Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er det dyremishandling? Stærke billeder!
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:45

Der er tale om 2 nordsvenske skovheste / Emil fra Lønneberg heste.

 


Billede



Begge hopper, med "vandkar" på ryggen...

 


Billede



Begge drægtige med termin om ca. 1 måned.

 


Billede



Men alligevel.. De hverken rides eller køres og dagens største anstrengelse er at sænke hovedet for at spise... .

 

Ejeren, som holder meget af sine store damer, er blevet truet med anmeldelse for dyremishandling, så han kom til mig..

 

Er det dyremishandling?


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 De er lidt vel trinde...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:48

... men med tanke på den forestående foling og hvad sådan en følbasse kræver af hoppen efterfølgende, så ville jeg sige: nej, det er bestemt ikke mishandling


 

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:50

hvor i skulle mishandlingen være?

jeg kan abosulut ikke se noget :)


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anmeldelse?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:52

Der må have fulgt en argumentation for denne forestående anmeldelse med?

 

Ja hopperne er da til den *ahem* "buttede" side, men det er jo rimeligt begrænset hvad man kan gøre ved det lige op til foling alligevel. Og bagefter skal der såmænd nok ryge en god del af de kilo.

 

Der må ligge noget andet til grund for en sådan trussel? Hvis ikke, så tror jeg anmelder får lidt svært ved at få noget som helst ud af en sådan.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mishandling
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:52

Mishandling vil jeg ikke mene det er, nej. Men jeg synes det er synd for heste når de ikke bliver brugt!




Skrev Christina

 

Med Albert

og Himmelhesten Rubin

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:55

Jeg er synes ikke ordet mishandling passer, han holder jo af dem og vil dem godt - men for at være ordkløver: vanrøgt eller misforstået godhed ligner det mere.

 

Hvis man bare kunne få ham til at forstå at der er større risiko for forfangenhed, når de er for fede. Hvis ikke, så lytter nogle mennesker mere til en dyrlæge.

og måske finde nogle hesteglade piger der ville tage sig lidt af dem og tage dem ud/når føllene er vænnet fra.

 

 

Iøvrigt synes jeg alligevel det er lidt positivt, der er ofte ramaskrig når nogle ser en tynd hest - men i dagens DK, må heste praktisk talt æde sig ihjel, uden nogle gør noget. Altså når vi snakker 100+ overvægt, der gør hesten så meget mere syg og besværet, end en halvtynd hest.

 

 

 

 



Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat: Bent Branderup


Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flodhest
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:57

Det er jo svært at sige ud fra et foto, hvor man ikke kan se, hvad der er vom, og hvad der er fedtdepoter, men her er min hoppe til sammenligning, da hun var ca. 3mdr fra termin.

Hun er så ikke engang en koldblodstype (= lettere fedladen ), men der var absolut ingen bekymring fra min dyrlæges side om, at hun skulle være for fed. Dog tillod jeg hende kun begrænset græs og overvågede hendes huld nøje.

 

Det eneste jeg vil sige er, at den frodige græsningssæson ikke engang er begyndt endnu, så måske skal ejeren af de to Nordsvenske være noget varsom med, at de i hvert tilfælde ikke bliver federe.

 

I sidste ende er det vel en dyrlæges vurdering, der skal til.

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Umildbart nej
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 16:58

med tanke på foling om en mdr, så tænker jeg , nej det er ikke mishandling. Hvis de var så fede altid, så ville jeg nok snakke med ham om de var for fede. Men ja .. en hoppe i fol, kan jo være ret så stor .... hvis jeg var "anmelder " ville jeg se hvor dan de ser ud efter foling



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej vel.
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 17:25

De er flotte og runde, men de har haft føl før og de malker så køer og kalve, på den anden side af hegnet bliver helt misundelige!

 

Dyrlægen har ejer god kontakt med, så jeg vil lade det gå videre at han skal få en vurdering derfra. Godt forslag! .

 

Men ja, en skam at sådanne heste ikke bliver brugt. Dog er de ikke opdraget nok til, at jeg turde lade noget barn komme dem nær. Deres vægt tør jeg ikke gætte på, men de kan jo trække af med et helt regiment, hvis de fik lyst og mulighed!

 

Det sjove, hvis det overhovedet er sjovt, er at anmelder (som jeg forstod det,) ville prøve at skræmme ejer til, at sælge damerne. (til anmelder.. )

 

Kirstine *Jenson*/ Husker godt din smukke hoppe. Fnis . Godt der kom et føl, ellers havde den da været helt gal... .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mishandling
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 17:27

 

Nej, jeg synes ikke det er mishandling i første indlæg.
Jeg tænkte allerførst da jeg så billederne, om det mon var ifol.

 

De er tykke ja, men der skal jo være lidt at tære på for en moderhoppe og følle i maven (og når denne kommer ud).

Så jeg ville tage det helt roligt hvis jeg var ham.
De bliver nok fine igen efter foling. :D

 

 

 

I øvrigt...

 

Da jeg fik Malou så hun sådan ud (på billederne lige kommet ud af traileren), og hun var hverken ifol eller koldblod. En lille DSP (med 50% welsh-blod) på 126 cm.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg vidste da godt hun var tromletyk da jeg købte hende, så jeg ville da ikke klandre nogen for at melde mig for misrøgt af dyret omend det ikke var min skyld.
Dog ville jeg ønske, i tilfældet, at de var kommet til mig for at høre nærmere inden der kom en anmeldelse.

 

 


Men med "lidt" arbejde og en passende mængde foder/græs/wrap kom hun til at se sådan ud (endda med 5-7 cm vinterpels på dette foto):

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, hvis det er
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 19:36

 

Hestene er uden tvivl for fede. Om det er vanrøgt, det er et godt spørgsmål - for sådan et par fede madammer må have visse smerter eller får det i hvert fald på længere sigt.

Jeg kan dog komme i tanke om mange heste, der er lige så fede - eller federe - uden at man gør andet end at sukke og måske komme med en lille bemærkning til ejeren.

Problemet med fede heste - modsat de fleste undervægtige - er at ejeren vil dem det bedste og derfor kan være umulig at få til at indse at hesten faktisk lider...

 

Jeg har aldrig hørt om nogen, der er blevet meldt for at have for fede heste - som sagt, selvom jeg har kendt heste, der var så fede at det var rigtig synd!

 

Heidi

 



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 22:55

jeg kan stadig ikke se de er for fede, de er begge ifol med termin om en måned ik? og så er de jo to robuste madammer med et godt lag pels..


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 23:19

når jeg sammenligner med en nordsvensk hoppe jeg kender som rides flere gange i ugen og i fin huld, synes jeg ikke de er fede set i forhold til de skal fole om kort tid.

 

Mvh Naja


 

Ideal Jessica dressursadel

bom mw 17½ tommer købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 00:18

Jeg er måske bare lidt langsom, men jeg var faktisk helt sikker på at det var en joke..

 


Knus Helene


! Nu med Pintovallak !


:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et naturligt hesteliv
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 08:56

Hejsa

 

Hestene ser absolut ikke ud til at lide nogen nød, dog kunne det være rart, hvis også man kunne se hestenes hove - når nu vi er inde på "dyremishandling". Hestene kan stortrives, men hvis ikke deres hove bliver regelmæssigt tilset og ordnet, og de derved er lange, skæve og flænset - JA, så er det dyremishandling!

 

En anden ting, så kommer emnet ofte op at vende her på HN, at det er synd og unaturligt at hestene har et bid i munden, en sadel på ryggen, står inde flere timer i boksen osv. Det bedste og mest naturlige hesteliv ville være, hvis de gik på en KÆMPE fold døgnet rundt og bare var hest.....og det er jo egentlig, hvad disse 2 heste gør - lever "et naturligt hesteliv"

 

 

Hilsen Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 09:10

 

Jeg har desværre før hørt at en anmeldelse er blevet brugt som trussel til at sælge sine heste.

Dengang lykkedes det en ubehagelig luskebuks at lokke 2 fjordheste fra en gl mand.

Det er efterhånden i nogle tilfælde blevet et mode fænonmen desværre.

 

Men de to her nej ikke mishandling i mine øjne.


Hilsen Heidi

<3 Mor til Mia fra 170707 og Sara fra 211209<3

<3Ejer af 2 dejlige jyder og 1 Belgier, <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 09:20

Det eneste jeg ser er 2 smukke smukke damer, der snart skal have føl. Ja de er da lidt tykke, men det kræver altså også meget energi at opfostre føl/børn.

 

Jeg syntes de er super dejlige

 

Ikke om jeg begriber at nogen syntes det er synd heste ikke bliver brugt... hvem er det dog synd for??

 

Gad vide om de tror hesten bliver født og tænker juhuuu jeg skal slæbe rundt på en flok umulige ryttere engang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Damerne
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 09:26

Selv har jeg aldrig spekuleret over, om overvægt for dyr er mishandling.. Kan godt se at det lige så godt kan være mishandling når det er overvægt som når de er for tynde. Ejer er meget regelret og har alt i orden med papirer osv. så han tager det nært, hvis nogle kommer med en sådan kritik af hans damer!

 

Personligt vil jeg nok hellere have 100 - 150 kg for meget end for lidt!

 

Grunden til at det ser lidt vildt ud, er at de begge kan have en ½ eller hel liter på ryggen, så de nærmest har et fuglebad i regnvejr...

 

Den ene har rigtig fine hove og den anden slider dem skævt og skal derfor oftere beskæres.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 09:47

Nu er det jo en race som i forvejen er rigtig brede så når de er i fol så kommer der jo også ekstra kilo på som i øvrigt rigtig hurtigt ryger når føllet babser hos hoppen...

 

nu skal man tænke på at disse typer heste aldrig vil kunne blive slanke som rideheste da de for det første ser ud til at være af den gamle type (ja jeg ved godt de nyere typer er lidt mere "sporty" at se på) men de har simpelthen også bare langt kraftigere knogler end almindelige heste... derfor skal man også tænke på at disse heste har ben bygget til at bære og trække... der er altså mange af de gamle typer der kan have fuglebad på ryggen mod rumpen uden at være for tykke men fordi de er bygget sådan...

 

at hestene så slet ikke bliver brugt er jo en anden sag men synd er det da ikke... fra dyrenes vilde side er de jo slet ikke vant til at blive brugt så hvorfor er det synd???

man kan så diskutere hvorfor man vil have heste og bruge masser af penge på dem når de ikke bliver brugt til noget, men en sag om mishandling er det altså ikke...

 

personligt synes jeg hellere heste skal have for meget end for lidt...

 

jeg har desværre også ført set en trussel for at få ejer til at sælge...

 

jeg er selv anmeldt for mishandling da min pony bærer mundkurv på græs da han har været forfangen... jeg har købt de helt dyre fra greenguard for at give ham det bedste... Jeg valgte at hun fik mundkurv for at kunne være sammen med vennerne og stadig en del af flokken frem for at stå HELT alene på en jordfol...

dette ved jeg godt er et personligt valg men jeg må indrømme jeg blev rødglødende da jeg blev ringet op om omgående at stille ved min hest... de kunne så køre igen da de så at der intet var med ponyen... de sagde så at det måske var en ide at hænge et skilt på lågen hvor der stod grunden til at min pony bærer mundkurv...

det jeg ville med den historie er at jeg udemærket godt kan forstå ejer af hestene... man bliver VIRKELIG ked af det når man bliver truet på den måde... stakkels mand... håber virkelig han får sat de mennesker på plads en gang for alle men en accept fra dyrlægen om at de er i orden...

 

hestene lider jo ingen last og kommer jo ud (det er der sgi mange heste der ikke gør) så her er det jo bare et naturlig afslappet forhold til sine heste...


Sagde Jeanette

Ejer af skøn haffelaf...


og mor til verdens dejligste prinsesse (24.03.2010)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skræmme til at sælge?!
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 10:03

Undskyld der er simpelthen noget jeg ikke forstår.

 

Kan man bare indgive en mistanke om mishandling, og så kommer der straks en repræsentant ud med en anmeldelse? Kommer der ikke først en dyreværnsrepræsentant og snakker med ejer og ser på forholdene, og inden da, har denne så ikke lige tjekket forholdene/spurgt ind til sagen?

 

Dernæst så er det jo kun politiet, der reelt kan lave en dyreværnssag, og der hører vi jo hele tiden om, at der skal døde dyr til før hammeren falder.

 

Hvad er det for en type anmeldelse?

 

 


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 For fed= dyremishandling
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 10:58

Trådstarter, du skriver lidt af det.

Ja, det er faktisk mishandling hvis dyret er for fed, da det jo går ud over hjertet, det gælder alle, derfor er det jo vores ansvar at sørge for at dyret ikke lider overlast. Min gamle hest har fået gigt i sit ene bagben og hun kan ikke tåle at blive sommergræs fed.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 11:12

Der burde blive brugt ressourcer på dem der virkelig lider istedet for disse to fine og sunde heste. De er drægtige og bliver selvfølgelig mere runde end hvis de ikke var, desuden er de i forvejen en "rund" race.

 

Stakkels ejer, det må være ubehageligt og tænker at det nok er noget personligt siden han er blevet anmeldt.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 12:41

ER denne tråd en joke??

 

Hvis ikke syntes jeg efterhånden "mishandling" er blevet et fordrejet ord, hvilket er skrækkeligt, når der ren faktisk findes dyr som lever et helvede!

 

Og så kommer mishandling på tale når der er billeder af 2 skønne heste, en tung type som IKKE skal ligne en araber af bygning!! Sådanne racer ER kraftige, kan man ikke tåle det, må man jo anskaffe sig en anden!

 

Hestene ser velplejet ud på billederne!

 

 


 

 

 

 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:16

Jeg synes slet ikke de to dejlige damer ser fede ud??

De skal jo have lidt ekstra på sidebenene så der er lidt at tærre på når føllene kommer!

Jeg synes de ser dejlige ud, de måtte gerne stå hjemme på vores mark




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

0
0
Svar på denne tråd
 
 147852
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:39

Først vil jeg lige sige at der ikke var nogen stærke billeder, hvorfor så skrive det?

 

De er meget fede om det er synd eller ej, ja der ser folk nok forskelligt på det.

 

Jeg har den erfaring at der er flere heste der må lade livet pga fedme end heste der er tilsvarende tynde.

 

Kunsten er at finde en gylden middelvej, disse damer skal bestemt slankes, der skal gives mindre foder, sommergrøs i store mængder er vist heller ikke lige hvad de har brug får, de overbelaster jo deres ben og sener, men særligt ældre landmænd har svært ved at forstå at heste ikke skal have det samme at spise som en ko, ja jeg mener at foderet er såmænd ok, men mængden skal være noget mindre og særligt når det som her tilmed er koldblods heste.

 

Min personlige mening er at en hest gerne må være en smule for tynd, og langt hellere det end for fed.

 

Jeg vil nu ikke kalde dyremishandling, men lige på grænsen, der er ihverfalde en misforstået godhed bag disse fede dyr, de bære jo rundt på rigeligt bare ved at være ifol.

 

Hvis jeg var dig ville jeg hjælpe ham med at sætte en foderplan sammen der kan slanke dem lidt og det kan man sagtens gøre når de er ifol, det er lige som fede folk, de må også gerne tabe sig når de er gravide...


Ha kun de dyr du magter og har råd til...

 

Jeg har det godt med at du har din mening og jeg min, men kan du leve med det?

 

Jeg vil bare være mig, hvorfor vil du lave mig om?

 

Man må ikke sige hvad nu og ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:43

melissa

 

jeg kan slet ikke se det du skriver, de er ifol med termin om 1 mdr og 2 robust byggede damer, hvordan forventer du de skal se ud? kan du evt google et billed og putte ind..

 

Min personlige mening er at en hest gerne må være en smule for tynd, og langt hellere det end for fed.

 

- hvordan kan du mene en hest gerne må være for tynd? hvad bygger du det på, den skal da i min optik hverken være for fed eller for tynd, og de 2 damer kan jeg ikke se er nogen af delene..

 


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Melissa 2
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:47

HØRT


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:50

viben

 

når du nu er enig med melissa, kan du så ligge et billed ind af hvordan sådan en type hest i fol skal se ud?

 

og er du også enig i en hest gerne må være for tynd?


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere lige frem
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:52

Personligt har jeg ikke kendt nogle der har fået aflivet deres heste pga fedme,ud over forfangenhed, men det har nu ikke være fordi den var fed, men fordi dens hovben skred da den blev forfangen. men har kendt til flere heste der er blevet aflivet at af være for tynde ( misrøgt, ingen foder, wrap, med mere)



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 14:55

Min første tanke var også om dette ikke var en joke?

 

DE ER DA FOR POKKER I FOL!!!!!!

Ja undskyld mig, men de heste jeg har set indtil videre som har termin om 1 måned, ja de ser altså væsentlig større ud end disse dejlige damer!

 

Jeg vil personligt sige de ser ud til at være i fin foderstand, set i forhold til de har termin om 1 måned. Jeg synes det kunne være yderst interessant at se billeder når føllene er kommet til verden.

 

Derud over synes jeg det er utroligt synd for manden der ejer disse to heste. og jeg synes i hvert fald ikke det ligner mishandlig/vanrøgt/misforstået godhed!!

 



Hilsen Maria


Nu med Enghavens Fiona <3


" Det er så svært at sige farvel,

så svært at gå sin vej

Men alle mine tanker vil altid følge dig"


Til min elskede sjæleven Day-Light

R.I.P

&

Min sorte skønhed Ridder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 15:12

Helt ærligt!!!! Nu må folk da snart stoppe. De to hopper skal fole om en måned, det er da helt naturligt at de har lidt ekstra om maven, og da de også skal producere mælk skal det lidt ekstra de har da nok ryge. Hvor mange gravide kvinder lægger ikke 25 kg på i løbet af en graviditet selvom man VED at en graviditet max. vejer 12-13 kg (inkl. barn)?

 

Og til den/dem der skriver at det er synd at de ikke bliver brugt? Hvordan kan det være synd????? Jeg tror så sandelig hestene er ligeglade, hvis blot de har plads at røre sig på (og det ser ud som om de har en lækker fold), selskab (de har hinanden og ser ud til at være gode vennner, plus de om en måned får to føl mere at være sammen med), en ejer der sørger godt for dem (der nævnes at forholdet til dyrlægen er fint). De skal jo i øvrigt fole om en måned, så hvad er det lige de skulle bruges til? Da vel ikke ridning? Så hvordan kan det nogensinde blive synd for sådanne heste at tilbringe tiden med det de er skabt til?

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste (x2)
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 15:14

Koldblodsheste er svære, for det første ser man altid på at hesten har en stor bagpart, det er det der tæller hos koldblods. Om de er tykke ser du kun ved overgang fra skulder til hals samt ryggen. hvis den del overgangen fra skulder til hals er væk, altså flyder over hinanden er den for tyk, hvis rygraden ikke kan mærkes/findes, er den for tyk.

Selvom den er i fol, så fylder fed inde i maven omkring alle organerne og det kan give foleproblemer eller føllet kan være for stort til en normal folning.

 

Heste skal ikke være tynde, men koldblodsheste er de sidste som bliver anmeldt for at være for tynde, da bagparten snyder vores blik og man glemmer at se på ryg og hals/skulder.

 

Men en unghest må heller være i underkanten/let synlige ribben, end den må være for fed.


Mvh Viben.



Hold op med at slå.

www.voldsramtekvinder.dk/


Sponsor for Børnsvilkår børnetelefon 2007-2008-2009.

www.bornsvilkar.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 15:14

maria

 

 

 

Lenuccia

 

tak for i 2 lige kom på banen jeg følgte mig helt alene om den holdning hehe


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 15:31

 

På Epona var der for et godt stykke tid siden en notits om nogle i England, der var blevet meldt for dyremishandling pga. et par fede shetlandsponyer - de var så heller ikke bare lidt småfede, men MEGET fede.

 

Jeg tror faktisk endda de havde fået en dom for det.

 

 

 

 


Hilsen LouiseN


Langsomt er hurtigt


0
0
Svar på denne tråd
 
 Føl og forår
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 10:38

Tak for jeres indput. Jeg har fortalt ejer om jeres kommentare.

 

Som en skriver så er den type hest bygget til at trække og bære. Det er man nok tilbøjelig til at glemme, sådan generelt.

 

Tror han bruger dem som en, hvad hedder sådan en..?? Altså nogen går til psykolog, andre en god ven og andre igen har et kæledyr som han altså har. De giver ham indhold i livet. Derfor tager han det ilde op når de får sådan en kritik. Han bliver ked af det, dog uden at stå og tude!

Men hvilket stort smil man får at se, hvis man roser dem.. Hvorfor han avler har jeg desværre ingen god forklaring på..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 10:44

viben

 

du har jo ikke besvaret mit spørgsmål, vi snakker ikke om ungheste men om drægtige koldblodshopper, du erklære dig enig i de gerne må være for tynde, og jeg spørger dig hvad du bygger den holdning på. og disse 2 ser abosult ikke fede ud i min optik og jeg ved skam godt hvor jeg skal kigge ;) og nu kan man jo ikke mærke en rygrad gennem skærmen, derfor spørger jeg dig igen, hvor ser du de her er så smæller fede?


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 De er fine!!!
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 12:49

Mit bud er at hopperne er meget tæt på optimal foderstand i forhold til deres forestående foling måske er de +15-20 kg.

 

Det er skrevet helt uden at udgive mig for at være specialist. Jeg har nemlig kun 30 års erfaring som hesteejer, koldblodsejer og som tidligere koldblodsavler.

 

Syntes at det er helt ude i skoven at tale om mishandling



Guldhår & Sigøjnerhestene

____________________________

 

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

 

...........Bedst til Bucas

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et af mine
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 12:58

haflingerføl blev født 2 uger for tidligt, og der var mildest talt ikke meget sul på ham (synlige ribben, etc.), men han havde hjerteformet bagdel fra dag 1! At der kan ligge vand på ryggen af en koldsblodshest er helt normalt.

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haflingerføl
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 13:01

Sine (Aslan)/ Ja, så skal man da IKKE ride uden sadel i vådt vejr.. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er meget
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 13:28

ops på, om en hest er for fed eller ej. Èn jeg kender, fodrede sin super smukke araber ihjel, fordi hun var ALT for god ved den. Det gjorde at hun blev forfangen flere gange og til sidst aflivet, det var helt forfærdeligt.

 

Men, mht. de to smukke damer, nej det er ikke vanrøgt eller mishandling. De er begge med føl, skal fole om en måned, og de Nordsvenske er bare det bredere over ryggen end de fleste andre.

Billede



Her er den Nordsvenske jeg red på et tidspunkt. Hun er super skøn og her var hun på sit højeste, hun blev redet hver dag, hvor mange dage var dressurridning. Jeg er på dette billede 177 cm høj og hun er 145 cm høj. Så de små Nordsvenske er helt klart en del bredere over ryggen i de fleste :D Ved ikke om i kan bruge billedet til noget, synes bare lige i skulle se hvordan en Nordsvensk kan se ud, når man træner ofte :D Elsker bare den hest <3


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 mishandling???
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 16:46

jeg synes bestemt ikke de ser "fede" ud og jeg forstår ikke hvorfor nogle mener det er mishandling.

 

ja okay deres maver hænger lidt men nu er de jo også det vi ville kalde højgravide så det er jo klart.

 

jeg kan godt forstå ejeren at han bliver ked af det hvis man "disser" hans heste hvis det er dem der giver ham en grund til at stå op mom morgenen.

 

kender da også andre godt nok socialt og udviklingshæmmede der bruger heste eller andre dyr til at klare den ene dag efter den anden.

 

 


Søger Fritidsjob.

 

 

gør livet til en fest :) rid fjordhest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 122456
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 17:38

De ser da meget tilfredse ud :-)

 

Mvh Amanda Katrine

 

 


http://www.Katrines.com

Online møbel butik

0
0
Svar på denne tråd
 
 meget fine
Forfatter: 
Dato:  16-04-2012 18:46

jeg synes de ser rigtig fine ud.. men jeg har det osse på den måde at hellere for tyk end for tynd.. jeg har haft heste i 17år og 1 gang har jeg haft en forfangen pony.. og hun var ikke engang fed.. hun stod bare dårligt opstaldet.. hun blev smidt direkte på en fold med MEGA meget græs i flere timer.. deres egen hest blev så os forfangen hvert år..

 

jeg har altid haft heste med lidt eksta sul på men heldigvis har de aldrig taget skade af det.. ville aldrig kunne holde ud at have en hest hvor man kunne se ribben..


Mor til de dejligste børn:

Magnus født 040108

Julie født 040209

Oliver født 260510


Med hestene:

Thor Munksgård født 280595-090811 R.I.P

Viktor Enghøjgård født 210707-200811 R.I.P

La Caiser født 010508 < ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slankekur
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 11:03

Besøgte "damerne" i går og den ene havde sørme tabt sig en del siden sidst jeg så dem. Den er født nogle uger for tidligt, HVIS altså hingsteholder har givet den korrekte dato!

 

Billede

Far til følle er en Tinker, derfor har den 3 høje sokker og blis. .


Bemærk lige, at man kan se muren mellem hoppe og føl. .

 

Jeg fik fortalt ham og de mange "koldblodsfolk" herinde som havde godkendt hans heste. Hvilket han var meget taknemmelig for! . Jeg foreslog så også at han skulle have en vudering af dyrlægen, men faktisk så har han før spurgt til deres huld der og det gad dyrlægen slet ikke diskutere for han mente de var helt perfekte! .

 

Mens jeg var der så kom ham som ville "melde ham". Jeg kendte ham jo ikke, (der var flere til barselsbesøg) men da han begyndte at ævle om at de var ALT for fede så faldt 10-øren og jeg gjorde noget jeg sjældent gør. Nemlig svarede stoderen igen! . De er LIGE som de skal være sagde jeg kort! Så åbnede han munden, lukkede den igen og 10 minutter senere kørte han sin vej.

1½ time efter jeg var kørt så blev jeg dog ringet op af hestenes ejer. Klaphatten havde nemlig ringet til ham og sagt at det havde vi slet ikke forstand på!!! . For at gøre det kort så så foreslog jeg ham at få den den anden til at forstå at hans meninger ikke behøves! Nu håber jeg han kan have sine heste i fred.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 11:12

smukt lille følle og morhoppen ser helt perfekt ud, sikke en klaphat, han mangler vist en fritidsinteresse siden han skal blande sig sådan, måske man skulle tage forbi hans hestehold og skrige op om hans heste er aaaaaaalt for tynde!

gud fader nogen mennesker er åndsvage.

dejlige heste, stor ros til ejer for at passe dem så flot


lad vær at dømme andre og deres hestehold når du ikke kender dem. men opfør dig voksent og spørg ind, så skal du få svar..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke et skøn hest
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 13:17

et fint føl! Du må da meget gerne opdaterer med billeder når det næste føl kommer :D

 

Man skal ikke tage alt til sig, og når man kun får sådan nogle dårlige kommentarer, så ignorer det. Han har nogle fantastisk smukke heste og jeg er sikker på, at han er en super hesteejer :D

 

Så han skal bare nyde de smukke heste :)


Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!" Nu med ny underviser både i spring og dressur, de bedste 2 undervisere der findes! Nu tror jeg på, at det kan lade sig gøre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 misundelse er en grim ting
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 14:08

- det jo da tydeligt for en hver - fine heste og håber virkelig ikke han sælger dem til "klaphatten"


Til salg;

Lækker varm dyne jakke str. L

Flot Grå ubrugt vest str. M

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 16:58

Hvis du ved hvem anmelder er og tør gribe fat i hende, så synes jeg du skal give hende en pæn skideballe og foreslå hende en undskyldning til ejer.

 

Hvis hestene er terapiheste og manden er lidt skrøbelig, er det nok ikke ham der kan konfronterer damen.

 

Jeg tror jeg havde bedt hende om både forklaring og undskyldning hvis det er muligt.

 

Til sammenligning har jeg en nabo som overfodrer min kat om sommeren på trods af at jeg har sagt til hende at han ikke er for tynd (siameserblanding) og at hun endelig må komme ind og se hans fyldte foderskål, men uha nej, det vil hun ikke.

 

Hun forstår det bare ikke, har anklaget mig for dyremishandling og spurgt om hun må få ham.

 

I år får jeg dyrelægen til at skrive et brev til hende.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 En mand
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 19:06

Golda Showers/ Ejer er en mand, som jeg vist har nævnt før. . Uanset køn så er det dælme træls! Klart, at hvis en syntes at få noget ud af det, så er det nemmere at være efter andre, hvis de føler sig "stærkere". Hestenes ejer er en mand i 40'erne. Det sidste jeg hørte i dag var at "klaphatten" har truet med at hente hopperne. Når "ejer ikke vil sælge" så vil han stjæle dem...!! Surt show. (Han må VIRKELIG være misundelig!!!)

 

Anyway. Hoppe nr. 2 folede den 24 April. Blev ringet op kl. meget tidligt om morgenen og fik at vide at nu var der kommet et hoppeføl mere.


Billede


Jeg kørte forbi senere på dagen og da var hun blevet til et hingsteføl.. Det kan jo ske for alle.. .

 

Bortset fra det så er de meget ens. Ham her har dog lavere sokker.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 bombom
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:33

Det er jo to fiin hopper, med deres to fiin føl.

 

Synes squ det er synd for ejer, at klaphatten bliver ved. Hvad fa' er det for noget og sige, at når han nu ikke vil sælge sine skønne heste, at han så vil hente dem ?! Han er squ da en SPADE !

 

Kan man ikke anmelde for truser om tyveri ???


Blev ejer af Dasiy - 28/01 2009

Blev ejer af Rastell - 07/05 2010

Mor til Sean - 23/07 2011

I er elsket mine drenge og tøs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Var anmelder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 20:37

ikke en dame?

 

Jeg er klar over at ejer er en mand.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 bomli bom
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 21:15

golda showers

 

så vidt jeg kan læse er anmelder en mand..


Han er en usleben diamant - nej han er en usleben nar, hvis han arbejder virkelig hårdt bliver han en nar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anmelder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 21:15

er en mand og en ret usympatisk / ucharmerende en af slagsen.

 

Det der overraskede mig mest, var at han er gift. . Hoppernes ejer har nu "klaget" til klaphattens kone og det har vist hjulpet. .

 

Der er da så nogle, som virkeligt mangler indhold i livet..!

 

Grunden til at de overhovedet har kontakt er nok at Mr. Klaphat har sagt at han har købt en Nordsvensk hingst som skal bedække hopperne.. (Ved ikke om det passer eller om det er ren snak.). Der er jo ikke så mange af dem så det er nok sådan at det hænger sammen.

 

Det er trods alt ikke en som jeg snakker med ret tit, men jeg respektere ham for hans måde at håndtere hestene på og vi har på mange områder, fælles syn på "hestehold, avl og opdræt". (Men bestemt ikke alle områder, da jeg vil andet end have "klappe" heste!)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

2 GODE Dartmoor ponyer på 8 og 12 år sælges.

 

Stübben islænder sadel, sælges.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 heste.....
Forfatter: 
Dato:  26-04-2012 21:44

Hold nu kæft altså... de koldblods heste jeg har set til skurer med videre er væsentligt bredere end de 2... ville ALDRIG have gættet de skulle fole om 1 mdr.


Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider