Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Thomas Sandgaard VS Thomas
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 14:20

Velin.

Måske underlig overskrift, og nej, de skal ikke ud i en brydekamp.

Men noget irritere min blindtarm, og det er jeg ikke kan hitte ud af, hvorfor Thomas Velin er kommet på nations holdet f.eks i Falsterbo, i stedet for Thomas Sandgaard.

Først tænkte jeg at det helt sikkert var fordi, at Thomas Sandgaard var det mest sikre kort, og ligesom var sikker til et kommende EM, og derfor ikke skulle bruge unødige krafter på en nations springning.

Men nu har jeg hørt fra flere steder, at Thomas Sandgaard simpelthen er sat af holdet, for at gøre plads til Thomas Velin?!?

Thomas Velin har helt klart noget erfaring, som ingen af de andre på holdet har, hverken Thomas Sandgard, Linnea, Lars eller Tina.

-Det kunne måske forsvare, at han sådan kom ind på et ellers velfungerende hold (Som er det mest vindende hold i DK´s historie).

Men at det så er Thomas Sandgard der skal skiftes ud, forstår jeg ingenting af!

Efter min mening, er han da det mest sikre kort holdet har. Han har hele tiden været stabil, og nok den der har redet flest nul rnder, og derud over den der har flest internationale GP placeringer med nations-cup hesten (Altså den heste de rider i hold konkurrencerne).

Endvidere er han vist den eneste dansker nogensinde, der har været nomineret til prisen som den rytter der har redet flest 0-runder i nations cup sammenhæng, i den Skandinaviske liga.

De andre tre ryttere har også været stabile, bevares, men skulle der skiftes ud på holdet, så synes jeg at udskiftningen skulle ske blandt en af de tre andre (Mit bud Tina, som værende den mindst stabile... unden et ondt ord om en ellers vanvittig god rytter ).

-Men spørgsmålet er om der overhovedet skulle have været skiftet nogen ud? -kan Velin komme og gå som det passer ham?

-Vi husker vel alle alt den tjuhaj for et par år siden, hvor Velin meldte sig af alle hold, og kørte sit helt eget soloshow, hvor han valgte at satse/ride woldcup klasser i stedet for holdklasser for DK.

Jeg håber der er en virkelig god forklaring på overnævnte, for allers er der da fuldstændig noget galt i dansk springsport... eller hvad siger I?

-Og så vidt vides, er Anima ikke skadet! ...Men jeg ved det ikke med sikkerhed.

-Malene

0
0
Svar på denne tråd

Det står
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 14:25

så vidt jeg ved forklaret i den nyhed der var om det på forsiden af HN.

Det er vist noget med at Velin endnu ikke har startet på Nationsholdet i år, og så kunne jeg forestille mig at man ønsker at teste formen på ham inden EM.

Artiklen kan forøvrigt læses her: www.heste-nettet.dk/nyheder/2849/

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 16:38

Det er hvad man kan læse, men ifølge ret pålidlige kilder, er Thomas Sandgaard simpelthen sat af holdet.

-Der har væet stor dramatik, Lund er efter sigende meget oprørte over denne udskiftning, hvilket de nok ikke ville have været, hvis det blot var en engangs- beslutning.

0
0
Svar på denne tråd

Det er vel ikke kun
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 17:21

Thomas Sandgård der har været udskiftnning ved.

de andre 2 har da heller ikke redet med i alle de andre nationscups har de??

Måske har man vurderet at Thomas Velin har flere heste og dermed er mere sikker på a kunne komme til start. Hvem ved.

hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Det danske hold
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 17:57

Hvorfor Velin red i weekenden og ikke Sandgaard ved jeg ikke. Men der er jo flere ryttere der har redet med på holdet i år:

Charlotte Lund

Torben Frandsen

Lars Bak

Thomas Sandgaard

Tina Lund

Linnea Ericsson

Thomas Velin

Har Aabo også redet med i år??

De eneste 2 der vist har redet samtlige nations springninger er vist Tina og Linnea, og de andre pladser har der så været lidt udskiftninger på. Mit gæt at det er for at se rytterne an, hvilke muligheder er der til EM? Hvordan skal holdet se ud? Hvem er i bedst form? Syntes ikke at det er underligt at man udskifter lidt på holdet. Danmark er jo pludselig kommet i et luksus problem og har faktisk rigtig mange gode ekvipager i øjeblikket, som kan blande sig i A-truppen.

Så tror ikke at man skal lægge så meget i det.

Kh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Sandgaard...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 18:16

Som en rimelig pålidelig kilde kan jeg fortælle at Anima IKKE er skadet hun er tip-top klar til EM Heldigvis...

Desværre for Sandgaard valgte Achaz at teste Velin i denne weekend i nations, selvom Sandgaard hellere end gerne ville have redet, om som ofteset har han jo været dobbelt 0, og dermed bedste mand på holdet, så mon ikke hans runder havde været gode at have med, så havde DK måske ligefrem vundet

Velin er selvfølgelig en meget erfaren og dygtig mand, men vi må jo nok sige resultaterne halter lidt det sidste års tid...sådan er det jo engang imellem, man kommer måske ind i en dårlig stime, og selvfølgelig skal han også have sin chance igen. Men derfor forstår jeg stadig ikke Achaz beslutning om at skifte Sandgaard ud til fordel for ham, vi kan kun spå om hans grunde

Lars og Sandgaard var ikke til start i Tallin, kun Linse og Tina, men det var med i planen frem mod EM, og Linse og Tina red heller ikke de heste de skal ride EM på. Ingen af de 4 var til start i Drammen, da de var til et større CSI stævne i Tyskland, der desværre druknede i regn (det gjorde Drammen dog også). Alle 4 ryttere (Sandgaard, Lars, Linse og Tina) har haft en plan for hvad hestene skulle gå frem mod EM, som de alle har fulgt til punkt og prikke, så derfor kommer det meget bagpå Sandgaard at han blev "vraget" i falsterbo. Tina var imod det da hun jo godt kan se at Sandgaard har været en stærk mand at have med på holdet.

Der har været meget snak om Anima har det der skal til i den sidste ende, men hvis vi alle viste hvilke heste der har det, ja så var det jo nemt at "gå til springning på en Grand Prix" bane, men jeg synes personligt at hun gang på gang har bevist det på de større springbaner rundt omkring i europa, hun har efterhånden en del top 5 placeringer fra diverse GP'er.

Selvfølgelig har Velin et par heste mere der kan gå stor tur, men Sandgaard har heste der er på vej derop og går 140-150 cm klasser, de er bare ikke så gamle endnu, han har Qualitive som er 8 år og går fantastisk i youngster ture (140-145 cm) til de forskellige intetnationale stævner, samt Luigi der er 9 år og har gået et par gange det lidt større, og så selvfølgelig en bunke yngre heste...men ser man på alderen af Velins er de faktisk 13 år alle 3, de 3 der starter med G...og det er jo egentlig ældre end de fleste andre heste på holdet, men har ikke nær så mange placeringer internationalt.

Ja tina har været svingende i denne sæson, men i Falsterbo må man sige hun leverede varen, og carola er en god hest til de større championater, den har det som jeg synes der skal til og Tina er en fighter og skal nok komme i mål, måske med en bom eller 2 hvis hun er meget uheldig...

Holsteiner: Karakter-Charisma-Klasse!

* Den der sladrer til dig, sladrer også om dig ! *

* Skade gør klog, men for sent....*

*Intet er umuligt for den, som ikke behøver gøre det selv*

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 19:15

godt spørgsmål... Det er vel fordi, de skal "teste" Thomas, inden han skal med til EM. For de er vel alle 5 udtaget til EM, og så vælger man de 4 til holdet der klarer sig bedst på dagen? Sådan plejer det da at være for pony/junior/ungrytter, så det er det også her ikke?

Hvorfor det så lige et Sandgård det skal "gå ud over" ved jeg ikke - måske for at passe på Anima, eller måske fordi han kun har Anima som tophesten, hvor de andre har flere? Jeg synes jo Anima er en KLASSE hest, men den har godt nok også gået en del store stævner det sidste års tid, det er utroligt den kan blive ved. Thomas Sandgård synes jeg også virker til at være rigtig dygtig, og en sympatisk person. Måske er det for at han er jyde. I gamle dage (da jeg var ponyrytter) synes jeg ofte man kunne se at det gik ud over jyderne til de store stævner/hold (tsk tsk sommetider dem med knap økonomi) særligt når landstrænerne var fra sjælland. Og da så Kim K kom til, så var det næsten ene af jyder til de internationale stævner i starten.

Men jeg vælger nu at tro på, at det er pga. de passer lidt på Anima, og så for at få Thomas "kørt lidt ind" i holdet. Noget andet er, hvis DK skulle rykke op i Super League - det tror jeg ikke vi er "gode nok" til. Det vil i hvert fald tærre voldsomt få de få ryttere og heste der pt er. Så lad os blive i Nations Cup.

PS: Malene: har du fået min seneste besked?

0
0
Svar på denne tråd

holdet...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 19:55

Indtil nu har det hele tiden været meningen at Sand-Lars-Linse-Lund skulle være på 1. holdet og så har Velin og Åbo været reserve, men dog med i A-truppen... Da man mente de 6 var de eneste med erfaring-hestemateriale til det.

Hele sæsonen har de arb hen mod det EM de 4. Sand har dog været lidt i tvivl, da han jo lige pt kun har anima som har den erfaring til det helt store, for det er jo et stort mesterskab, der kræver lidt ferie, og derfor ikke ville have noget til stor GP et stykke tid bagefter. Men i de sidste par måneder har ham og achaz arbejdet hen imod at han skulle ride, og anima er blevet sparret derefter, har ofte kun gået 2-3 klasser til stævner på 4-5 dage.

Man må jo også sige at der er blevet lagt et vist arbejde og penge i at skulle ride sådant et EM, vi ved jo alle hvor dyrt denne sport er, og rideforbundet betaler altså ikke lige for en tur til et større stævne, et eller andet sted i europa, som led io forberedelse til EM, så når man så bliver vraget i sidste øjeblik, så ville jeg sgu blive lidt knotten hvis det var mig... Men det gør Thomas bare ikke, han bliver lidt skuffet og holder sin kæft, den sympatiske og meget diplomatiske mand han nu engang er, og det er jo nok der det går galt, alle ved Thomas ikke brokker sig over noget, han er jo en go' vestjyd'... Tina, Linse og Velin har alle en far ved deres side til at brokke sig, Lars har forbundet i ryggen og ja Thomas har sig selv

Og tro mig de kære fædre kan sagtens brokke sig...

Det er selvfølgelig rigtigt at man skal se på dagsformen, men når nu de 4 for fanden har været de bedste HELE sæsonen, og velin ikke rigtig har bevist noget, ja så forstår jeg ikke hvorfor han pludselig skal ride...Kunne forstå hvis Sandgaard gang på gang havde været den dårligste, så var det jo logisk nok...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kunne godt...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 21:19
-forestille mig at det igen er nogen med at han ikke har heste nok på det niveau? Jeg synes tit der er noget i den stil der afgør den slags...

Forhandling af Marstalls foder - se www.tinegade.dk

0
0
Svar på denne tråd

EM...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 21:36

Så vidt jeg har forstået, så hedder holdet til EM Lars, Tina, Linnea og Thomas VELIN (?!?).

Ergo er Thomas Sandgaard blevet reserve?

-Og hvorfor så det? Hvorfor sætte den bedste mand og i særdeleshed hest af holdet, til fordel for en, som ingenting (Nævneværdigt) har bevist i år?

-Hvorfor ikke lade Velin være reserve?

Jeg er ikke hverken Sandgaard eller Velin fan, eller for den sags skyld fan af nogen som helst, men denne gang lugter ridesporten (Den danske) altså lidt for meget.

-Jeg synes det hele lugter en tand for meget. Og så undre danskere sig over, at de ikke er bedre med fremme i springsporten.

-For pokker, de nosser i den her, virkelig.

Måske tager jeg fejl. måske vælges Sandgaard til EM i stedet for Velin, men jeg skulle jeg tage gruligt fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender ikke
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 23:23

til Thomas Sandggard privat, men når jeg har set ham i action på Holstebro Sportsrideklub, når han giver undervisning, så er man ikke et sekund tvilvende på hvad det er han foretager sig.

Han støtter og hjælper alt det han kan til rytterne.

Min veninde er super glad for hans undervisning.

Og som du skriver, Checken, så er han nemlig en sympatisk mand, overhovdet ikke krokket eller snoppet. Tværtimod.

Han hilser altid, også selvom man kigger på.

- okey, nu har jeg også temmelig tit været med min veninde i de par år hun har fået undervisning ved Thomas S.

www.staldmiller.dk - Dygtig rytter søges til ridning af unghest, skal have erfaring med ungheste. Kontakt os venligst via vor hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Nu skal vi
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 08:33

lige huske at det hold der var i Falsterbo ikke var landsholdet, men et hold DK stilte til Nations Cup. Der er en forskel.

Og jeg har altid betragtet nations cup som værende en konkurrence hvor flere af landets bedste ryttere prøves af.

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er han en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 10:14

så at Thomas og Thomas er to af de bedste ryttere DK har, Velin har måske ikke vist så meget i år, men måske har han bare ikke haft muligheden for det, måske har han koncenteret sig om at træne hestene derhjemme.. Måske har flere af hans heste været skadet..

Sandgård mangler måske lidt flere topheste, hvis hans hest bliver skadet, så er han jo helt ude..

Jeg syntes det er en fin beslutning, alle skal jo have chancen for at vise hvad de kan..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

camilse-tine
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 19:36

Camilse: Achaz's plan var at teste Velin i Falsterbo med henblik på han rider EM istedet for Sandgaard, så chancen for at Velin kommer på holdet istedet er rimelig stor,så man må jo nok sige at det jo var landsholdet der var til start...

Sandgaard skal dog med derned som reserve og ride de andre klasser der går dernede samtidigt, men man må nok sige jeg synes det er ærgerligt. Både Lars og Tina støtter op om at de synes Sandgaard skal være på holdet, da han har været deres stærkeste mand i hele sæsonen. Linse ved jeg ikke hvad mener om sagen...

Og ja nations er hvor flere af landets ryttere kommer til start, den tidligere liste mangler dog Andreas Schou og Søren Møller for i år.

Tine Mfl: Ja Sandgaard har kun een hest på det niveau lige nu, men faktisk har Lars også kun Conair, han kan ride Cabochon, men den er ikke en sikker 0 i det helt store, den har kvaliteten til det, men er aldrig helt konc om opgaven, den går nærmest og leger for meget med det hele, den har selvfølgelig nogle plac her og der, men det er helt klart Conair der er 1. hesten. Og kommer det dertil har Sand jo Luigi, den mangler stadig lidt erfaring, men gik 155 cm i Neumünster i år til UG. Og Stracato kan da også løbe en 160 cm engang imellem, selvom han klart er speedhesten og bedst i 140-150 cm tidspr.

Linse har Pero, Cordivo og Cronus, men Pero er da den mest sikre. Cordivo har hun kun haft siden Mannheim i maj, og den har endnu ikke gået en 0 runde i det store endnu, men det er altså den hun skal ride EM på!!! Tina har Carola, Lanthanid kan gå en gang imellem, men er jo også ved at være en ældre herre, Andante er vist bedst for tiden i de mindre klasser må man vist sige, så har hun Zamiro på vej... Så ser man på det med kritiske briller så har de alle sammen jo kun een hest til det helt store hvis de altså vil ride en rimelig sikker 0 runde...

Og hvad så hvis de kun har en hest på det niveau, skal det pludselig være en begrundelse for at man ikke kan komme til EM?? Det må da være rytternes eget problem hvis de vælger at ride og så hesten skal have en pause derefter eller måske får en skade?? Det er et hårdt program dernede, som klart kræver lidt ferie bagefter...Men tænker man skader, så må man sige at bunden dernede er super fin (nu har jeg jo selv været dernede i maj måned til gengeral prøven)...og hesten kan da ligeså godt lave en skade til et hvilket som helst andet stævne som til EM eller for den sags skyld hjemme på folden...

Jeg vil igen understrege at jeg intet har imod Velin, han rider godt og har gode heste, men jeg synes det er mærkelig at han her en måned før EM pludselig han komme og "ødelægge" et ellers velfungerende hold, der har masser af succes

0
0
Svar på denne tråd

ej...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 19:55

Jeg håber da virkelig ikke Thomas allerede er "sat af"... Det giver i hvert fald ikke mening! Som du Checken også siger, havde de jo lige fået lavet et godt hold, som havde det godt sammen osv - og så har Thomas og Anima været ekstremt stabile. Når så også, du siger at Tina og Lars støtter op om at det er Thomas S der skal ride - altså

Det er ikke fordi jeg har noget imod Velin, men helt ærligt...?! Jeg tror faktisk også Thomas og Anima kunne gøre det bedre, og hvorfor skal Linnea ikke ride på Pero? Man tager da ikke en hest med til EM, jeg siger: E M - hvis ikke den har gået fejlfrit i sort (160 cm vel) endnu?!

Jeg kan i hvert fald godt forstå, hvis Thomas er skuffet. Det er i mine øjne ikke en god beslutning og ikke helt fair. - Og så lyder det også en anelse sært.

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg forstår det...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 09:46

Så er landsoldet vel netop blevet sat til EM, og det var dem der var til start i Falsterbo. Altså linnea, Tina, Velin og Lars.

-Thomas Sandgaard og Michael Aabo er reserve.

For det første "pisser" det mig lidt af, at Velin kan komme og gå som det passer ham! -Alle kan vel huske at han for at par år siden, valgte(Mere eller mindre i sidste øjeblik) at forlade landsholdet, da han ikke ville følge de planer der blev lagt af en ellers dygtig landstræner, og hellere ville køre soloshow og satse på woldcup.

-Det var selvfølgelig han beslutning, men det havde jo grimme konsekvenser for resten af holdet.

Charlotte Lund mistede sin vanvittige gode sponsor hest, da sponserne ikke ville støtte holdet længere, da de ikke mente det var det bedste hold længere, da Velin forlod det.

-DK fik i det år færre invitationer end de ville have haft gjort, hvis de havde stilt med et hold, og gennemført de ridt der var planlagt op til EM.

ÅH jo, den kære Velin meldte sig ud, og nu har han så meldt sig ind igen.

Men på hvilke grundlag? -Jeg synes de rider lige godt (De 2* thomas), og men der hvor jeg mener Thomas Sandgaard vinder ind i stedet for Velin, er hans hestemateriale!

-Sandgaards hest er jo langt bedre! -Langt mere stabil og med et langt større kapacitets-niveau.

Og hvad så, hvis Sandgaard kun har den ene hest på toppen, og ikke har nogle til at kunne tage over for den en dag?

-Velin har da i mange år også kun haft Carnute som eneste tophest?

0
0
Svar på denne tråd

malene
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:03

jeg er ikke helt sikker på at historien om monique er som du beretter den her. jeg går ud fra at det er den du refererer til når du snakker om charlottes gode sponsorhest. som jeg husker historien var den i hvert tilfælde ikke som du beretter den her.

0
0
Svar på denne tråd

Malene..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:06

som jeg husker det, blev Velin vraget for andre.. Måske er det ikke det samme vi snakker om, men jeg husker historien lidt anderledes..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. Jeg tænker..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:12

så på det sidste gang..

Det i 2002, hmm, hvis en rytter mener at det er urealistisk at lægge fremtidsplaner i to år og ikke ønkser at starte VM, så er det vel okay.. Det kunne jo være han ikke mente han var klar til det.. Jeg ser ikke problemet..

Og det gav jo sikkert plads til at andre ryttere kunne komme frem og vise deres værd..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

annemette
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:13

jeg tror malene tænker på det år i parken hvor velin fik besked på at ride sin bedste hest i nationsspringningen og så måtte den næstbedste rende grandprix kvallen. det ville thomas ikke da han ikke mente holdet var godt nok til at vinde uanset hvilken hest han red. og at hans næstbedste hest iøvrigt var ligeså godt som den bedste på den størrelse spring som nationsspringningen blev afviklet over. Det var der en masse ballade om og det endte med at velin ikke red.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:18

jamen altså Malene, jeg er helt enig. ( )

Men der er vel ikke så meget at gøre ved det. Hvis ikke engang Achaz vil lytte til selve holdets mening...

Så kan man jo tro og mene hvad man vil... Men som nogen også siger, skulle man næsten tro de valgte Thomas fra fordi han er den mest "fredelige" og ikke har "noget stort" i ryggen. Og selvom jeg virkelig ikke ved om det virkelig sker derude, så kunne jeg da godt forstille mig, at der ind i mellem (i al sport) er en anden faktor der spiller ind, nemlig dem der er lavet af papir og som nogle har mange af, andre få - men vi alle gerne vil have.

Er det Godsend Velin skal ride på, eller Grim St C?

...Og så synes jeg stadig, det er noget af et sats - at tage Cordivo med!

0
0
Svar på denne tråd

Velin...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:23

Velin valgte ganske rigtig at trække sig fra landsholdet, da han ville fokusere sin træning på OL/EM/VM (Kan ikke huske hvad der lå året efter) og Carnute var ved at være i en alder, hvor han ikke skulle gå alverdens stævner. - Fornuftigt valg efter min mening, - måske egoistisk, men fornuftigt. På det tidspunkt var Velin også bare klasser bedre end resten af holdet, så han ville få mere ud af at fokusere på konkurrence selv.

Charlotte mistede derefter Monique, - dette havde INTET med Velin situationen at gøre! Længere historie, men ingen sammenhæng.

Jeg tvivler ikke på Anima's kapacitet og potentiale. Men jeg er ret sikker på at Velins Grim st. Clair og Godsend du Reverdy har et kæmpe potentiale, de har allerede vist meget. Men der er meget mere i dem, ellers havde Velin ikke brugt kræfterne på dem. Han har bare alverdens tid til at ride dem op, da han ikke har nogle sponsorer at skulle ride for og derfor ikke behøver resultater hver weekend.

Jeg syntes at Velin er en god rytter at have på det danske hold. Han ville ikke ride med der, hvis han ikke mente at han hest havde potentiale til det.

... ja, det lyser nok ud af mig at jeg er Velin-tilhænger. Har intet imod Sandgaard overhovedet og Anima er en fantastisk hest, men syntes altid at den kun ligger lige over springene og altså ikke virker til at have et kæmpe overskud på banerne. Og EM bliver altså en anelse sværere! Jeg ved jeg kan få hug for den holdning. Jeg ved at den ofte springe fejlfrit, men syntes bare ikke at den virker til at have det fornødne overskud.

Kh Anja

0
0
Svar på denne tråd

Nemlig Narni..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:26

flot skrevet..

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Som jeg husker det blev Velin sat af
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:30

holdet fordi han var uening med træneren i hvorvidt han skulle bruge den ene eller den anden hest?

Måske fordi han ville skåne hesten...

Så jeg synes det er lidt af en overdrivelse at skrive at "Velin kan komme og gå som han vil"

Udover det kender jeg ikke nok til nogen af de nævntes præstationer til at kunne udtale mig om hvem der fortjener at være på førsteholdet.

Men det er vel det vi har træneren til?

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Qidar har nerver af stål - alt andet jern er overflødigt!

Københavnerridtet 28/7 2007 - Vi skal med !

FFTDFMB

0
0
Svar på denne tråd

Velin og Lund
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:45

Nu er jeg ike springrytter - overhovedet, men jeg husker godt, den episode, som Malene refrerer til.

Det var måske i 2003 el. 2004, hvor Thomas Velin vagte at sige fra til EM for at ride World Cup. Der blev skrevet rigtig meget om det.

Og den hest, som Charlotte Lund mistede, var ikke Monique, men en tysk skimmel hoppe, som hun vist vandt en anden plads på i en world cup kval. på Vilhelmsborg. Den hed måske noget med "Charlottenhofs Carisma" - eller noget i den retning.

Det var vist Søren Von Rönnes hest, som, så vidt jeg husker, hun netop havde lånt med henblik på, at den skulle med ved EM, hvis DK stillede med stærkeste hold.

Kom mig gerne til undsætning, da min hukommelse er lidt vag. Men der blev skrevet rigtig meget om det i alle medier.

M.v.h. Jenny

Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd

Nogen der skal..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:56

have genopfrisket sagen??

www.heste-nettet.dk/nyheder/447/

samt Sorte Perler

Frieserhingsteføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:57

men valgte både Sandgård og Ericsson ikke også en konkkurrence fra sidste år i forbindelse med landsholdet?

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fandt nyheden
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 10:59

www.heste-nettet.dk/nyheder/1782/

De valgte begge VM fra. Så hvorfor kan Velin ikke vælge landsholdet fra når disse to godt kan? Ihvertfald har jeg ikke set nogen kritiserer dem???

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 11:14

Tak for det. Ja, så fik jeg da i hvert fald genopfrisket noget af det. Men det er jo så kun en lille bid af en lang historie.

Her er lidt mere - bare så vi får "hele" historien med.

www.heste-nettet.dk/nyheder/414/

www.heste-nettet.dk/nyheder/423/

www.heste-nettet.dk/nyheder/440/

www.heste-nettet.dk/nyheder/445/

Og her så en nyhed (fra senere på året) om, at Velin igen er en del af landsholdet

www.heste-nettet.dk/nyheder/566/

Hvem der har ret og uret, skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kender ingen af de involverede parter i sagen, så jeg kan kun forholde mig til det, der bliver skrevet. Men jeg synes, det er vigtigt af få det hele med.

Om Thomas Velin som springrytter kan jeg kun sige, at han (for mig) har en utrolig tiltalende ridestil (af hvad jeg kan se) og nogle dejlige heste. Derudover så virker han meget flink.

M.v.h. Jenny

Stübben springsadel sælges se billede her
0
0
Svar på denne tråd

Line og andre.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:19

monique???

Nej, det er ikke Monique jeg tænker på.

-Hvad hed hesten? -Den hed Charlottenhoffs et eller andet. Hun fik den stillet til rådighed da hun boede i tyskland hos Søren V. Rönne. -En skimmel hoppe som hun samme år blev nummer to med i en Woldcup kvalifikation.

Og det er ganske vist, at den mistede hun, da DK ikke ville stille med sit bedste hold til EM fordi Velin kort for inden meldte afbud, da han hellere ville ride World cup.

-Fair nok, det var hans beslutning, men jeg synes det er meget forkert han bare kan kome ind på holdet som han lyster, og så "nappe" pladsen fra en flittig ryter, der har fulgt "reglerne" til punkt og prikke.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen Malene...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:22

Sandgaard har også fravalgt landsholdet. det gjorde han til VM, læs evt. den nyhed jeg har linket til længere oppe.

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Linnea og Sandgaard...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:31

...Valgte i samarbejde med Achaz ikke at ride EM sidste år, da hverken Achaz eller de to ryttere følte de havde hestene klar til så svær en opgave.

