Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hund fjernet efter mishandling
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 22:55

Læs lige denne her artikel


egedal.lokalavisen.dk/mand-taevede- sin-hund-/20110315/artikler/ 703159253/1008


Sådan en kæmpe idiot!!!!!


Jeg bor ca 20 meter fra der hvor det skete og selv med lukkede døre og vinduer kunne man lige så tydeligt høre den pive, det lød sgu næsten som om den skreg. Stakkels lille hund. Bagefter stod han og råbte af den og man kunne tydeligt høre han var meget fuld eller påvirket af noget andet.


Det er da fantastisk at politiet valgte at tage hunden med. Alt for mange gange sker der intet i sådan en her sag og det stakkels mishandlede dyr må blive hos sin ejer. Men ikke denne her gang.


Det værste er næsten at manden idag stod højlydt og brokkede sig i sin telefon ude i den have hvor han tævede hunden. Han var mega sur over at der var nogen som kunne find på at melde ham og at de havde den frækhed at kalde ham en dyremishandler. Så er man da dummere end bølgepap!!!! Uh han burde få samme tur som han gav hunden.





"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels hund!
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:21

Bøde mig i røven altså !!!

Jeg er chokket, han burde dælmer ikke nøjes med en sølle bøde altså ! Han skulle have samme tur.
Gir dig ret, sikke en idiot!


Godet den blev taget fra ham..


' StineErnlund


<3 Chilli & Fie <3


Nu også med

Amira De'Evolet <3


No Sacrifice , No victory !? <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 anja.....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:33

øøøøh, ringede DU til politiet, eller lukkede du blot vinduer og døre??



For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 
 ut87t87
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:40

tænk at hund kun går ind under ting så det bare er hærværk




0
0
Svar på denne tråd
 
 kuhdvivh
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:44

hvis du vidste han tævede den og ku hører den klynke hvorfor meldte du ham så ikke ??? bare et spørgsmål




0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 23:50

"I lovmæssig forstand bliver en hund betegnet som en ting, og derfor hører denne slags mishandling under hærværkslovgivningen."


Jeg tror, jeg bliver dårlig






...from Rulammet with love


Omsider med Elmholts Napasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 pas på
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 07:05

Anja, man skal tænke alt igennem, inden man skriver noget i dette forum - nu er du allerede nærmet hængt ud som medskyldig i dyremishandling, uden vi kender alt i historien.

istedet for at gå op i at hunden blev fjernet og der blev taget hånd om det - handler det for nogen om hvorfor du ikke gjorde noget, som vi (igen) heller ikke ved om du gjorde. Måske det var en ven til Anja der ringede, en nabo hun talte sammen med, osv osv.. Lad nu være med at gå op i hvem der gjorde hvad, og bare vær glad for nogen gjorde noget for hunden.


Godt der blev taget hånd om det, så hunden kom væk fra ham!

Så er det desuden rystende at han kun får en bøde for at banke et levende væsen - og endnu mere rystende at en hund går under som en ting iflg loven!!! :O


Håber da virkelig ikke han har råd til at få en ny - for han kan da ikke administrere at passe på et andet væsen!


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

som nu søger den helt RETTE


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 09:25

Ichiro Light: Ja jeg glemte vist et kort øjeblik at det vat hn jeg skrev på. Men tak fordi at du ikke med det samme råber dyremishandler af mig. det er da rart at der er nogen som kan regne ud at det ville tage hele aftenen at skrive sådan et indlæg og så være sikker på at man havde taget alle forholdsregler for at der ikke sad en eller to og straks mente man selv handlede forkert og at jeg faktisk lige så godt selv kunne have tævet hunden.


Jeg burde vist have udpenslet at jeg pga. kulden den aften kl 21.30 allerede havde vinduer og døre lukket da det skete. og ikke som Nielsen (LS Horses)spørg. (Måske det er normalt for dig at have alt åbent om aftenen i marts måned??) Og skrevet at det er en lille boligforening hvor vi faktisk snakker med og kender vores naboer. Personen der bor i den lejlighed (altså ikke ham der bankede hunden) har vi haft utroligt mange problemer med,(bl.a er der affyret skud fra han lejlighed, formodet salg af stoffer osv.) så vi har faktisk en form for telefonkæde når der er problemer med ham.


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov glemte lige...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 09:46

....Og et pindsvin!


Nu håber jeg at jeg er dækket ind Så jeg ikke mere fremstår som en der bare vil lade dyremishandling ske.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 anja.....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 16:49

øøøøøøøh, jeg stillede et spørgsmål (som du i et øvrigt "let og elegant" hoppede over ;) )



Du skriver "og selv med lukkede vinduer og døre kunne man hører den pive"... så det er vel ikke så underligt at jeg spørg.. ( )

Nu var der heller ingen der kaldte dig dyremishandler, kun folk der undre sig, hvilket jeg stadig gør og det er vel forståeligt nok



-Dit sidste indlæg gjorde det bestemt ikke bedre. christ...


(derudover er det vel et enkelt spørgsmål?! Meldte du ham eller ej?!)




Elisabeth- Jeg spørg fordi en ting er de Sv*n der midhandler sine dyr, en anden ting er alle de idioter der ignorer det og lader det ske. Hermed IKKE sagt at trådstarter gjorde dette.. det var netop derfor jeg SPURGTE ;) "nærmest hængt ud som medskyldig"....øøøøøh, ok..



For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:09

Nielsen (LS Horses): Nej jeg meldte ham ikke, for jeg fandt ud af at en anden havde gjort det. Så ingen grund til at starte en regulær telefon storm til politiet.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkel
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:17

Stakkels hund Godt den er blevet fjernet!!

Jeg fatter nu heller ikke hvorfor en hund er under kategorien "ting" Det er da vildt underligt. så får han vel en bøde på 500 kr eller noget i den stil.


Jeg synes bestemt også man skal blande sig, hvis man ser/hører noget, men omvendt er det også svært - for jeg synes sjældent det rent faktisk fører til andet end, at dem man har meldt det til, føler at man spilder deres tid. jeg tænker at hvis ikke hunden havde haft tydelige sår, var der sikkert ikke blevet gjort noget ved det, ofte synes jeg de kræver at man f.eks. har optaget det på video - ellers er det jo ord mod ord. ville så meget ønske vi havde noget dyrepoliti


Mvh Sandra


<33 tequila og Medina <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:25

"Jeg fatter nu heller ikke hvorfor en hund er under kategorien "ting"

Det er da vildt underligt. så får han vel en bøde på 500 kr eller noget i den stil."


Det viser jo bare at samfundets moral og etik ikke passer ind i juraens verden!!!!

Du får også en mindre straf for at "dræbe" andre end at begå bankrøveri - i juraens verden er der ikke så meget logik.....


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:53

Ja jeg undrede mig også over at det bliver behandlet som en hærværkssag.

For det første er det da meget underligt at katagorisere et levende væsen som en ting og hvordan kan man begå hærværk imod sin egen "ting"?


Men i det mindste så blev hunden fjernet og det er i min verden det vigtigeste at manden så burde have fået en MEGET højere straf er noget helt andet. Men som der bliver nævnt i andre indlæg så er det danske ret system ikke helt perfekt mht. strafudmåling.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 hærværk
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:57

ja det tænkte jeg også på.. man må vel gerne begå hærværk imod sine egne ting, hvis man vil det?? det giver ingen mening.. det samme som at

Du får også en mindre straf for at "dræbe" andre end at begå bankrøveri - i juraens verden er der ikke så meget logik.....


Ja, strafferammerne er til grin, andet er der ikke at sige om det! Det er virkelig til at brække sig over


Mvh Sandra


<33 tequila og Medina <33

0
0
Svar på denne tråd
 
 Op igen.
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:28

Tillader mig lige at hive denne op igen.

Manden fik sin hund hjem igen, og idag er den så blevet hentet igen. Tynd, udmagret og skrækslagen.

Der er noget HELT galt i dagens Danmark, der er bare ikke noget at stille op mod sådan en mand.

Det nye idag er at Dyrenes Beskyttelse var med politiet. Håber de kan gøre et eller andet.

Vi andre må se magtesløs til.... Har det helt forfærdelig på den stakkels hunds vegne :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels stakkels hund
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:31

Åhhhh... det gør mig f..... så rasende indeni!!!!!!


Hvad sker der i dagens dk!!!??? ved du hvorfor han har fået den hjem?????? :(


Åhh... stakkels stakkels hund... :(


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:40

Jeg ved ikke hvorfor han fik den hjem igen.

Så vidt jeg har fået opsnust var det en ven til ham der bankede hunden dengang, og så måtte ejeren få hunden hjem igen..

Men efter hvad jeg har hørt idag var den i hvert fald ikke færdig med at få nogle på hovedet.

Jeg sidder desværre i den anden ende af landet, så bliver opdateret pr. telefon.

Den blev idag fundet vandrende udenfor, radmager og bange. Min kæreste gav den lidt foder og et kødben, og han sagde den dukkede sig meget da han ville give den mad.

0
0
Svar på denne tråd
 
 1111111
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 20:43

Jeg bliver så rasende over at høre den slags!!!!!!!


Hvorfor skal sådanne mennesker have lov at få deres dyr tilbage, jeg er rystet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 21:16

har desværre oplevet noget linene, men selv om vi ringede til politiet blev der ikke gjort noget.


alt for ofte kommer dyrne bare hjem igen, også forsætter det bare.


men heldigvis kan jeg se at lidt er der sket, hunden blev da hentet, han fik en bøde, men uheldigt at hunden så kom tilbage igen og dette skete. men nu må vi håbe at hunden ikke kommer tilbage igen.


men ja giver jer ret i at når han står og højlydt brøkker sig over telefonen over det i sin have har han ikke mange brikker at rykke med.


men bliver også rasende over det.


det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd
 
 giv mig ham......
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 12:00

og jeg skal sørge for han får samme tur som han har givet hunden gange 100000000........sådan en sørgelig idiot.


Hvis han havde haft kone og bør var det sikkert dem det var gået ud over.


Jeg skulle bare hve hørt den hyle en gang og jeg var gået derind med folk som kunne hjælpe hunden.....jeg ville aldrig lade stå til..... Så er man jo medskyldig.


Ingen dårlig undskyldning, hjælp dyret den har ikke andre .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 12:21

Nu er selvtægt jo heldigvis forbudt her i landet, og jeg skulle i øvrigt heller ikke nyde noget af at konfrontere denne her mand selv.

Dertil har jeg mit liv for kært.

Og der ER blevet gjort noget, INGEN andre end manden selv er skyld i det her.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja desværre
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 14:31

får de ofte de mishandled hunde hjem igen husker tydelig en sag for et par år siden med en gennem banket hund der var flere måneder om at komme sig for der efter at blive sendt hjem igen til hundemishandleren . Hurra danmark er sådan et moderne samfund NOT


hilsen jeanett

0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbum
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 14:53

"I lovmæssig forstand bliver en hund betegnet som en ting, og derfor hører denne slags mishandling under hærværkslovgivningen."


FØJ!, hvor er det bare sygt


og den spade skulle bare have samme tur. Hvor er det bar forfærdeligt. Jeg fatter ikke at naboer kan sidde og høre på det, uden at gøre noget Jeg havde kimet politiet ned, indtil jeg så en vogn uden for døren! Stakkels hund og sikke nogle sølle mennekser, som bare kan sidde og lytte til sådan en omgang mishandling, uden straks at gøre noget


Undskylder på forhånd, hvis jeg har misfortået noget!




Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvtægt
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 15:13

Ja, selvtægt er ulovligt - det koster en bøde på 500 kr.

Og et eller andet sted, er jeg squ villig til at betale bøden, for at sådan en mishandler kan smage sin egen "medicin".....



Helle


Retfærdighed er ikke at alle får lige meget.

Retfærdighed er, når man får, hvad man har behov for...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror lige..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2011 17:50

Jer der råber op om at naboerne ikke har gjort noget.

Læs dog lige tråden igennem.

Jeg skriver igen: Der ER gjort noget af flere omgange.

Og til jer der går ind for selvtægt: God fornøjelse med ham gutten her. Jeg har børn der gerne skal have deres mor i fremtiden, så jeg skal ikke nyde noget selvom lysten bestemt er der.

0
0
Svar på denne tråd
 
 500 kr .....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 11:42

for at se idioten kravle rundt efter at få samme tur han byder sin hund ....er godt givet ud.


Er manden dranker!



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 17:27

Det er mig der oprettede tråden i sin tid. Jeg bor meget tæt på ham her og som Netja skriver så er der jo blevet reageret.


Ligegyldigt hvor meget ham her har fortjent at få en ordenlig omgang bank så er selvtægt forbudt. Det er ikke vejen frem! Os der bor i nærheden gør alle hvad vi kan (inden for lovens rammer) for at beskytte den her stakkels hund. Som i kan læse ud af tråden er den blevet fjernet to gange. Dette er ikke sket ved at hunden har ringet til politiet, nej det er os der bor i nærheden der har gjort det. Lige som Netja har jeg ingen plan om at gå ind til ham og tage hunden fra ham. Han er stort set altid påvirket, af guderne må vide hvad, og potentielt farlig grundet dette. Jeg kender ikke lige et tæskehold (heldigvis) som kan tage med mig derind og jeg har et lille barn. så jeg skal under ingen omstændigheder i nærkontakt med ham. Vi gør hvad vi kan for denne her hund!


Vi krydser alle fingrer for at den IKKE kommer hjem igen. Men hvis den gør så må vi jo tage den der fra og blive ved med at kræve at politiet gør noget.


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Save the dog!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 17:50

"Den blev idag fundet vandrende udenfor, radmager og bange. Min kæreste gav den lidt foder og et kødben, og han sagde den dukkede sig meget da han ville give den mad"


Kunne man ikke næste gang (hvis lejligheden byder sig) hapse den stakkels hund?... Det må da være muligt, at finde et hjem, hvor den kan få et anstændigt liv!


Når nu ikke at ordensmagten har hjemmel til at gøre noget ved sagen (undskyldninger er der nok af) ja, så må menig mand træde til... selvtægt eller ej! Kært barn har mange navne!


Med venlig hilsen

Lone...


Hesteejendom i Hald v/Skive sælges
www.robinhus.dk/54615


Forhandler af HorseLux produkter, Billund...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels hund
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:12

Julshede, kan kun være enig med dig. Så må der altså bankes i bordet!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 giv mig den
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 23:18

hvis i kan få taget den uden at i kommer i rampelyset, så henter jeg den gerne! Lovligt eller ej!


Lille stueopdræt af Cavalier King Charles

www.Cavalierhytten.dk


Og med Rigtig Hundemad

www.nordrup.rigtighundemad.dk


Parelli ROCKS !!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisbo...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 10:18

Lisbo:


Håber snart at den hund får et ordenligt hjem! FØJ siger jeg bare


Med venlig hilsen

Karina


Nu uden hest :(




0
0
Svar på denne tråd
 
 øøøhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 10:22

nu forstå jeg ikk

er hunden kommet tildbage eller ej


jeg har skrevet en pb til dig



andg at hente den i aftentimerne nå den gå ude i haven

nu må det STOP


der findes intet vigtigere end at leve

at eksistere er blot at være

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-09-2011 11:54

Ro på alle sammen. Hunden er ikke kommet tilbage til ham.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 15:07

Vil bare lige for god ordens skyld informere om at manden ikke får sin hund tilbage. Den er nu permanent taget fra ham.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er sgu
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:25

hjerteskærende at læse om det stakkels dyrs pinsler.

 

Godt at læse den ikke er kommet hjem til ham og håber ved gud han får forbud mod at holde hund/dyr de næste 100 år.

 

Forbandede r*vhyl.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider