Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

USA- arbejde på ranch
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 22:57

Godaften HN :-)

til sommer er jeg student og vil derefter gerne ud at arbejde/rejse et eller andet sted i verden. jeg har leget med mange ideer om hvordan de to ting kan kombineres, men er altså med stor begejstring nået frem til, at det kunne være en fed fed oplevelse at arbejde på en ranch i USA.

det er bare ikke særlig almindeligt i forhold til au-pair i london eller at opleve asien som er nogle af de andre muligheder jeg har haft oppe at vende (ja der er langt fra london til texas!!) og jeg har svært ved at finde ud af hvordan jeg får skabt nogle kontakter og kommer til at tale med nogle mennesker der kan hjælpe med at realisere mine drømme. her kommer I ind i billedet! kender du tilfældigvis en hjemmeside der kan lede mig på sporet, har en granfætter der har prøvet det samme eller kender en der kender en der har et telefonnummer på en der kan hjælpe mig, så skriv endelig!!

håber på at høre fra nogle af jer - måske endda nogle med egne erfaringer! god aften

- Nanna

- Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Hejsakjhkhæ
Forfatter: 
Dato:  28-10-2012 23:24

Du kan evt. prøve og gå ind på yardandgroom.com, der kan du finde staldjobs i hele verdenen :)
Held og lykke :)

Hilsen Sofie (;

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at finde danske
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 10:26

westernfora på nettet - prøv her på HN også.

Jeg har kun anvendt yardandgroom en gang og desværre med dårligt resultat, men jeg er sikker på, at det er en god side for mange til at skabe den første kontakt. Det er en god ide at skrive i ansøgninger, at hvis de ikke mangler alligevel/ikke lige mangler en som dig, så må de meget gerne sige det videre til evt. bekendte, der måske kunne bruger dig. Hesteverdenen er jo meget mund-til-mund

Dog ville jeg til ENHVER tid foretrække at tage et sted hen, hvor jeg havde snakket med tidl. ansatte først. Man kan virkelig komme ud for meget crap, og det er surt at være rejst hele vejen til USA bare for at opdage, at de ansatte ikke behandles ordentligt.

Jeg har arbejdet med heste i Island (annonce på HN), Spanien (annonce på yardandgroom) og Canada (gennem dansk forum om islandske heste).

Good luck!

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

Dude ranch
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 10:47
Det lyder spændende, men jeg ville nok ogsã se mig grundigt onkring først. Jeg har selv været gæst pã et par "dude ranches" i Texas og personalet, vi red med var "the real thing", altså hardcore rodeocowboys, med brækkede knogler og masser af røverhistorier, og jeg tror slet ikke, du ville bryde dig om miljøet der.

Måske kunne du kontakte nogle folk fra Westernforum herinde. Det kan være, at de har nogle gode amerikanske kontakter, så du ved i forvejen, hvad der forventes af dig. Det kan godt blive alt for barskt.

Good luck, dude :-)

Hilsen Line

R.I.P. Deseado

DMJ D'YQUEM

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 11:23

Hende her kan du snakke med, hun har selv været derovre :)

www.heste-nettet.dk/lodge/63427/

Sagde Natascha den lykkelige ejer af:

Django og My Last Heartbeat.

Nogle tårer tørrer aldrig...

0
0
Svar på denne tråd

kastanjegårdens fersken
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 12:17

Tusind tak for konstruktive svar!

Et par af jer nævner det barske miljø og det er lige netop det jeg frygter lidt. Jeg vil mene at jeg kan tåle lidt af hvert og ikke er sart anlagt men omvendt er jeg vant til danske forhold og ikke rodeoheste fra Texas redet af en eller anden vild cowboy så jeg søger helt klart udfordring i den amerikanske tilgang til hestene og arbejdet på en ranch men vil, som Deseado nævner heller ikke ende i noget jeg ikke hverken fysisk eller psykisk kan håndtere.
Tak for link, Natascha, det vil jeg straks kigge på :-) og Sine: det lyder spændende med dine egne ophold - det vil jeg have i mente!!

Tak for råd, de skal hermed undersøges :-)
god dag!

- Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Hvilken type ranch
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 13:42

er du ude efter? Avl, træning eller duderanch?

Bedste chance er nok en duderanch der altid hyrer sæsonarbejdere. Du skal dog nok være opmærksom på at du blvier stuepige og staldudmuger af laveste rang, men derofr kan det være sjovt nok alligevel.

Har selv arbejdet to gange for en træner i Texas. Ja vilkårene er hårde. Havde feks 1½ dag fri på 3 mdr. Ellers bare 2 timer til at få vasket tøj søndag eftermiddag. Resten af tiden var det arbejde. Al slags arbejde. Men lærte også en hel masse. Nå ja glemte at løn selvfølgelig ikke er noget man bruger og det er klogest at have råd til selv at supplere kosten.

Jeg blev sat på kundeheste ejerne ikke turde ride og feks en hest der var 9-10 år gammel og som helt sikkert ikke var redet i 5 år, sandsynligvis aldrig...heldigvis gik det godt. Red også gode ungheste og trænede showheste.

Jeg ville gøre det igen uden at blinke. Fed oplevelse !

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kom lige
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 14:25

i tanke om noget andet: www.hiddentrails.com/index.aspx

Her er lister over tonsvis af steder over hele verden, der har rideferier/turistridning. Måske et sted at starte - man kan jo altid sende uopfordrede ansøgninger ud

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 17:17

Travel2Farm eller TravelAlott kunne også være en mulighed.

Har en veninde, der var afsted gennem Alott (arbejdede på en ranch i South Dakota), det var en super oplevelse for hende :)

http://www.t2f.dk

http://www.alott.dk

Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  29-10-2012 21:26

Du kunne jo også rejse jorden rundt og så tage 2 måneder hvor du arbejder på en ranch :p

Det gør min veninde og jeg efter gym :D

Når enden er god, er alting godt :B

0
0
Svar på denne tråd

Rancharbejde i USA.
Forfatter: 
Dato:  30-10-2012 15:49
Hejsa.
Jeg har arbejdet på en Ranch i Wyoming som Wrangler.
Ja, det er hårdt, men samtidig fantastisk og en kæmpe oplevelse.

Du har bare et problem nu. Det visa du skal have et et H2A visa. Agriculture-visa. USA har nu lukket for den mulighed for danskere, da Danmark ikke vil lade amerikanere komme ind på samme vilkår.
Din bedste chance er at søge et J1 visa, som er et studievisa. Men det kræver en uddannelse som er relevant.

En anden - og bestemt god mulighed - er Australien. De har masser af heste-jobs, og er et skønt land at besøge. Her kan du få et et-årigt working-holiday-visa. Perfekt til formålet. Og det er også et fantastisk (og super-sikkert) land at rejse rundt i med rygsæk...

Held og lykke.
Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

kastanjegårdens fersken
Forfatter: 
Dato:  14-11-2012 12:24

Tusind tak for svar allesammen - hvor er I søde!!

Rikkz: dejligt du gør opmærksom på problematikken! det er bestemt ikke uvæsentligt! har heldigvis ikke sat mig fast på USA som sådan så det kan godt være jeg skulle ændre rejsemål :-)

Sofie: det lyder spændende! ved du hvor i skal arbejde og hvordan har i planlagt det hele?

tak for jeres forslag til hjemmesider!! jeg kigger på hvad der kunne se interessant ud :-))

- Nanna

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider