|
|
| Spiser ikke!!!! |
| Forfatter:  |
Lille Collibri! |
| Dato:  |
24-01-2005 16:57 |
|
Hey!
Min pony hostede meget, så tog jeg ind i en heste forretning og spurgte om de havde noget slimløsende, det sagde min ridelærer jeg kunne give hende. Det gjorde jeg så.
De havde kun noget fresh taste, og jeg vidste ikke havd det var. Men så sagde hende damen, at hvidløg kunne hjælpe. Så det købte jge. Hun skal have en lille bæger hver dag blandet i hendes foder, men hun vil ALDELES ikke spise sin mad, når der er hvidløg i. Så jeg har skåret lidt ned på det, men hun spiser udenom hvidløgespulveret, og hvis jeg har blandet der, spiseer hun det slet ikke.
Jeg ved ikke havd jeg skal gøre, da det jo er vigtigt hun får ngoet at spise, og det er også vigtigt hun ikke hoster og sådan.
Håber i har nogle gode råd.
hey! Også lige noget mere.
Hvilket foder er godt (Udover havre) , når man rider ca. 5 gange om ugen, og hesten for masser af hø og 1 l. havre..?
Knus!
Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er masser |
|
|
af forskellig tilskudsfoder du kan købe! Der er feks
"Fase balancer fra Dodson&horrel" (fuldfoder?)
"St hippolyt natur mysli"
"Salvana 2000"
"Mysli krafft fra Tjørnehøj.
De nævnte firmaer har en stort udvalg, men det er en god ide at holde sig til 1 produkt udover havre eller også købe et fuldfoder! Det er aldrig godt at blande forskellige blandinger sammen.
Se evt: www.brogaarden-foder.dk
www. salvana.dk
www.hippolyt.dk
Hilsen Christina.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske du skulle |
|
|
overveje at kontakte dyrlægen.
Det er årstid for halsbetændelse, så det kan jo rent faktisk være, at din pony har en god grund til ikke at spise...
Jeg synes ikke du ska lputte alt muligt i dens mad, som den ikke vil æde, når du ikke ved om den fejler noget, der evt, kræver pencillin kur.
Nej skynd du dig at ringe til dyrlægen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rød solhat. |
| Forfatter:  |
Klat Mølle Perle |
| Dato:  |
25-01-2005 13:24 |
|
Du skulle prøve rød solhat, som har samme værdi som hvidløg - dog uden lugt og smag.
mine heste elsker det.
clara
HilsenClara, CiciogKlat Mølle PerleHvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!haflinger og friesere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet