Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Hvad koster??
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:16

Jeg har brug for hjælp til en større omgang " hvad koster"


Det er i forbindelse med kig på ny hus, og hvad skal der regnes oveni i købsprisen for at få den "reeele" pris


Jeg mangler flg


  • Fritliggende stald med 4 bokse, gerne i træ, med el og vand og opbevaring
  • Hegn - indhegning af 7 tønder land med el-hegn
  • Tegl jvf følgende indlæg


Jeg ved godt at I ikke kan give mig den reele/rigtige pris, men hvis nogle har fået lavet noget lign, så skriv gerne hvad det kostede.


Mvh og på forhånd tak

Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og hvis der er nogle der har
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 16:17

tilsvarende spørgsmål om hvad noget koster.

Så sæt det endelig ind i dette indlæg, det kan være at andre/ eller jeg har svar på jeres.


Mvh CAmilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tegl tag
Forfatter: 
Dato:  26-06-2006 17:01

Renders Tegl har en udemærket hjemmeside, hvor man kan finde en masse oplysninger om tegltag, prøv at surfe lidt rudt på deres side og se om du ikke kan finde nogle af de oplysninger du skal bruge.

Renders Tegl er jo kun en af de fabrikanter der findes men jeg synes nu at man kan finde mange gode og generelle informationer på deres hjemmeside -og jeg bruger den da også af og til i forbindelse med min uddannelse til bygningsingeniør.


Desuden kan du på Render Tegl's hjemmeside finde en prissammenligning af forskellige tagbelægninger, den er godt nok fra 2002, men jeg tror ikke at priserne er steget voldsomt. priserne er pr m2 regnet fra et "standard tag" på 200 m2. Med i de angivne priser er tegsten, lægter, undertag, inddækninger, rygning og hvist også arbejdsløn. her lige et link til siden: www.randerstegl.dk/da/...isen/1640/

Fx koster Tegltagsten Vingetegl Normalformat 410,69 kr/m2 excl moms


Håber du kan bruge svaret til noget...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsan
Forfatter: 
Dato:  30-06-2006 18:58

jeg har hørt godt om disse:


www.staldinventar.dk


www.hd-boksen.dk/udestald.htm


Mvh.

Dorte


Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 21:48

til dem der har svaret :-)


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 indhegning
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 08:03

Udregninger - puha! Hvor mange meter er 7 tdr? Er du sikker på du vil have fold på så meget?


200 m. elreb koster 2-400 kr. - og du skal have 2 rækker mindst.

7 mm spidspæle omkring 20 kr. stykket og 6 meter imellem

isolatorer og den slags har jeg købt i store poser rimelig billigt hos p lindberg www.p-lindberg.dk/


1 ledhåndtag ca. 15 kr.


1 elastikled (med håndtag) 150 kr. for 3½ meter


strømdims ca. 1000 kr.


12 kg pælehammer ca. 500 kr.


Dvs en fold på 75x75 meter = 1 tdr. vil koste ca. 5000 kr.


Desuden bruger jeg tykkere stolper i hjørnerne og støber dem fast.


:Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pia...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2006 08:22

Mange tak for udregningen


Mvh Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 El hegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 00:06

Hvis det rigtigt skal være billigt, så gå i Harald Nyborg, de har også en hjemmeside.


Og så strømboksen, vi har selv en Elefant, den kan du få meget billigt på www.billigvvs.dk jeg har ikke kunne finde det billigere nogen steder.


resten ved jeg ikke meget om


Dansk Varmblod - be aware of pale imitations


Henrik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores marker
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 00:22

Vi er netop ved at hegne - har fået alle telefonpæle i jorden og er igang med alle mellempæle.


Vi har 3,36 ha der skal hegnes ind.


Vi har købt:

trykimpregnerede træpæle 175 cm. høje (Ø8)

2 lag hippolux

samlere

dippedutter

spændingsgiver m.m. kort sagt alt der skal til for ca. 20.000,- hos Poda Hegn.




DRESSURHOPPE KØBES

4-5 år, jo mørkere jo bedre, ca. 170 cm. Ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 14:32

Mht hegn har jeg sidste år købt til 4 stykker af ca. 1 tdr. altså ca 2 ha. Jeg købte for i alt DKK 7.000 incl. strømboks (til batteri) og et batteri og jeg har alt for meget. Kunne sagtens indhegne 2 stykker af én tdr. land mere. Det er 180 cm træpæle ø7-8 (kan ikke helt huske det) Hvid nylonreb (ikke den uden eller med kun ganske få ledere) for oven og trådhegn for neden (ikke den tynde slags) samt alle klokker dimser osv. Så mit bud vil være ca. 10.000.

Jeg har købt ved vores foderstof - det er ofte lidt billigere.


Mht. tag har vi netop fået tilbud hjem på selve taget til en ny stald. 15.000 for tagsten, rygningssten div. afsluttere osv. Det er B&C (Lafarge) protector betontagsten. Dertil kommer jo så hvis I også skal have undertag, spær mv.

Men prøv at maile til et af jeres byggemarkeder. De har et program hvor de lynhurtigt kan beregne hvad I skal bruge og hvad de vil kunne sælge det til. Og det koster jo ikke noget eller tvinger jer til at købe at I har fået tilbudet.


Jeg tør ikke komme med et bud på stalden. Men vi skal til at bygge stald/garage. Ca 130 kvm. dobbelt garage i den ene ende - 4 bokse i den anden - det løber i omkring 200.000 - men vi laver også stort set alt selv måske bortset fra ydermurene.


Håber det hjalp lidt :-)



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider