Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Ny sadel - problemer
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 22:40

Som andre her på HN har jeg problemer med at finde en sadel, som passer både min hoppe og selvfølgelig mig.

Har netop nu en sadel på prøve via sadelmager, og det er en klar forbedring fra den sadel, som jeg allerede har.

Hoppen har bestemt ikke det bedste sadelleje (er ret umarkeret og rund i formen) - fjordhest.

MEN - jeg kan ikke stige op fra jorden, uden at sadlen glider over ryggen på hoppen. Gjorden er spændt, men jeg kan jo ikke "kvæle" hende. Når jeg først sidder der, glider sadlen ingen steder.

Normalt stiger jeg op via skammel af hensyn til hesten, men det ville også være rart at kunne stige op fra jorden uden hjælp af en anden person, f.eks. i skoven o.s.v.

Kan det virkelig passe, at det ikke kan lade sig gøre at stige op fra jorden?

Hjælp!!

0
0
Svar på denne tråd

Det kan jeg ikke tro
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 13:00

Jeg kan stige op fra jorden på alle hestene - også selvom Charisma for tiden er så tyk, at hun ligner et kastanjedyr :)

Det må være muligt at finde en sadel, der passer. Mine heste har bestemt ikke bedre sadelleje end så mange andre Fjordheste.

Hilsen Sif.

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 19:12

Måske skalgjordophænget i din sadel ændres så det fikseres mere og ligger anderledes. Det burde din sadelmager dog være opmærksom på, hvis du har en rund / tøndeformet hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider