det er et rent vaskeprodukt, alm. vaskepulver, fåes også i flydende. Men når man imprægnere hos vaskerier, der hvor jeg får vasket da der ikke er nogen nær mig der har en industrimaskine, der er det en del af vaskemidlet dvs. indersiden af dækkenet også bliver imprægneret.
Jeg har specielt et dækken jeg rigtig kan mærker det på, overfladen bliver helt gummiagtig og imprægnering er forbundet med kræftfremkaldende stoffer og aborteringer af fostre, derfor har jeg lært nu, på den hårde OG dyre måde, at mine dækner ikke skal imprægneres mere, det kan jeg selv klare udendørs på ydersiden............
Der kan også købes special produkter til GoreTex vask, men de er hammer dyre, og jeg foretrækker noget der er sundt for huden og miljøet, og hvad min hud kan tåle, burde mine dyr også kunne tåle, der er jeg nået frem til, og jeg har nikkelallergi, så min hud tåler ikke alt.......Faktisk slår mine hænder voldsomt ud ved bla. brug af VirkonS og Blå Biotex, stof til eftertanke hos mig, tænk hvordan hestens hud måtte have det så.......