-Der i ligger forskellen... Velin gik imod holdet, de andre samarbejdede.

Ja Narni, EM er svære, meget svære, måske netop derfor skulle de vælge hoppen... hvad kan jeg sige, resultatlisten taler vel nærmest for sig selv.

-Erfaringen ligeså.

Som nævnt før er jeg ikke Velin fan ej heller Sandgaard fan, men jeg forstår blot ikke systemet i den danske ridesport. -Måske er der netop en god grund til, de klare sig så meget dårligere end mange af de andre velstillede europæiske lande.

0
0
Svar på denne tråd

rettelse...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:34
Sandgaard og Linnea valgte VM fra og ikke EM... men stadig i SAMARBEJDE med Achaz, og handlede altså ikke imod hverken landstræner eller resten af holdet.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:45

Ja Sandgaard og Linse fravalgte VM sidste år fordi de i samarbejde med landstræneren Achaz synes det var for tidligt erfarings mæssigt med Anima og Pero, så det var altså IKKE fordi at Achaz VILLE HAVE de skulle ride, der var snak om det, men de synes begge at hestene manglede de sidste erfaring. Derfor begyndte de på dette tidspunkt at bygge begge heste op til EM i år istedet...

Og Charlotte mistede Charlottenhofs Carisma men det var af en helt anden grund søde venner, ejeren, og det er ikke Sören, blev lidt uening med Flemming Lund om hvem der skulle have de penge den vandt...Ærgerligt for Charlotte for det var en rigtig fin hest til hende, hun rider så dejligt ukompliceret rundt.

Ja Velin og Achaz har ikke altid været enige om tingene og velin har haft resourcerne til at kunne vælge holdet fra, men det er altså ikke sådan at de andre ryttere skal ride pga en sponsor. Både Tina og Thomas ejer altså selv deres heste!

Og til jer der tror Velin altid er der hjemme og træner, og hans heste har så meget mere i kassen end alle de andre...

Da Anima blev 3'er i Neumünster var Velin også dernede og ride og VAR IKKE placeret i GP...I parken i år var de 4 andre alle kvalificeret til GP søndag,Sand blev til og med bedste dansker, der var Velin IKKE ENGANG kvalificeret.

Men nu er jeg jo også total Sandgaard-fan og kan nok ikke se Anima's manglende kapacitet

Endnu engang vil jeg understege at jeg synes Velin er en god rytter og har gode heste...

Husk nu på at alle de der artikler tit er skrevet sådan som det bedst skal lyde, og når nogle danskere har gjort det skidt et sted er der jo ingen der skriver om det, det gælder hele holdet, der er da ingen der gider læse om at de har haft 8 fejl og ikke var placeret...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 13:47

da gerne have et link eller henvisning til det du siger der. For i den artikel der har været på HN, står der INTET om samarbejde med Achaz. Der står blot at han forstår deres beslutning.

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Camilse...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 14:09

Glem alt hvad du læser i diverse nyheder... de genfortæller sjældent alt det der foregår bag kulisserne.

-I stedet får de "redt" trådende ud, så det hele fremstår pænt og sobert.

0
0
Svar på denne tråd

Malene...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 14:19
Sådan som jeg forstod den sag med Velin, så lå der vist mere i den en blot uoverensstemmelser hvad angår hvilke stævner der skulle rides (eller har det været en helt anden sag). Jeg kan nemlig husk at de skrev og skrev om det i Ridehesten.

Camilse og Looksen

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

velin..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 14:32
Har ikke kunnet godkende kontrakten med landstræneren, som hver rytter har med ham, i mine øjne er den ganske harmløs,så derfor kunne landstræneren ikke sætte ham på holdet nogle steder før den var underskrevet, jeg tror den er underskrevet nu, men dette har også været med til at Velin ikke kom på holdet diverse steder og da resultaterne samtidig har udeblevet, var det vel logisk nok...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider