om året og de andre 6 måneder er de ude ca. 12-14 timer dagligt.. der skal altså noget snestorm til før de kommer ind før tid.. De har hø af ædelyst udenfor.. Jeg er ved at pleje min nabo om at leje hans græsstribe.. og SÅ bliver jeg for alvor en lovbryder.. striben er 18x500 m dvs hele kortsiden er 2 m for kort.. men jeg tror nu nok hypserne vil kunne lige den lange bakke, der virkelig kan give dem en galoptur.. jeg håber også at få lov til at leje læskuret.. hmm måske jeg skal vist til at pleje ham lidt ekstra 
Skønne killinger søger hjem. Er klar til at flytte hjemmefra 12. december. Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt dejligt |
|
|
Det glæder mig rigtig meget at mange kan se mere på fornuften end loven. Bare ærgerligt at man skal bryde loven for at passe sine heste bedst muligt. Til spørgsmål med dyrlægen - så kan næsten alle punkter i loven afviges hvis dyrlægen er inde over. Sidste år blev min svigerfar anmeldt da hestene gik på døgnfold i november - kredsdyrlægen valgte dog at lukke sagen da alle hestene stortrives. Jeg har f.eks. også valgt at lade vores sygefold blive - og jeg bruger den når ponyen er for tyk til græs. Hvis jeg skulle blive meldt vil jeg prøve at tale min sag - igen da det er fornuften frem for loven. Jeg er bare rigtig ærgerlig over at det er nødvendigt at bryde loven for at aggere fornuftigt. - Hestene her er nok ligeglade, de har det ligeså godt som altid. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milla.. |
|
|
Milla, det har været frost i november hos os, og bestemt også kraftigt blæse og regnvejr med få grader - men så længe vores heste ikke står ved leddet for at komme ind, så er de velkommen til at blive ude. Når det er rigtig vinter, klar frost fx, elsker de at være ude, så vil de hellere stå og gumle wrap ude i mørket, end de vil ind - så selv i december, januar og februar står de også nogle dage ude mere end 12 timer. Det bestemmer de selv - står de klar og vil ind når vi kommer hjem fra arbejde, så får de lov at komme ind, men det gør de sjældent.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jah, det gør vi.. |
|
|
vi har lige bygget nu stald, eller etableret bokse i gammel lade.. Alt er overholdt og vi udregnede hvor mange kvadratmeter lysplader vi skulle have i taget for at overholde lovkravet om lysindfald.. Alle steder vi indhentede tilbud, gik de udfra de 8 kvadratmeter som vi med store bogstaver sagde var lovkrav.. Alle bestilte så 10, for så var vi sikre.. Så kom pladerne og allerede da første plade var monteret erfarede vi at på sådanne lysplader forsvinder halvdelen til overlap.. Ingen af de 5 firmaer vi snakkede med oplyste os om denne problematik.. Vi vidste selvfølgelig godt at der forsvandt noget til overlap, men en halv plade havde vi slet ikke forestillet os.. Så mine heste må leve med det halve lysindfald.. Heldigvis er der 2 staldvinduer som ikke er taget med i bergeningen dengang, så det er måske 2 kvadratmeter vi mangler..
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og så kommer det sjove |
|
|
Det mest komiske - Annemette - med den regel er at her går hestene ude i døgnets lyse timer. Så det er hip som hap med naturligt lysindfald her - de får det lys der kommer fra himlen. Jeg har samme oplevelse som Sparky/Rikke... Kun i regn, snestorm og blæst vil mine hellere være på stald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte.. |
|
|
Helt enig.. Mine heste går også ude alle døgnets lyse timer, så hvad lysindfaldet lige skal gøre for mine er mig lidt en gåde.. Men de kan da stå og nyde månens skær 
Hesteklipning tilbydes i store dele af Midtjylland Se præsentation for mere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er... |
|
|
Det er vel også en form for dyrevelfærd, at hestene kan ligge og kigge på stjerner igennem deres ovenlysvindue 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her.. |
|
|
Gitte/ Jeg havde nok også lukket dem ud, frem for at lade dem stå i stalden hele dagen lang. . I weekenden flyttede vi alle 5 ponyer hjem fra sommergræs. Islænderen kom i sin udeboks og på fold næste dag, problemet er bare, at siden har han ikke villet fanges! Han kan ikke gå ind i løsdriften, da den for lille og er "designet" til de små lopper. (der er en bom over, så dem der er for høje ikke "forstyre" de små.) Selvom han har rødt pas og lovligt må gå ude så skal han jo ind og sove "tørt", men hvad gør man når hesten ikke kender alvoren i hestelovgivningen??? . Når vi en dag får ham fanget og han får en nat i sin boks, tør vi så lukke ham på fold næste dag??? Suk!
~ Anette Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet! Lækker Dartmoor hoppe og stor Welsh Cob, sælges Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores vinterfolde |
|
|
er IKKE lovlige - de er ukurante i formen og flere af dem er for smalle eller for små. Men altså - mine ponyer bevæger sig jo fx. stort set ikke uden for halmbunken langt det meste af dagen alligevel - og er i øvrigt en fast sammentømret flok. Jeg har svært ved at se problemet altså  Jeg gætter også på at lysinfaldet ikke er i orden - og jeg er ikke sikker på at boksene nødvendigvis helt er store nok. Loftet er for lavt men hesteholdet har været etableret længe så det går jo til 2020  Alle hestene trives i øvrigt 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity. If opportunity doesn't knock, then build a door.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
faktisk det er lidt skræmmende så mange "lovbrydere" der er og man er bevist om det. (jeg er det jo også ) Når det så er sagt, så ER der heste der bør have væsentlige bedre forhold. Men loven skelner desværre ikke til at man med sund fornuft godt kan holde hest, der tilfredsstiller hestens basale behov og den også trives. Der er jo lagt vægt på boksstørrelse, lys og andre ting, der jo egentlig ikke giver velfærd til de heste der går ude sammen med artsfæller og også har masser af plads uden at gå i mudder til knæene.. Selv kender jeg en der stadig bruger sine spiltove. Jeg har faktisk ikke ondt i bagen over det. Hestene kommer ud HVER dag på en stor grøn mark uden mudder. De går på døgnfold om sommeren. Ser super godt ud, og bliver brugt (de er under tilkørsel). Jeg kender så også en der endelig efter 7 år og adskillelige anmeldelser endelig har hestene i løsdrift (før stod de inde 24/7 i enten spiltove eller mørk boks). Disse heste har begrænset strøelse, de står i mudder til knæene hvis de vil stå i læ, hovene klarer han da selv.. nårh nej han har jo en snart 2 års plag der først nu har fået noget på hovedet.. ikke en grime men reb om halsen, foder øhh tja ejeren mener at en sliksten sagtens dækker hestenes vitaminbehov. Så er der tremmehestene, der til nød kan rides en time dagligt, så kan de da lige smides i skridtmaskine = to timers motion. De får ikke lov til at være sociale på en fold, sæt nu de får en bette skramme.. (en af vores mest berømte ryttere har jo selv udtalt hestene ikke kommer på fold for man kører jo heller ikke sin Ferrari ude i terrænet, var udtalelsen). TJA Jeg ved godt hvor jeg helst vil være hest, men ved loven også det???.
Skønne killinger søger hjem. Er klar til at flytte hjemmefra 12. december. Nu med hjemmeside: www.farving.dk/lene den er stadig under opbygning og vil løbende blive udvidet og opdateret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NEMLIG... |
|
|
Lige præcis min pointe, Lene.... Du siger det super... Altså med den lov er der nogle heste der trives der bliver "ramt, nogle der ikke trives som ikke bliver ramt - og så er der dem som loven måske hjælper. Her kunne loven overholdes hvis vi købte et læskur (for god ordens skyld så er jeg igang med at spare sammen), men jeg føler lidt at det bare er varm luft, for inden længe er der sikkert en lov jeg bryder igen - bevidst eller ubevidst - bare fordi jeg vil passe mine heste bedst muligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, jeg bryder ikke loven |
|
|
Vores heste har 2 hektar sommerfold og 2 hektar vinterfold. Der er 2 store heste, 1 stor pony og to små shettere. De 3 poynyer går i en 40 m2 stor løsdrift med træpille bund, der er opdelt af en let løftet høkasse, hvor der altid er fyldt op med wrap. Ydermere har de en stor overdækket "høkasse", de der firkantede nogle med højt tag, hvor de skal stikke hovedet ind imellem så nogle tremmer for at få wrap. Der er også et læskur, på sommerfolden, i tilfælde af de ikke gider vade ned til løsdriften. De to store heste står i bokse, i en stald der er 2 år gammel, så den overholder alle reglerne i forhold til lys, rum, luft, plads osv...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|