Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Opstaldning i Randers søges.
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 08:50

Da jeg desværre i den nærmeste tid af flere årsager er nødsaget til at finde et nyt opstalsdningssted, håber jeg I på HN kan hjælpe mig med det.


Jeg er egentligt ikke så vanskelig. Stedet skal helst opfylde følgende krav eller alternativt største delen af dem:


  • Nem adgang med enten offentlig transport eller cykel - foretrækker dog helt klar cyklen.
  • Helst ikke være et decideret ridecenter med mange pensionære - dvs. et sted med mange bokse, da jeg har meget dårlige erfaringer med dette, specielt hvad angår foldtiden.
  • Mulighed for mange foldtimer dagligt - meget gerne løsdrift.
  • Mulighed for tildeling af 12 - 15 kg wrap /hø dagligt - evt. ved vi selv medbringer dette.
  • Nem adgang til ntauren, da jeg elsker at ride/gå i denne næsten hver eneste dag.
    Behøver ikke være en større skov eller lignende bare mulighed for at komme ud hver dag.
  • Adgang til ridebane med lys eller evt. nærliggende ridehus.
  • Selvpasning eller fuldpension er ikke det vigtigste.
  • Adgang tiil stråfoder på fold i vinterhalvåret eller græs.
  • Mange foldtimer hver dag.
  • Accept af jeg brug meget tid på jorden/jordarbejde med hesten og har en anderledes tilgengang til tingene end gennemsnittet - jeg går meget op i hestens trivsel og velvære - så både de fysiske og psykiske rammer skal være i orden.

Sagde Kia
Officiel indehaver af vilddyret Light Year gennem 4½ år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang, opstaldning.
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 13:37

Hey



Jeg har selv stået på Eskagergård Ridecenter(ligger i Assentoft), men flytted der fra pga. nyt arbejde.


Jeg stod der i næsten 2 år, og var godt tilfreds det meste af tiden. Der vil altid være noget fnidder i krogene de fleste steder desværre


De har ingen rideskole, kun handicap ridning, og det er til at komme til at ride der om eftermiddag/først på aftenen og først på morgenen. der jeg var der var der følgende med i prisen:


* Ind og udlukning, også i weekenden.

* Halm og hø eller wrap.

* Fri benyttelse af faciliteterne.

* En udendørs ridebaner på 20 x 40.

* stor, meget lækker ridehal på 20 x 60.

* Boksen støet, og lagt hø/wrap (også om morgenen).

* der bliver fodret 2 gange om dagen.


- foder købes ved siden af, og bliver afregnet kg. pris. Der er mulighed for at medbringe eget foder hvis det er samt hø.


- man må springe lige så tosset man vil, bare det når hallen er ledig for handicap og det ikke gener andre (og så skal der være en til at holde øje med dig).


hestene bliver lukket ud ved 8 -9 tiden, og taget ind alt efter vejr. Foldene er ok, og om sommeren bliver den udvidet så de kan få lidt græs. Tur mulighederne er desværre ikke så gode

- Og jeg gentager: så´n var det da jeg stod der. Tingene kan ha´ændret sig siden.


Desværre er der også en hel del problemer ind i mellem efter at det blev lejet ud til Linda (hende der har lejet det af den oprindelige ejer Gunnar Højmark). Jeg har ikke oplevet det store og haft det fint med at være der, men hun er lidt speciel ind i mellem. Om vinteren har vandkoppene det med at fryse ret tit, ogder er heller ingen indøres vaskeplads (kun koldt vand).


- Men tag ud og kig det inden du bestemmer dig. det er et ok sted, men kan du finde noget andet (vil heller ikke anbefale Kallehavegaard eller Lykkeshøj) så gør det, men tag der ud og dan din egen mening og hør om evt. prisenren er ændret.


her er mob. samt email til Linda:

Linda Haar

Mobil 26 29 75 61

lindahaar@hotmail.com


Adressen til Ridecentret:

Eskagergård Ridecenter
Gunnerupvej 7, Assentoft
8900 Randers






0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille Bendix....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 20:42

http://www.littlecreek.dk/


Ved ikke hvordan det ligger i forhold til dig og transport med offentlig eller cykel...men det er et rigtig godt sted og dygtige mennesker.



Quarterhorse sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/218499/2/


Proud owner of an australien cattledog


If it can´t work the cattle it´s just a dog.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 15:26

Jørn?

Ved du hvorledes forholdene er ude på Little Creek? Det er svært at gennemskue udfra den givne hjemmeside adresse, der mest er reklame for deres ranch..

Det ligger danske vidst lidt akavet, men det er det nu de fleste steder jeg sådan har haft i kikkerten der gør

Og hvad koster det i givet fald?


Jeg er ganske vidst ikke western rytter, men jeg rider meget anderledes i det jeg oftest rider rundt med min hest i en rebgrime og uden sadel - dog bruger jeg neckreining ligesom western rytterne gør det når jeg har rebgrimen på.


Men det lyder da ikke heelt uinteressant i hvert fald, det er i hvert fald ikke ret langt fra hvor jeg står nu - og det er kun godt for jeg kender kun området som noget naturskønt.



Eksagergård er ikke lige mig sådan umiddelbart, det ligger af pommern til for mig, der er flere der har foreslået det og så er der slet ingen mulighed for at komme ordenligt i skoven hver dag - og det er noget af det jeg vægter aller højest.

Min hest og mig er meget glade for naturen - jeg er i hvert fald personligt. Jeg er ikke ridehus rytter. Jo en gang mellem er det da okay at ride i et ridehus eller på en ridebane - men det er altså langt langt fra det jeg gør aller mest i.

Det er simpelthen for kedeligt til jeg synes det er noget værd. Og så er det faktisk et ægte ridecenter - og det bryder jeg mig slet ikke om.

Der er flere årsager til det, men den ene er at jeg en gang har stået på et ridecenter og der endte hesten med at være væver pga. stress - det var ikke hensigten, men det var sådan det endte - og så flyttede vi = problem løst.


Sagde Kia,
der søger opstaldnig ved Randers - se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/132400/ 132400/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 15:22

okay... helt i orden... men jeg vil nu - som jeg også påtaler - er det noget man skal gøre op med sig selv... jeg havde det ok mens jeg var der, men det var da ikke super...


- så det er bare helt i roden. Littel creek havde jeg glemt alt om faktisk, så det må du undskylde.... :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Littel creek...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 15:42

Kan jeg bestemt ikke anbefale.


De er utrolig hårde ved hestene,kæft trit og retning!

Indspænding selv m stangbid,så tror ikke det er det du søger.


Mvh Ditte

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 16:20

Jeg har også haft min hest på Eskagergård for en del år siden og var ok tilfreds. Men jeg er også konkurrencerytter og lægger vægt på andre ting end dig. Mht natur er det ikke specielt godt. Man skal i hvert fald ride et godt stykke for at det bliver godt.

Foldtid synes jeg er fint. De går i faste flokke på store folde. Staldene er delt op, så det er flere mindre stalde, hvilket mindsker stres.

Men som du selv skriver, så er det nok ikke lige det du leder efter:-)

Hvad med ryttergården ved siden af lykkeshøj? Kender slet ikke forholdende derovre, men turmulighederne er vel ok uden at være fantastiske.

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 17:05

Jeg ved det ikke helt..

Lykkeshøjs område som sådan synes jeg ikke tiltaler mig helt vlidt. Jeg kender en der har stået opstaldet derude - og hun siger i hvert fald at turmulighederne ikke er specielt gode - men det er også svært at have gode muligheder for at komme i naturen, hvor jeg er



Nej, hvis det er sådan de er omkring hestene på Litte Creek, så gider jeg ikke engang kikke derude... jeg er overhovedet ikke sådan omkring min hest.


Men må bare lede videre - lige pt. haster det ikke med at flytte, men jeg vil da i længden gerne væk derude fra det.


Jeg vægter i hvert fald det at man kan komme i naturen ret højt. Det er vigtigt for både mig og hesten at vi kan komme lidt væk fra det hele en gang i mellen, nok mest for mig - da jeg har nogle personlige ting, der gør, at jeg ind i mellem har det sådan.


Sagde Kia,
der søger opstaldnig ved Randers - se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/132400/ 132400/

0
0
Svar på denne tråd
 
 HorsemanshipFan
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:39

Jeg kender ikke forholdene hos Pernille Bendix men kender hende og hendes mand fra diverse stævner, både som rytter og som arrangør. De er nogle utrolige flinke mennesker, har styr på tingene og bruger mange ressourser på deres heste.


Med hensyn til indspænding og stangbid så tvivler jeg meget...stangbid ja, det bruges jo i western, indspændning kan jeg ikke udtale mig om....


Men ring til hende, det er mit bedste bud....og besøg stedet, og så dan din egen mening om stedet...



Quarterhorse sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/218499/2/


Proud owner of an australien cattledog


If it can´t work the cattle it´s just a dog.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej.............
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 19:39

Vi bor på en lille hyggelig gård dog ved auning, men vi opfylder alle dine krav, dejlig stor skov 500 m væk, marker over alt, fold fra morgen til aften i vinterperioderen græs året rundt og meget meget mere, skriv hvis det kunne være noget :)


Plag fra foråret 2009 søges som legekammerat

Kontakt: 22642742


Part søges til Frieser/oldenborg Vallak

Kontakt: 22642742

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider