|
|
| Anbefaling smed - Viborg |
|
|
Hejsa Nu har jeg længe søgt efter ny smed, da den jeg tidligere havde, simpelthen ikke er dygtig nok. Men jeg syntes det er umuligt at finde en, især som tager nye ind, og endnu mere umuligt at få kontakt med dem. Der er mange heste i området, så det må da være til at få fat på en! Jeg bor ved Bjerringbro, nogen som kender en god smed, der tager nye ind? Vi har 4 heste på stedet der har brug for ny smed. Håber I kan hjælpe 
Hilsen Henriette -You must be the change you wish to see in the world - Mahatma Ghandi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Tja vi bor mellem ulstrup og bjeringbro og vi har haft mange problemer med at få smed. Det er nu lykkes at få Keld fra Kjellerrup, men han tager desværre nok ikke flere ind. Keld er nummer 5 eller 6 på knap 4 år. Ikke fordi vi har været utilfredse eller haft dumme heste men smeden har bare rendt fra aftaler, eller ikke været til at få fat i når tiden var til besøg, æv Men ellers søg på beslagsmede på de gule sider Held og lykke heste sælges http://www.stald-lgo.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
|
|
Sandie86: Har desværre ikke haft så gode erfaringer med Søren. De hesteder har normal hovstilling går det fint med, men min hest som har en lille hældning på begge forhove, kan han ikke beskære optimalt. tinnitot: Tak for svar. Har oplevet præcis det samme som dig med forskellige smede, og er rigtig træt af det. Men ja, vil prøve de gule sider igen, igen...
Hilsen Henriette -You must be the change you wish to see in the world - Mahatma Ghandi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkk |
|
|
henriette - der er min erfaring så anderledes men sådan er vi jo så forskellige... håber du finder en dygtig smed til din hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Teo Damsgaard |
|
|
... ham har jeg været tilfreds med de gange han har nået at være hos os. Ved at han også har nogen på ridecentrene i Bjerringbro.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.. |
|
|
Sandie86: Ja, det er sandt. Men syntes ærlig talt bare han sveder og filer, og ikke så meget andet Men han er da bestemt en flink mand, og godt du er tilfreds med ham. Takker i hvert fald for dit svar. rfv: Okay, ham vil jeg lige "kigge på" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smed... |
|
|
Jeg kan anbefale Michael Kukkonen - smadder dygtig. Jeg kan IKKE anbefale Thomas Henriksen. (for info kontakt pr. pb.) Mvh Rikke bruun
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theo Damsgård |
|
|
Jeg er MEGET glad for min smed, har brugt ham i 10 år og har kun godt at sige om ham.
Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .
I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anders Michaelsen |
|
|
Anders Michaelsen har jeg brugt de sidste par år, på et ridecenter i Viborg og har været super godt tilfreds med ham. Han kommer hvis man ringer, men ved ikke om han tager flere kunder ind. Hvis du er interesseret kan du da få hans nr. Theo Damsgård har jeg også brugt få en del år siden og var også rigtig glad for ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er osse |
|
|
som Sandie rigtig tilpas med Søren Knudsen. Og det med at han ikke kan tage udfordringen og rette problemstillinger er jeg absolut ikke enig i. Han har fået rettet min plag med bukkehov. Og havde jeg lyttet til Søren og ikke til dyrlægen havde plagen så HELT perfekt. Han holder aftaler og melder afbud hvis der kommer noget i vejen. Han siger sin mening og han kan tåle intern drilleri. Men noget morgenmenneske er han ikke. Tror ikke han har været her før 830 endnu.  Jeg er rigtig glad for ham. Men ser helst ikke han får flere kunder for det skal jo ikke være sådan han ikke har tid mere  Synes osse han er rigtig go i omgangen med de unge heste. Ikke noget stress eller skælden ud.
Køb dansk, det hjælper hele nationen. Don´t ask, if you don´t want to know anyway. Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SMED........ |
|
|
MIN SØSTER SKULLE EN OVERGANG FLYTTE TIL VIBORGEGNEN... JEG VED AT CASPER JENSEN OG JACOB OLSEN, KØRE I HELE NORDJYLLAND OG HAR KUNDER HELT NED PÅ DEN ANDEN SIDE AF ÅRHUS EGNEN, DE ER BEGGE FRA STØVRING, UDDANNET BESLAGSMEDE, OG GODE.. SKRIV HVIS DU VIL HA´ TLF NUMMER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thomas Henriksen |
| Forfatter:  |
Gaiva »Landlyst« |
| Dato:  |
07-10-2010 10:09 |
|
Rikke Bruun. Jeg bruger Thomas og kender flere der gør. Vi er alle glade for at bruge ham. Hvis der er noget han ikke ved så finder han ud af det. og har gode eksempler med at han har beskoet besværlige heste, som har haft dårlige oplevelser med smede. Men efter at han er begyndt at sko disse heste, så er de begyndt at stå pænt når de bliver skoet og han er god til føl, da de ikke får dårlige oplevelser. Samt at han er opmærksom på hovstilling og alt der høre til. Thomas er også med på lidt sjov, ved f.eks. at han altid prøver på at blive bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theo Damsgård |
|
|
er han uddannet? Cirkelinemus
Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro? Se min præsentation for yderligere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 75475433432 |
|
|
Cirkelinemus: Så vidt jeg ved er han. Han laver et godt stykke arbejde hver gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så vidt. |
|
|
Hvis du ikke er sikker, - så er han det nok ikke? Spørger man ikke en smed, om hvor han er udlært, og om han har bestået uddannelsen? Thomas Henriksen er vist heller ikke uddannet? De registrerede smede plejer da at være gode til at reklamere med deres uddannelse. De kan da kan sagtens lave et pænt stykke arbejde selvom de ikke er uddannet. Cirkelinemus .
Interesseret i Kranio-sakral-terapi udført af erfaren terapeut mellem Viborg og Hobro? Se min præsentation for yderligere oplysninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 213343544365453 |
|
|
Jeg ved han er stævnesmed og har været det ved landsstævner. Så skal man vel også være uddannet for at må være det, går jeg ud fra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thomas Henriksen |
|
|
Jeg kan blot fortælle at han har været ude hos min hoppe én gang og kommer det aldrig igen. Han fik fortalt hvordan hun plejer at blive skoet og hvilke særlige hensyn der bliver taget. Jeg kommeterede på 3 af de søm han havde sat i og han kom med en laaang forklaring. Han rettede ikke skoen til efter hestens hove og han raspede store dele af hendes i forvejen små hove. Resultatet blev at den er sømstukket af 3 søm, trykning i sålen 2 steder og det vil tage ca. 4-5 mdr før hun kan beslåes normalt igen. Min normale smed der rettede hans arbejde var chokkeret og mente det var lige på kanten til at anmelde for dyremishandling. Hun har nu fået såler og stødabsoberende pakninger på og var vi heldige at der ikke kom hovbylder af sømstikkene. En ekstra regning på 1600,- for at rette op på hans arbejde. Så UANSET hvad - vil jeg ikke anbefale ham til nogle og han er IKKE uddannet. Jeg spurgte ham selv og han har INGEN forsikring der dækker og han har ikke penge til at betale. Jeg fik refunderet kr. 500,- ud af de 600,- jeg havde betalt til ham. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søren Knudsen... |
|
|
Kan kun anbefale Søren Knudsen... Har brugt ham i over 2 år til over 10 heste og vil ALDRIG skifte. Jeg har en hingst som ikke står 100% perfekt på benene, og den går som en drøm nu med store flotte hove. Men ja, det er en smagssag, og der er jo nok "dårlige historier" om alle smede, men held og lykke med "jagten"  Vh Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode og dårlige oplevelser... |
|
|
Da jeg har haft hest i den del år nu, har jeg selv snart brugt alle smedene i Viborg og omegn:-) Må sige, den smed, jeg har været mest glad for var den "gamle" henrik fra løgstrup, men han er desværre stoppet. Ellers har jeg brugt Anders, Teo, Michael ( en enkelt gang ) og nu Thomas... Jeg er rigtig glad for Thomas, da han virkelig har gjort et fint stykke arbejde og altid kommer til tiden...Over halvdelen fra stalden bruger ham også.... Har, da jeg læste denne tråd, ringet ham op og han forsikre, at han er forsikret hi hi ... Smedene kan godt have en erhvervsforsikring, selvom det ikke er hos "Danske smede" ( eller hvad det nu lige hedder ) Personligt vil jeg heller bruge en selvlært smed, som har taget en masse kursus og lavet et dygtigt stykke arbejde hos mig, end en uddannet smed, som laver noget hø... Men det er jo en smagssag:-) Jeg tror, der altid vil være gode og dårlige ting, at sige om smedene, dyrlægerne, berider osv. Tror ikke, der er nogen, som har gjort alle tilfredse desværre:-) Jeg har ihverttilfælde hørt både dårligt og godt om alle smedene omkring Viborg:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forsikring |
|
|
Ja - Thomas undersøgte om han havde forsikring, til at dække de udgifter han har påført mig og der sagde han at det havde han ikke - da den jo er så dyr!!! Han ville/kunne heller ikke selv refunderer mine udgifter og ville kun betale de kr. 500,- tilbage da han jo havde brugt 100kr på sko og skoene fik han ikke igen... jeg fatter så ikke hvad han ville med dem... Så han giver åbenbart forskellige forklaringer til alle, alt efter hvordan det lige passer. Men dette er min erfaring og jeg har stadig en øm hest nu her 4 uger senere  Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| To sider af samme sag.. |
|
|
Thomas har også en noget anden version både mht. forsikring og forløbet end den du fremlægger her. Så I har begge forskellige forklaringer på episoden, men det må I selv rode med.... Jeg kan stadig kun anbefale Thomas og er MEGET tilfreds med hans arbejde. Hvordan skulle forsikring have dækket din udgift ? De skal sikkert have nogen håndfaste beviser og hvis alt, der foreligger er en anden smeds udtagelse - ja , så kan jeg godt forstå, de ikke vil dække... Dog kan jeg smile lidt af din alm. smed´s beskyldninger om dyremishandling - synes det siger mere om din alm. smed end om Thomas.. Der er altid nogen, som vil gøre alt for at stille konkurrancen i dårligt lys :-/ Du skriver, han ikke rettede skoen til og raspede for meget af hoven? Hvis han er ved at raspe hoven af hesten, hvorfor stoppede du ham så ikke? Hvis han ikke rettede skoen godtog du det så bare og betalte? Netop dialogen omkring, hvordan hesten skal beskæres mm. er det jeg synes, er godt ved Thomas´arbejde, for han har altid taget sig tid til den dialog, når han er hos os.. Han har ikke en gang nægtede at rette på noget, hvis jeg har bedt om det.. Han har i snart to år lavet et tilfredsstillende arbejde på flere forskellige heste i vores stald. Lige en tanke - hvorfor bestilte du Thomas og ikke din egen smed den gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forklaring |
|
|
Jeg bestilte Thomas, da min 2 års havde haft en dårlig oplevelse med min normale smed sidst og da jeg talte i tlf. med Thomas virkede han meget god til "problem-heste" osv. Rent håndteringsmæssigt var han rigtig god til hestene - så der er er ingenting at komme efter. Jeg var ikke med ham ude i bilen og hente sko osv. Så gik stærkt udfra at han havde tilrettet den derude. Jeg kommenterede på de 3 søm han havde slået forkert i og som har sømstukket min hest. Det er så ikke kun min smed, men også min dyrlæge som syntes det er et frygteligt stykke arbejde. Hesten har været på smertestillende og antibiotika i de første dage efter for at tage det værste. Hans forsikring burde have betalt min dyrlæge udgift og såler og stødabsoberende pakninger - som hesten har været nødt til at få. Det er hvad de almindelig forsikrede smedes forsikringer dækker, såfremt de laver fejl. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmmm,... |
|
|
Kan ikke helt forstå det - havde han slet ikke sin ambolt med inde i stalden? For det er da, der han retter skoene til ? Har endnu ikke oplevet, at han ikke har haft den med i vores stald, når han sætter sko på. Jeg har heller ikke oplevet nogen smed rette en sko til uden man høre det - for det larmer, da en del, når de banker på jernet:-) Du skriver hesten har haft en dårlig oplevelse med din alm. smed? Men han kunne "om" beskære den bagefter uden problemer? Så du tilkalder din alm. smed for at rette på en fejl, men ville ikke bruge ham ellers? Har jeg misforstået det eller? Mht. forsikringen er det igen de to versioner.... Jeg kan, efter at have hørt Thomas' version godt forstå, at han ikke er gået videre med forsikringen... Men igen, da jeg ikke er en del af Jeres kontravers, så det er tilbage ved de forskellige forklaringer... Jeg har dog min fulde tiltro til Thomas, hans arbejde og forsikring. Ser frem til at han kommer i næste uge og ordner min og tre andre heste i stalden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm.... |
| Forfatter:  |
StaldNo Charkant |
| Dato:  |
28-10-2010 10:21 |
|
Hejsa. Jeg bruger også Thomas. (også kaldet Bodo). Det har jeg gjort 1 år nu. Min hest har fået større, bedre og mere normale hove og str. Før tabte han sko hver eller hver anden uge, dette er stoppet efter dialog med Thomas samt større hovstr og lige nu klokker. Min hest krydser simpelhen benene også bøjer skoene på tværs. Han har kun bøjet/ tabt sko i starten også fandt vi denne løsning. Thomas er dygtig og vi snakker gerne om problemer og evt forbedringer sammen. Min hest er også kommet op og stå bedre, så når jeg rider kan jeg også mærke forskel. Han er ikke færdig uddannet, men han har sagt til mig, at på et tidspunkt vil han tage uddannelsen. Jeg har den fulde tiltro til Thomas. Han har gjort et godt stykke arbejde her. Har selv en hoppe der før har lagt sig ned ved smed, det gør hun ikke mere. Hun stå ligeså pænt 
Opstaldning kan tilbydes. Hø 3 gange dagligt, foder 2 gange dagligt. Foder 2 gange dagligt. Ny stald der overholder de nye regler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afslutning |
|
|
Bare for som en afsluttende bemærkning herfra - så er det 2 forskellige heste det drejer sig om. Den som min egen smed havde problemer med er grunden til at jeg prøvede Thomas. Næste gang bliver det min normale smed også en gang bedøvelse fra dyrlægen. thomas havde ikke sin ambolt med i stalden og han holdte et stykke fra stalden, så han ville godt kunne have brugt den der uden at jeg kunne høre det i stalden pga. musik og afstand. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil du bedøve den? |
|
|
Baggrunden for mine indlæg er at jeg ovehovedt ikke kan kende Thomas´ arbejde eller fremgangsmåde i det du beskriver. Aldrig har jeg oplevet - hverken ved Thomas eller andre smede - at de ikke har deres ambolt med inde i stalden eller at de ikke har forsøgt at parkerer helt henne ved stalden. Synes faktisk tit de parkerer lige lovlig tæt på stalden nogen gange, men det er en anden historie  Der er ingen tvivl om at både du og Thomas har haft en dårlig oplevelse, så det vil jeg ikke rode mere op i... Men noget undre mig meget.... Forstår jeg det så rigtigt, når du nu vil tilkalde den smed, som din hest er bange for og så bedøve den for at han kan beskære den? Hvis den ligefrem skal bedøves for at han kan komme til den, er det så at sætte hestens ve og vel først, hvis den ligefrem skal bedøves? Har jeg forstået det rigtig, at Thomas kunne komme til dem begge uden bedøvelse? Jeg siger ikke at du skal bruge Thomas igen, for jeg tvivler meget stærk på, at han vil det. Men du synes seriøst, det er den bedste løsning og bedøve hesten istedet for at finde en anden smed som den ikke er bange for? Igen vil jeg gå tilbage og sige, at det siger mere omkring din alm. smed, end noget andet, hvis han går med til det. Må vist bare konstaterer, at der er mange forskellige måder at passe sin hest på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I betragtning |
|
|
af, du skriver, du ikke vil rode mere op i den af RikkeBruun beskrevne episode med en smed, så synes jeg personligt, du kører rundt i det, som et hysterisk piskeris!?! Som du vist selv skriver tidligere, så kan du godt og skidt om alle smedene omlring Viborg. - Så accepter dog, at andre har det lige sådan, og glæd dig i stedet over, at du har en smed du er rigtig glad for og helt tryg ved. Du har da ikke eneret til at have dårlige oplevelser med smede, og hvad vinder du ved at sætte spørgsmålstegn ved RikkeBruun's anden smed og hendes måde at prioritere sine hestes ve og vel på? Undskyld, men lige et lille irritations-opstød over jeg-alene-vide og jeg-har-de-bedste-eksperter indlæg!  Personligt bruger jeg aldrig smede, der ikke har afsluttet deres uddannelse! - Og selv da kan det forekomme, at de kun kommer i stalden 1 gang. Men det er da ikke ensbetydende, at alle dem, som bruger en smed, jeg ikke ville bruge, er klaphatte? Jeg kan såmænd heller ikke se, at RikkeBruun skriver, at alle, der bruger din smed er klaphatte? Og det har nok intet med armbolte i stalden, parkering af bilen eller andet at gøre. Hele Dk er efterhånden et problematisk sted for hesteejere, som har brug for en smed. Om man så vælger en uddannet eller u-uddannet smed er da op til en selv, og hvilke muligheder, man har? Der er ingen, der vinder ved at sætte andre hesteejere i miskredit på grund af deres dårlige oplevelser. Fortsat god dag . PS - Jeg kan for iøvrigt heller ikke finde Anders Michaelsen på listen over registreret smed? Med hensyn til stævnesmed, så er der vel - endnu - ingen krav om, at smeden skal være registreret? Cirkelinemus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Slap da af.... |
|
|
Cirkelinemus -hvis du så gad og læse hvad jeg skriver, så skriver jeg at iikke vil rode rundt i hvor vidt oplevelsen var dårlige eller ej. Så hvis du lige gider læse indlæggene igennem ORDENTLIGT, ja så kan du komme med dine sure opstød. Jeg kan fint accepterer, Rikke har haft en dårlig oplevelse med den smed jeg bruger .... Det er slet ikke derfor jeg spørger indtil oplevelsen - men det vil du også kunne læse....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er |
|
|
skam helt afslappet . Cirkelinemus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cirkelinemus |
|
|
Selvom jeg ud fra dit indlæg tvivler på at du for noget ud af en uddybning for mine indlæg kommer, der her alligevel en uddybning. Eftersom jeg også bruger Thomas ( som jeg allerede har skrvern ) og ikke kan genkende Rikkes oplevelse, spørger jeg netop ind til forløbet. Du skriver, hvad jeg vinde ved at sætte spørgsmåltegn ved RikkeBruun's anden smed og hendes måde at prioritere sine hestes ve og vel på? Beklager, hvis jeg ikke synes godt om at nogen smede, dyrlæger eller andre bruger krudt på at hævde sig selv ved at kalde de andres arbejde for dyrmishandling. Og jeg vil da MEGET gerne vide hvad netop den smed jeg bruger, har gjort som er dyremishandling, så jeg ikke selv får samme behandling. Spørgsmåltegnet var netop for at finde ud af om der var andet end en udtagelse fra den anden smed mht. til forsikringen. Når Rikke endvidere skriver, at hun vil bedøve sin hest, kan jeg jo bare konstaterer, at hun får beskåren via en metode som ligger meget langt væk fra min overbevisning omkring, hvad der er i hestens ve og vel. Er det svar nok til det første spørgsmål? Dernæst skriver du, at jeg skal accepterer at nogen har dårlige oplevelser med en smed - kan ikke se hvor jeg ikke accepterer dette ? Derfor kan jeg stadig godt spørge ind til forløbet - ikke fordi jeg ikke tror på Rikke, eller synes hun ikke må have den opfattelse af oplevelsen, men fordi ( som jeg allerede har skrive et par gange ) jeg kan ikke genkende hændelsen og vil da meget gerne vide hvad, der er sket!!!! Netop fordi jeg selv bruger Thomas og da ikke vil opleve den samme behandling. Du skriver "Men det er da ikke ensbetydende, at alle dem, som bruger en smed, jeg ikke ville bruge, er klaphatte? Jeg kan såmænd heller ikke se, at RikkeBruun skriver, at alle, der bruger din smed er klaphatte?"
Jeg har ingen steder skrevet at noget om alle som bruger den ene eller anden smed er klaphatte - den står for din egen regning.... MHT. pakeringen og ambolten, jo så har det faktisk en betydning. For jeg undre mig over, at Rikke ikke så/hørte at han ikke rettede skoene til ? Som jeg allerede har skreven, så har jeg aldrig oplevet at en smed ( hverken Thomas eller andre ) ikke har rettet skoen til og DERFOR synes jeg det er ret relevant at spørge ind til. Igen, skulle Thomas en dag komme i stalden og ikke gide tage sin ambolt med, kunne jeg måske bruge Rikkes oplevelse til noget !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit sidste indlæg |
|
|
Til AK; Forløbet med min hest som er grunden til at jeg kontaktede thomas er følgende: Den blev beskåret i sommers og den havde en rigtig dårlig oplevelse. Det viste sig at den havde kodeledsbetændelse i begge forben og der for har haft ondt. Vi troede at det var ungheste-nykker at den skabte sig og var "oppe" og kører. Dette gav selvfølgelig en dårlig oplevelse og bøjeprøver mm. hos dyrlægen har ikke gjort det nemmere at tage forben på den. Derfor prøvede jeg at kontakte Thomas, for at få en helt fremme hesten ikke har en relation til at komme og beskære den. Han fortalte meget tydeligt at han ville bruge den tid det tog og var god til problemheste og ungheste. Det skal siges til Thomas ros at han havde et rigtig godt tag på hende og håndteringen af hestene er der ikke en finger at sætte på. At jeg vil bedøve hesten næste gang er for at tage toppen af dens nerve og den kan få en rolig og afslappet oplevelse og igen få tillid til smede. Håber dette er forklaring nok og lad os så lukke denne debat ned - den tjener ikke noget formål. Min nuværende smed har også utilfredse kunder og jeg har også kommenteret på hans arbejde nu og da - men alle mennesker har gode og dårlige dage. Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|