Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dækken vaskemiddel
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 19:08

Hjælp - jeg har lige fået en maskine til at vaske dækkener i.

Hvad bruger i? (Mærke m.m.)

Hvor køber i det m.m.?

Andre nyttige tips må også gerne lægges.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-03-2008 19:43

Jeg bruger Snevit "mild og blid" flydende sæbe, som er uden parfume, har en idé om at flydende sæbe opløses bedre end pulver + ingen parfume til min hest :

www.bilka.dk/internet/bilka/menu/ main.nsf/ ForceFrame?readform&redirect=http:// www.bilka.dk/internet/bilka/menu/ main.nsf/web/ 90B2A3D237AA6560C1256D...enDocument

vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd

Ikke andre
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 08:56

som kan hjælpe.

Står og vil gerne igang med en stor bunke dækkener.

0
0
Svar på denne tråd

Personligt
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 10:14

ville jeg købe mini risk. Dette fordi jeg lige pt. har en hest der får Prednisolon pulver pga. en ellergisk reaktion der evt. kan skyldes både imprægnineringen og vaskemidlet mine dækner bliver vasket i, og dette anbefalede dyrlægen mig at bruge, desværre er jeg ikke selv herre over dette....... Lige nu er det udelukkelses metoden vi kører da det er en tillært allergi, men også forekommer udenfor dækken områderne......

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 10:26

er dette produkter der ikke ødelægger impræ. på dæknerne

0
0
Svar på denne tråd

Nope....
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 11:34

det er et rent vaskeprodukt, alm. vaskepulver, fåes også i flydende. Men når man imprægnere hos vaskerier, der hvor jeg får vasket da der ikke er nogen nær mig der har en industrimaskine, der er det en del af vaskemidlet dvs. indersiden af dækkenet også bliver imprægneret.

Jeg har specielt et dækken jeg rigtig kan mærker det på, overfladen bliver helt gummiagtig og imprægnering er forbundet med kræftfremkaldende stoffer og aborteringer af fostre, derfor har jeg lært nu, på den hårde OG dyre måde, at mine dækner ikke skal imprægneres mere, det kan jeg selv klare udendørs på ydersiden............

Der kan også købes special produkter til GoreTex vask, men de er hammer dyre, og jeg foretrækker noget der er sundt for huden og miljøet, og hvad min hud kan tåle, burde mine dyr også kunne tåle, der er jeg nået frem til, og jeg har nikkelallergi, så min hud tåler ikke alt.......Faktisk slår mine hænder voldsomt ud ved bla. brug af VirkonS og Blå Biotex, stof til eftertanke hos mig, tænk hvordan hestens hud måtte have det så.......

Mendacem memorem esse oportere. *

Skal du handle på HN eller Hestegalleriet? Tjek min præs. inden hvis ikke du vil snydes!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  09-03-2008 11:45

fundet produktet Nikwax, men det er vel muligt at finde tilsvarende produkter til (håber jeg) en lidt billigere pris.

Det er primært til Horsewaredækkener, de skal kun impræg. ca hver 5-6 gang de vaskes, og der har jeg tænkt mig det bliver gjort med spray.

Jeg ved de laver produktet Rambo Wash, men det kan jeg kun finde i små flasker.

Jeg skal bruge et produkt som er beregnet til at vaske "regntætte" produkter uden at ødelægge impræ.

Mine alm stalddækkener, underlag, gamacher mm. bliver vasket med Neutral.

0
0
Svar på denne tråd

bio-tex ude-tøjsvask
Forfatter: 
Dato:  11-03-2008 13:53

Biotex har lavet et specielt vaskemiddel til vandtætte, åndbare stoffer, nok primært beregnet til jakker, flyverdragter m.m., men det fungerer altså fint til dækkener også.

Jeg har vasket mit Rambodækken i det 3-4 gange de sidste to vintre, det er 100% som nyt efter vask, vandet perler stadig af, og det er ikke re-imprægneret bagefter. Har iøvrigt også brugt det til min Kyra-K jakke.

Det vasker fint rent, efterlader ikke sæberester i syninger osv og er til at betale, ca. 30 kr for en flaske der rækker til 12 vaske iflg flasken.

DA jeg købte min dækkenvaskemaskine regnede jeg egentlig med, at jeg ville vaske udedækkener i noget a'la uldvaskemiddel, da det er mildt og ikke fjerner imprægneringen, men dette frarådes, da lanolinen i midlet stopper porerne i materialet til og derfor ødelægger åndbarheden.

MVH Anita

0
0
Svar på denne tråd

mini risk
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 09:56

hej ville bare lige kommentere brug af mini risk til dig der bruger det til din allergi hest der er så mange farlige stoffer i mini risk at det blev taget af hylderne i sverig får år tilbage har en søn der reageret voldsomt på det og begyndte af undersøge det med vaskepulver bruger nu kun neutral som både min hest og søn kan tåle,og syntes det vasker rent.

mvh betina

0
0
Svar på denne tråd

Omo out-door hedder det !
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 02:35

Jeg har selv dækkenvaskemaskine - og har nok vasket de første 100 dækner gennem de sidste 2½ år.

Jeg bruger altid OMO out-door - den er den flaske med turkis grøn låg - og den ødelægger ikke impregneringen og ej helle åndbarheden.

Vaskbar impregnering er dårlig da det også impregnere indvendig, og ødelægger dermed åndbarheden i dæknerne.

Almindelig sprayimpregnering når det er nødvendigt - og med nye dækner er det ikke nødvendigt hver gang !!

Held og lykke med dækkenvasken !

mange hilsner fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

dækkenvask
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 17:40

Nikwax, er sikker på du i krikken.dk/LOBRI kan få den til en fornuftig pris hvis du skal bruge flere flasker.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad bruger i så
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 05:53

til at sprayimpregnere med ?

Mvh Camilla

Professional's Choice gamacher sælges - LINK

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 06:56

bruge minirisk da jeg var barn slog jeg ud over alt af det = kunne ikke tåle det. Og det var inden jeg fik anden allergier endda!!

Underligt nok kan jeg den dag i dag godt tåle det rent faktisk.

Det jeg vil frem til er at fordi det lyder godt, og du kan tåle det er det IKKE sikkert at din hest kan.

Jeg har selv ekstrem nekkel allergi og visse ting bruges derfor bare ikke her i huset!!

0
0
Svar på denne tråd

Dækkenvaskemaskine
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 13:33

Hvilken "dækkevaskemaskine" ?

Kan man ikke bruge en alm. vaskemaskine, som f.eks. kan tage 7-8 kg tøj til at vaske dækner i ?

Jeg har en gammel maskine på 4 kg., som jeg bruger til underlag osv. Der er det gammeldags filter, som jeg tager ud og renser hver gang for hestehår. Det fungere fint indtil videre, men kan desværre ikke tage vinterdækner.

Når den står af engang overvejer en at købe en brugt 7-8 kg. maskine, så den forhåbentlig kan tage vinterdækner. Men der skal nu også helst være filter i.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider