Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stopklods for lækkersult ;-)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:52

Efter jeg oprettede tråden om de lækre sager, fik jeg lyst til at lave en ny tråd med et tip til at stoppe lækkersulten.

 

Jeg har erfaret, at blot 2-3 små tern mørk 70% chokolade stopper min lyst til søde sager øjeblikkeligt. Mere skal der ikke til.

 

 

Rådet er hermed givet videre til jer ænder derude i landet. :-)

 

 

Ha' en go' aften med eller uden lækre sager. ;-)


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:59

Det må jeg ned og prøve nu. Min mor har noget dernede. Jeg er SÅ lækkersulten lige nu.

 

Men hvad hvis man er mere lækkersulten efter chips end chokolade? Jeg har et seriøst problem lige nu :D

 

Nogen råd :P


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkersult
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 21:59

Jeg er (næsten) holdt med at have noget som helst snolder i huset. Og vi bor 8 km fra nærmeste aftenåbne kiosk - så er det så nemt med det. Går det heeelt galt nupper jeg en kop kamillethe med honning eller et stykke knækbrød uden noget.


 

 

 

 

 

! ! !

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:04

Har læst at bitre ting skulle kværne trangen. Kakao nibs skulle virke ret godt.

Fløde er en anden. Evt. kaffe + fløde.


 

Bissen

... there's a reason

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:14

Her er det vigtigt altid at have en lille dåse med sild-i-dild i køleskabet og en bakke æg når lysten melder sig ud på de små timer...

 

Imens man venter på at et par æg bliver blødkogte, kan man lige piske en kvart fløde, så man har noget til at afværge den umidelbare sult med.

Et par stykker groft smøres, de lune æg flækkes og pyntes med silden for smag og udseende.

Hvis der er flere kapers i glasset, gør de heller ikke anretningen fortræd.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:15

Sandra,

Spis en rugbrødsmad eller noget andet mættende. :-)

 

 

Marabou,

- sådan.

Dit HN-navn får mig til at tænke på... chokolade. ;-)

 

 

Bissen,

Måske kan kaffe OG fløde gøre tricket, men kaffe i sig selv synes jeg netop er chokoladelyst-fremhævende. Det bitre giver lyst til sødt.


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marabou
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:20

Esma -> Griner. Når snakken falder på chokolade og lækkersult plejer jeg at joke med, at jeg har 450 kg Marabou uden nødder til at stå ovre i stalden... Det er jo ikke helt løgn. Og det er vel også derfor at jeg stort set ikke kalder hesten andet end Choko-dullen

 

Måske skulle jeg gå over og bide hende lidt i øret hvis jeg bliver lækkersulten i utide....


 

 

 

 

 

! ! !

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:22

Marabout Pia: Orgg, giver du ikke en bid så :D


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokoladehest
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:26

Marabou (Pia),

 

450 kg. Marabou uden nødder stående i stalden...

Haha tak for dagens grin, det er lige min form for humor.

:-D :-D :-D

 

Jeg har kigget på din præsentation, Marabou ser skøn ud -

lige til at spise.

 

 

 

Jens,

Det lyder til at være noget af et "herremåltid" du

beskriver dér. ;-)

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marabou til alle
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:27

Sandra -> Du kommer bare - jeg giver et stort glas vand til at skylle pelsen ned med...


 

 

 

 

 

! ! !

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:29

Og hvis du vil have nødder til Marabu'en, så har jeg et par stykker du kan få helt friske - Diesel blev kastreret i dag :-D


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nødder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:32

Jens,

For pokker hvor kører det for dig i aften..

-Nødder til Marabou'en.....haha eller rettere.. .


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nøddeknækker
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:33

Jens -> det er ellers vældig pænt af dig at tilbyde. Men jeg foretrækker min chokolade - og mine heste - uden nødder.

 

Kunne du ikke selv fortære lidt honningglaserede nødder til den dersens sildemad?

 


 

 

 

 

 

! ! !

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:38

Nej jeg får altid sådan en rigtig dyb skræmende stemme af dem

 

... og foretrækker min øl og chokolade helt uden hest i


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

FÅ DIN EGEN KNABSTRUPPER - KLIK HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 23:10

Den med mørk chokolade er super! Og har man lige spist lidt slik og bare craver mere, eller ikke kan holde fingrene væk, skal man børste tænder, så slik"efter"smagen forsvinder, det er også effektivt!

 

Selv elsker jeg helt sure æbler skåret i helt tynde skiver som aftensnack!


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 00:46

Fik en blister i munden i sidste uge, og fandt ud af at hvis man gurgler saltvand (for at rense såret), så forsvinder trangen til alt (bortset fra at spytte saltvandet ud, der er en god grund til at de ikke tilbyder vand med og uden brus/med eller uden salt på restauranter ).

Ikke et lækkert råd, men det virker


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 07:46

Vi har lidt det problem, at jeg har en indbygget stopknap. Der skal ikke meget sødt til før jeg har kvalme eller er mæt.

 

Kæresten har tilgengæld slet ikke indbygget stopknap.

 

Derfor har vi ikke længere søde sager og guf. Men stor skål frugt + riskiks og knækbrød. Fordi kæresten ikke kan lide nutella har jeg så sådan en bøtte stående, så bliver jeg sliksyg spiser jeg riskiks med nutella :)

 

Mørk chokolade synes jeg smager frygteligt! Så vil jeg hellere spare de kcal til noget andet ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 09:05

frugt!

 

i alle former og farver!



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 en teske
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 09:40

med hørfrøolie og en teske koncentreret tranebærsaft ta'r sukkerlysten 100%....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkersult
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 09:55

Esma,

 

jeg kan se vi deler smag, både hvad angår flødeboller (mit råd er at du skal prøve mokkabollerne fra Frellsens, eller... jeg ved ikke om det er et godt råd, for hvis du først prøver dem.... ) og mørk chokolade. Jeg vil dog sige at en chokolade på 85% (nok nemmest at få fat i Lindt) er en endnu bedre stopklods. Hvis man først har vænnet sig til den virker 70% næsten sød, og alt under som det rene sukker. Men det er jo også fordi der ER meget mere sukker i.

 

Og ja, så virker det at børste tænder straks efter et måltid, hvis man virkelig vil styre trangen.

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 10:37

Hej Lenuccia,

 

Faktisk er det ikke fordi jeg nyder mørk chokolade, det er ikke en nydelse for mig som lys chokolade er det. Men mørk 70 % chokolade smager ok, at det er også er sundt og samtidig virker som stopklods er godt.

 

Jeg har smagt 85 % chokolade, føj det er bittert, men det vil også virke som stopklods.

 

Tak for dit indlæg. :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Børst tænder
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 10:50

Oftes kommer trængen efter aftensmad, da man har en eftersmag siddende i munden, som man egentlig gerne vil af med.

 

Derfor kan det hjælpe at man børster tænder.. Det har hjulpet mig et par gange. Tror også det hænger sammen med, at man så har den vane i hjernen, at så er man på vej i seng.

 

Men det med det rigtig mørke chokolade... hjælper ikke en dyt på mig, kan snildt æde hele pakken, uden at få kvalme eller føle trangen er væk.

Så længe min hjerne ved det er i huset, så skal det udryddes. Derfor har jeg ikke sådan noget i mere end max en time. - hvis det overhovedet når længere end til turen i bilen, når jeg har handlet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørk chokolade
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 10:56

Miss my girls,

 

Hold da op kan du spise en hel plade af det mørke chokolade!?

Uhhh..

 

 

Jeg er enig i, at tandbørstning også er godt som stopklods.

Noget andet jeg er opmærksom på er, om lækkersulten skyldes småsult - altså at blodsukkeret er faldet. Det har hjulpet mig godt at spise nogle paranødder og lidt rosiner for at få energi igen og lækkersulten til at forsvinde.

 

 

Paranødder =

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du være glad og tilfreds?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Det er vores lys og kraftfuldhed vi frygter mest

-ikke vores mørke og begrænsninger ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkerier
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 11:13

Jeg har selv tit lyst til lækkerier. Efter jeg har skiftet slik, og andre dårlige vaner ud, har jeg masser af frugt og grønt liggende. At spise 6 gange om dagen har BESTEMT gjort en forskel for mig selv. Så er jeg også begyndt at gå til fitness og svømning, og det er som om, der er sket et eller andet i min hjerne. Den vil langt hellere have noget ordentligt mad. :-) Kan bestemt anbefale at spise frugt og supplere med lidt mørk chokolade.

 

Jeg er nået så langt, at jeg 2 gange på under en uge, har valgt kage fra!! Det er sgu lidt mærkeligt, at det skulle komme fra mig... Det har så også betalt sig, selv om det kun er et par måneder jeg har været i gang. :-)

 

Håber idéerne kan bruges.

 

Heidi


Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det.
Leder efter min gamle hest, har du set ham så send en pb. Kig her: www.heste-nettet.dk/forum/7/113203/ 113203/
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækkersult
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 11:55

Miss my Girls,

 

jeg kan også godt spise en hel plade chokolade, og jeg har aldrig fået kvalme af chokolade (jeg forsøgte engang ved at spise en af de store plader Marabou schweizernød, jeg blev temmelig mæt, men fk absolut ikke kvalme). Det var før det var så nemt at få mørk chokolade og jeg endnu ikke rigtig var begyndt at spise det.

 

Mørk chokolade kan jeg også sagtens spise meget af, men jeg kan bedre overbevise mig om at der ikke skal så meget til, især hvis jeg spiser det langsomt, fordi der er mere smag i. Der er dog alligvevel altid lidt selvdisciplin invlveret. Men jeg kan nu rigtig godt lide det. Og hvis jeg ved at jeg må spise en terning efter frokost og også en efter aftensmad, så kan jeg nemmere holde mig til en terning, jeg får jo snart en dosis igen. :-D

 

Jeg kan anbefale en terning mørk chokolade sammen med nogle nødder af en slags, uhmmm.... :-D

 

Lene

 

 



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja jeg kan spise meget
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 13:15

He he..

 

Ja jeg er een gang blevet skidt tilpas af chokolade, men det var miniskildpadder..

 

Jeg havde vundet en æske med 30 stk i til noget jule tam tam. Så var jeg så kæk at sige til mine kollega at jeg sagtens kunne ha den stående i en måned uden at tage af den. Da jeg aldrig har en iver efter lige dem. (og de kender mig og alle mine søde tænder)

 

Men nu blev det jo så et væddemål og gevinsten var middag og bif tur.

 

Så galt det om at holde det, da jeg ikke ville betale.

 

Så hjem med æsken og finde ud af hvor den lå bedst gemt. Det blev så i bunden af skuffen med træningstøj (jeg træner flere gange om ugen, men når aldrig ned til bunden af skuffen)

 

Faktisk så glemte jeg den helt, ind til en kollega mindede mig om den 1½ md. efter.. og der var jeg hjemme sløj i 2 dage fra jobbet.

 

Så åd jeg hele 15 stk første dag.. Nøøøj jeg fik det skidt hehe.. rystede og følte jeg var på det største sukker rush nogensinde.

Men ikke nok til at æde de sidste 15 dagen efter - dog fordelt over hele dagen.

 

Derfor skal jeg bare ikke have noget i huset.

Men har nu lidt vanilie yoghurt fast i køleren, hvis det bliver for galt med trangen.

Er heldigvis født doven, så jeg starter stort set aldrig bilen efter slik.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hahahaha
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 13:42

Miss my girls - det der det lyder bare ALT for bekendt Jeg kan også bare KYLE søde sager i gabet i uanede mængder - og så tænker man: "Ej, NU har jeg da fået nok for lang tid!". Indtil dagen efter...

 

Jeg har desværre ingen tips til ting, der tager sukkertrang. Andet end sød the - det er SOMMETIDER nok for mig

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stopklods
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 14:18

For mig virker den mørke chokolade for det meste også.

 

Ellers så bruger jeg lakridste. Sådan en kop snyder mit blodsukker, så jeg føler jeg har spist noget sødt. Og så er det helt uden kalorier

 

 

 

 

 

 

 


Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 14:35

jeg bruger isis-barer, de mætter helt vildt og smager godt - det er svært at fråde i dem

Fås i choko, jordbær, og den nyeste karamelcrunch

 

og isis-müsli, med en sjat nødder, hjælper også super på sliktrangen.

Der er også is i flere varianter, og kiks

- jeg er en stor fan af ISIS, min bedste ven i nøden

 

 



Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat: Bent Branderup


Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 19:00

Hvis jeg rigtig skal hygge, og slik og den slags er no-go (og jeg er altid "på kur", så det er altid no-go ), så laver jeg følgende:

 

Jeg skærer lidt honningmelon eller anden sød frugt (eks. appelsin) i tynde skiver. Så putter jeg et par skefulde hytteost på. Øverst smuldrer jeg en halv skive gennemristet rugbrød og river en halv tern mørk chokolade.

 

Det smager MEGA godt, og er sundt.

 

Skal det gå lidt hurtigere, rører jeg en smule mager yoghurt op med vanille, rister en skive rugbrød, skærer den i fritter og dypper dem i yoghurten. Mums. :-)


Kh

Maria


Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09


Skal du have lavet kage?

Send en PB.


"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd
 
 marabou
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 21:27

hahah det var da dagens grin.. fortalte lige den med marabou til min kæreste og så fløj det jo ud a munden på ham at så måtte det jo være en han hest ( Det var jo uden nødder ) typisk mænd :D


Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider