|
|
| Åh nej.. hvilken morgen og mit ansvar.. |
|
|
Som nogle måske ved, er mit lille føl sygt, så jeg kører ud hver morgen og giver smertestillende.. I morges stod jeg der igen kl 6.00 ordner mit og kigger rundt på de andre heste.. Min venindes fjordhest stod lidt væk - der var et eller andet galt.. Jeg gik tættere på og nej nej nej nej nej.. Bagbenet hang i en las. Alt var skåret op og knoglen var blottet.. Jeg begyndte at græde, men fik hurtigt hold på mig selv - lille Tamina skulle jo have hjælp nu og min veninde er lige taget 14 dage til Italien.. Jeg fik ringet til dyrlægen med det sammen og bad ham skynde sig. Derefter fik jeg ringet to af de andre piger op, der kom med det samme.. her stod vi med den fantastiske lille hest, som aldrig kunne gøre en flue fortræd og som altid var så glad og sød og dejligt og prøvede febrilske at stoppe blødningerne med stramme håndklæder.. Jeg var hele ltiden i telefonisk kontakt med dyrlægen, der bad mig om at arrangere transport mens han var på vej.. Han kom, kiggede på lille Tamina, kiggede på os og sagde at vi godt kunne afbestille transporten.. Hun skulle aflives nu og det kunne kun gå for langsomt.. Mit hjerte stoppede i et kort sekund og jeg ringede min veninde op... Aldrig aldrig aldrig mere vil jeg overbringe sådan en besked til nogen.. Hun sidder fast i Italien, men havde selv bedt om, at blive ringet op, hvis der var noget helt galt.. Jeg måtte fortælle hende, at vi aflivede hendes hest nu... Tamin ablev afliver på folden og skulle derefter trækkes ud af folden.. Det var ikke et sjovt syn at se den delige lille hest blive slæbt væk.. Nu er hun lagt tilrette med pressening over og DAKA kommer i morgen og henter hende.. Jeg sidder på arbejdet nu og er helt fortumlet og meget ulykkelig.. Nogen gange går det bare så stærkt.. Skulle lige have lidt luft..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nje nej nej |
|
|
Stakkels stakkels dig, stakkels lille Tamina og frem for alt stakkels din veninde  Hvor er det dog forfærdeligt, sådan noget burde ikke kunne ske
Team Janus Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars Vi savner dig stadig Daisy 04/06-1997-03/01-2005 Sorg er kærlighedens pris
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej... |
|
|
Nogle gange går det bare så stærkt, at man ikke kan nå at følge med. Stakkels hest, stakkels din veninde og stakkels dig. Det må bare være så forfærdeligt at sidde i Italien og ikke kunne være der selv. Ved I, hvordan hun kunne komme så galt afsted? Trøstekrammer herfra. Mvh. Rebecca.
Dejligt hingsteføl fra 2006 sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| årh :( :( |
|
|
Sender dig en masse kærelige trøstekram. Hvor er det forfærdeligt, både for dig, din veninde og den stakkels hypper.  -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et kæmpe trøste kram til dig |
|
|
det må havde været en ubehagelig oplevelse for dig kan kun sige jeg føler med dig. hilsen laica
det er modtageren der bestemmer budskabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
| Forfatter:  |
stepper |
| Dato:  |
06-07-2006 10:01 |
|
men hvem gjorde det?..stakkels dig, og din vendinde, tænk at ens hest måtte blive aflivet mens man var på ferie, men der var jo ikke rigtg noget andet at gøre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det var |
|
|
virkelig synd for dig, - og det værst tænkelige, når man er blevet overdraget et ansvar. Er bange for, om du er lidt i chok - og det er ikke sikkert, ikke-ridende kollegaer forstår det helt... vær forberedt på en større reaktion på et tidspunkt... bekymrede knus
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *trøste, trøste* |
|
|
også herfra en kæmpe trøstekrammer. Håber at du får snakket om det? kramme, kramme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ååh nej :o( |
|
|
Kæmpe klump i halsen  Stort trøstekram til dig.. .må bare ikke have været sjovt! Og stakkels din veninde, og stakkels lille hest 
...Den overkommanderende chefpræsidentlederkejserkongegeneraldirektørberider... _______________ Tine & Tulle Det klinger 
... Ej at forglemme smukke Plethest ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For pokker |
|
|
Hvor må det bare have været forfærdeligt, det er ikke noget man ville ønske skulle ske for sin værste fjende. Jeg tænker på dig og sender et knus med vinden... så hvis du mærker en lille brise, så er det mit knus, der er nået frem til dig Knus Marianne
*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej dog |
|
|
Trøstekram herfra  Tænk at finde sin venindes hest sådan - hvordan er det dog sket? Jeg tror jeg ville være gået total i chock, så til dig for at have klaret det som du gjorde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo forfærdeligt - stakkels jer |
|
|
og det er jo enhvers hesteejer og passers mareridt, at der skal ske sådan noget når man ikke er hjemme. Både for den der passer hesten og for ejer. Du må da være helt ødelagt. Jeg kan godt sætte mig i din situation, for når Jeg passer min datters heste når hun er hjemmefra, så er det mit største mareridt, hvis de nogen sinde skulle blive så syge, at nødslagtning var sidste udvej. Stort kram herfra til dig Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| deligt at.. |
|
|
åbne HN til alle de dejlige kram.. Det var ikke en sjov dag igår nej..Jeg måtte jo tage mig sammen, for jeg skulle ordne en masse ting med Tamina og tilbage alene på arbejdspladsen i 8 timer.. Så skulle jeg jo tilbage til hestene hvor vi skulle lave træindhegning til lichi fordi : www.heste-nettet.dk/fo...487/95487/ alt imens vi stod der kom DAKA.. Heller ikke noget kønt syn og fy for... en stank der kommer fra bilen.. Vi måtte løbe væk fra vindretningen.. ØV  Nu er hun død, væk og hentet og veninden ved at det hele er overstået.. Vi har taget billeder og dyrlægen har taget en masse billeder. jeg har aftalt med ham, at hun skal ringe til ha, når hun kommer hjem og komme op og få en snak med ham og se billeder af såret hvis hun gerne vil - bare for at få en ordentlig afslutning... I morges kl 6 stod jeg igen på folden.. Alt åndende fred og idyl og alle hestene havde det godt.. Men vi mangler jo lille Tamina   Billedet nedunder er stedet hvor jeg fandt hende og hun endte sine dage.. Hun kunn eikke havde stået et bedre sted. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er |
|
|
din verden for tiden dog bare hård. Åh jeg får tårer i øjenen når jeg læser dine tråde. Lille Lichi skal komme sig, hun har hele livet foran sig. For Tamina var tiden slut, og ja det kommer så hurtigt at man ikke kan nå at forberede sig. Hun lider heldigvis ikke længere. Har meget ondt af dig og specielt din veninde hun får svært ved at nyde sin ferie nu... Et stort trøstekram herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pyha... |
Jean39 |
07-07-2006 16:46 |
|
...ja, ansvar for dyr kan være hårdt og især andres dyr...har I fundet ud af hvordan hun er kommet så meget til skade? Så det ikke sker for andre... Men hvis man skal aflive en hest...så var stedet da i det mindste idyllisk og fredeligt  Lige en "godt gået" krammer herfra og pøj pøj med Lichi
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej!!! |
|
|
Åh gud, hvor forfærdeligt Dit indlæg bringer mange forfærtelige minder tilbage, for jeg har selv stået i den situation (bort set fra, at ejeren var i DK og kunne komme), hvor hesten blev aflivet (den havde på en eller anden måde fået benet fast i hegnet og kunne ikke komme fri, og fik lavet stor skade på sig selv ). Godt du fik reageret så hurtigt, men hold da op, hvor en ubehagelig oplevelse - og stakkels din veninde. De mest varme tanker går til hende. Varme hilsner, fra Trine
Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen. Prøv: www.pludre.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For satan! |
|
|
åhhh nej hvor forfærdeligt! Nu har din føllebasse endnu mere at overleve for! For lige at vende tilbage til virkeligheden et øjeblik... Hvis det var min hest der "bare" blev aflivet og slæbt væk og jeg ikke ville nå at se inden DAKA kom ville jeg gerne se nogle billeder. Både af skaden og af hvor min hest har fået fred. Måske er det bare mig -men ellers kan det godt virke lidt uvirkligt. Jeg synes du skal tage et par billeder inden hesten bliver hentet så dens ejer har noget realistisk at holde sig til. Så kan hun altid sige at dem vil hun ikke se -men JEG ville have haft meget ud af at se et billede hvis det var mig.
STRIT Lækker pony tilsalg klikHER X
Giv andre lov til at yde deres bedste! Og grib dem i at gøre det rigtigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Åh, hvor jeg tuder nu. Det var da en skækkelig oplevelse. Knus og kram fra mig Jeg har engang fundet en af naboens heste med åbent brud på det ene forben, det var så modbydeligt at se. Havde mareridt i flere nætter. ( den blev aflivet på stedet ) Jeg var glad for at jeg ikke kendte hesten. Så jeg føler virkelig med dig.
Knuzz M
JEG RIDER OGSÅ TRAVHEST EN GOD HEST KENDES IKKE PÅ STAMTAVLEN, MEN PÅ DET DER ER MELLEM ØRENE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastiske dig |
Yiip |
07-07-2006 20:29 |
|
lyder som om du har været perfekt idag.. du har virkelig fortjent ros du gjorde lige det som jeg ville ønske alle andre ville gøre for mig hvis jeg ikke var der... du hjalp et dyr på bedste vis og selvom det er hårdt for ejeren af hesten så ved hun helt sikkert at der blev gjort alt for hendes hest!
Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf  Odense; Undervisning tilbydes...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Godt gået |
|
|
Den omsorg, du viser for dyr, var så mange andre dyr forundt...og det gør du! Den pligt, der følger med at have dyr, burde være i alle dyreejere...og den har du! Det mod, som kræves i forbindelse med aflivning, er ikke tildelt alle...dog du har det! For denne gerning har du opfyldt alle 3! Jeg har dyb respekt for den slags handling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange tak allesammen |
|
|
Jeg ved jo godt det var det rigtige. Det tager bare lige lidt tid at sluge, at man har "aflivet" en god venindes hest.. Suk MHT: billeder, så er der taget masser af billeder, som hun kan se, når hun en dag får lyst.. Endnu engang tak - det hjælper virkelig med et klap på skulderen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ros herfra |
Tine85 |
08-07-2006 11:05 |
|
Jeg vil rose dig for din hurtige handling selvom det var en meget svær beslutning at tage til slut!
M.V.H TINE **Vær dit eget ikon**
(") (") ('.' ) (")-(")
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Limeligth |
xenia |
08-07-2006 11:15 |
|
Jeg har absolut kun rosende ord til dig! Du er dit ansvar 100% bevidst. Hold op hvor jeg syns du har klaret den situation flot!! Jeg håber bare, at du har nogen og snakke med det om, for sådan en situation som opstår uden at man kan nå at blinke med øjnene, skal virkelig ikke pakkes væk. Din veninde kan være stolt af dig! Mvh. Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhh nej |
|
|
Det skete bare ikke!!  Hvordan har Rikke det? og hun er jo på ferie i herre lang tid...åhhh stakkels Rikke  Men godt du var til at hjælpe stakkkels tamina, puhh sikken en omgang, nu gik det lige fremaf efter hendes forfangenhed. Er helt tom for ord
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| OH MY GOD! |
willhelmia |
09-07-2006 15:12 |
|
hvor er det en forfærdelig historie! hvordan kunne hun da blive så skadet? jeg har så ondt af dig og taminas ejer, men du klarede det så godt! jeg selv ville have stortudet hele vejen igennem det forløb du var igennem. Kæmpe klap på skulderen til dig for det flotte stykke arbejde  og et kæmpe trøstekram til taminas ejer og må Tamina hvile i fred 
Love horse girl <3 is out 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årh... |
|
|
Hvor synd.  Det var da godt at du fandt den! Så må vi bare håbe den ikke har lidt for længe.
Malle - med Honeyburst (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh nej... |
|
|
Stakkels Tamina og stakkels Rikke  Det var da forfærdeligt at det skulle ske sådan. Det er vel en hesteejers værste mareridt at man ikke selv får lov til at tage afsked med sit dyr. Hvor er det tragisk at det lige skal ske når Rikke er væk  Heldigvis lider lille skønne Tamina ikke mere, hun var nu sådan en fin lille nordbagge  Jeg sender min dybeste medfølelse til jer alle. Og Limelight, et klap på skulderen for din håndtering af situationen 
Husk at glemme bagateller Husk at nemme hvad det gælder Husk at elske, mens du tør det Husk at leve, mens du gør det
Citat: Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En meget |
TosaFoto s |
10-07-2006 00:30 |
|
trist dag for dig og din veninde ,synes du klarede ansvaret rigtigt flot , selv om det er det sidste man ønsker at opleve og tage beslutning på , og så på den måde . En trøstekrammer til dig og din veninde . Knus Sanne
Fotografering tilbydes i hele landet , se vores hjemmeside www.tosafoto.dk En rigtig hund er en Dværgschnauzer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|