|
|
| ARGH sygdom... |
|
|
ja jeg har jo lige lagt syg med forkølelse i en 1 1/2 - 2 uger- heldigvis ikk en heeelt vild en af slagsen, men den tog pusten fra mig alligevel (måske fordi jeg er første gangs gravid og var syg)... havde TO dage hvor jeg var ved at være rask og så småt ved at samle min energi igen- YES! Or NOT! Nej på 3 dagen efter vågnede jeg og havde SÅ frygtelig ondt i benene og lænden. Hmm tænkte jeg. DET var da bare for mystisk. Havde sådan set total influenza lignende symptomer, men uden snot hængende i stænger etc. Men alt andet passede. Dagen efter var der kun tilbage at jeg hele tiden skal gå og rømme mig/hoste for at trække vejret uden der sidder tykt gult slim i vejen for vejrtrækningen el hva man skal sige. Altså der kommer stort set ikk noget op ved hoste og rømmen, men der sidder noget og irriterer og vejrtrækningen føles heller ikke som den plejer... Værst når jeg ligger- ryggen skal jeg slet ikke ligge på... Så i morgen el i overmorgen hvis ikk det er bedre, ja så må jeg vel ringe til doktoren og hører ham hva han mener. Ski*de irriterende for har her i tirsdags sidste uge lige været dernede til graviditetskontrol, blodprøve mv. og forventede da ikk at skulle ned og hilse på allerede igen... Lungebetændelse tror jeg ikk helt det er, for har ikk som sådan ondt i "lungerne" el hva man skal sige. men hva pokker kunne det så være? Nogen bud- el andre der har prøvet noget lignende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad har du |
| Forfatter:  |
Illum |
| Dato:  |
26-05-2009 15:39 |
|
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
er ikk heeelt med- hva jeg har lagt. Som jeg skriver syg med forkølelse i 1 1/2 til 2 uger inden dette  (Ikke æg) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay du har LIGGET |
Illum |
26-05-2009 15:49 |
|
Syg med forkølelse  Det var da du skrev lagt med... Forleden skrev en at hesten havde lagt på folden i flere timer, og jeg har bare aldrig vist at man skriver "lagt med eller noget har lagt" osv... Jeg troede man skrev man har ligget eller hesten har ligget  Det var bøjningen af ordet at ligge, jeg ikke var klar over...
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Influenza |
|
|
Åhh hvor jeg dog kender det. Jeg har siden torsdag haft feber, kvalme, mavepine, svimmel, træthed, hovedpine, hoste og ondt alle vegne, men det værste er at det kommer og går. Så en time kan jeg være døden nær og to timer efter kan jeg være frisk som en havørn. Jeg satser på at jobbe i morgen, men altså, det er ingen fornøjelse må jeg indrømme det her.
Tid til kærlighed, tid til kærtegn.. Tid til at dele, tid til at sige farvel... Farvel min elskede, tak for tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum... |
|
|
Det er en typisk jyde-tendens at sige lagt.  Fx også hvad klok kommer du.  Om de er dovne eller bare har deres eget sprog i det danske, ved jeg ikke. 
Tid til kærlighed, tid til kærtegn.. Tid til at dele, tid til at sige farvel... Farvel min elskede, tak for tiden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okay jyder |
Illum |
26-05-2009 16:30 |
|
...sjovt nok var den med hesten der havde lagt også skrevet af en jyde....Siger noget om jyder, finder jeg.
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm altså |
spender 1 |
26-05-2009 16:34 |
|
bare fordi man er jyde behøver man jo ikke være udenfor grammatisk rækkevidde! Stute: jeg tror simpelthen bare det er graviditeten der tærer lidt på din krop, der sker jo meget i kroppen og den bruger mange kræfter på baby, så en simpel infektion forsvinder ikke så let.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spender 1 |
|
|
ja jeg har osse tænkt tanken selv... For jeg ved jo intet når jeg ikk har prøvet det før  men kan bare ikke forstå to nærmest rask dage- og så igen småsyg men med helt andre symptomer end ved forkølelsen. det var jo bare snot, snot og mere snot som mere el mindre det eneste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se det skrev du spender |
Illum |
26-05-2009 16:39 |
|
Ikke jeg...tak 
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Illum: |
|
|
...sjovt nok var den med hesten der havde lagt også skrevet af en jyde....Siger noget om jyder, finder jeg. Man skal ikke kaste med sten når man selv sidder i et glashus - men fin germanisme du kom med der, den bruger jeg også selv tit når jeg har været meget hos mine forældre i Sydslesvig. /Lene PS: Jeg er klar over at det udtryk har været meget sporadisk i brug for ca. 150 år siden da tysk var "Modesprog" i DK, men det vil næppe blive accepteret i dag.
Basse 198? - 15/09/08.
Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!
Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen nu er |
Illum |
26-05-2009 16:49 |
|
Germansk mit 2. modersmål så jeg har al mulig grund til at bruge dette sprog 
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja ja ja |
|
|
Om det så er tysk eller en jysk dialekt man kommer til at skrive ned i stedet for at holde det i talesproget, hvor er den store forskel? Hvorfor er det ene mere i orden end det andet? Jeg undres.. /Lene
Basse 198? - 15/09/08.
Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!
Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu skrev jeg at |
Illum |
26-05-2009 18:00 |
|
Jeg IKKE var bekendt med vendingen "jeg har LAGT syg".... Måske der er en forskel der ??? Du trode dog du kunne dukke mig ang. det tyske jojo du gjorde 
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt nok |
|
|
Sjovt nok at nogle folk, som går op i de rigtige vendinger, ikke selv kan stave.... Håber du snart bliver rask Stute,
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Folk må stave |
Illum |
26-05-2009 18:18 |
|
Som de har evner til ;:-) men nu var jeg ikke bekendt med at man kunne have lagt syg... Ellers noget ??
Illum !! .
Af en vis kaliber 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig |
|
|
Så sandt. Ingen er forpligtet udover sine evner Det var også bare en konstatering 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vidste ikke |
|
|
den tråd jeg lavede omhandlede grammatik og stavekontrol  mik27 ☻Mieke☻: Tak, det håber jeg osse. Nu ser jeg ad- er det ikk bedre i morgen ringer jeg måske til lægen (er blevet noget mere forsigtig nu grundet graviditeten)...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stute... |
|
|
Øv da også, der er ikke noget mere træls, end at ligge syg, når man er gravid. Syntes også du skal smutte en tur forbi lægen, så er du da helt sikker. Ang: grammatik : Jo heldigvis har jyderne da deres egen dialekt ellers ville det da være en kedelig verden vi levede i. Så her har vi lagt syge - Og min mand er fra Vensyssel og der skal man lige høgge sig lidt- Ja jeg troede ,at det i starten betød hygge, men nej, Man skal Rykke sig.  JO JO jyderne er et dejligt folkefærd. .
Hilsen Mig Hvorfor ikke handle med Hjertet???? Hipro foder forhandles her Til alle Racer. Også special foder til Frieser og Tinkere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|