Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

madglad hest
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 11:52
hejsa

eftersom jeg er ejer af et styks MEGET foderglad hest, endda til tider fodergal HOPPE, ja så håber jeg at høre hvordan andre takler deres foderglade heste.

Min er så fodergal at hun er nød til at stå på spåner, da hun ellers støvsuger boksen for halm, og bliver alt alt for vommet (så meget at det besværer hende i det daglige dressurarbejde).

Men hun er simpelthen så madglad. Hun kan nærmest høre gulerodssækkene tale til hende (det ser i hvert fald ud som om hun er sikker på at alt mad er til hende, og kun hende).
Vi kan ikek gå forbi noget halm uden hun har hele munden fuld. Ligegyldigt hvad man gør, så får hun vredet hovedet nok løs til at få proppet munden.

på staldgangen tigger hun voldsomt ved det mindste lyd af foder. på trods af at hun konsekvent kun får godbidder i krybben.

Hun nærmest løber op ad staldgangen og ind i boksen, selvom der intet ligger i krybben.

det er til tider yderst belastende.

Hvad gør i andre med så fodergale heste?

Celine er min nye dejlige stjerne. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

min haflinger
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 12:34
er også en støvsuger. Jeg flytter hende en af dagene, og så skal hun begynde at have grønpiller og roepiller for at mætte hende lidt, ved siden af havre/vitaminer. Hun kommer på spåner.

Jeanette HN afhængig
ejer af
Appaloosa"get spottet"
haflinger"golden alpequarter"
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 14:52
det kan ma intet gøre ved hesten er sådan og det må manleve med.. lad måske vær med at give godbider helr tiden KUN når den har gjordt noget godt.. mvh. Mille

RIGTIGE RYTTERE RIDER TRAVHESTE...
0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 14:52
det kan ma intet gøre ved hesten er sådan og det må manleve med.. lad måske vær med at give godbider helr tiden KUN når den har gjordt noget godt.. mvh. Mille

RIGTIGE RYTTERE RIDER TRAVHESTE...
0
0
Svar på denne tråd

Fyldfoder...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 16:31
...Ingen kraftfoder - men et godt tilskudsfoder, der kan dække hende ind med vitamniner/mineraler uden at tilføre energi i store mængder.

Masser af HØ (ikke wrap. Wrap spises MEGET hurtigere end hø!) - og roepiller og klid.

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

Kun godbidder..
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 17:15
.... nåR hun har gjort noget godt. Det er måske derfor hun er begyndt at tigge, fordi hun får godbidder på de mest mærkelige tidspunkter.

hehe..
knus
Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
0
0
Svar på denne tråd

hun får ikke
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 17:29
...aldrig godbidder på staldgangen. Kun 4 gulerødder der bruges til at lave strækøvelser, og hun fåpr dem aldrig i forbindelse med at hun tigger.

Celine er min nye dejlige stjerne. Billede på præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 23:03
ER ET GODT MÆTTENDE FODER DER ER FYLDT MED GODE FIBRE, MEN DIN HOPPE ER NOK BARE SÅDAN, HAVDE SELV EN MEGET MADGLAD HOPPE, MEN MED GODT TILSKUDSFODER OG ROEPILLERNE GIK HUN FRA SPÅNEBOKS OVER TIL AT FÅ 1 BALLE HALM OM DAGEN.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver mine haflingere
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 13:33
Pavo Liga som er lavet på græs samt hø efter ædelyst.
de står på rapsspåner.
mvh laila
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider