Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvormange hest på fold??? din mening
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 13:22
Hej
hvormange heste mener i man kan have gående på fold hvis folden er 2500 kwm?? og det er 1´er ponyer og "lille" heste vi snakker????

BILLIGE SADLER TIL SALG SE BILLEDER PÅ MIN PRÆS.

hvem kender Bonnies fortid??.. se billeder på min præs
0
0
Svar på denne tråd

jo ser du...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 16:17
det kommer jo sådan set an på så meget, bla.:

Hvor længe skal de gå der??

Fodre du ved siden af, hvis ja hvor meget?

Kan de enes alle sammen?

mvh
Vipse
0
0
Svar på denne tråd

VIPSE...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 16:56
det er lidt et hypotetisk spørgsmål så det er svært for mig at svare på dine spørgsmål.
har siddet og kigget på huse til salg og et af dem havde fold på 2500kwm og jeg kan ikke lige overskue i hovede hvormange der kan gå der??
pt er der ik græs på og er ik sikker på at der ville være græs til rent mange men som motions fold hvor de skulle gå ude hele dagen??

0
0
Svar på denne tråd

1 tønde land....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 17:02
... er ca. 5500 m2 - og der skal ca. en tønde land til én hest på årsbasis.

På en lille halv tønde land kan der vel gå en pony - eller måske to, forudsat at de ikke skal gå der hele året rundt.

Hilsen Sif

Har du en fjordhest? Så er fjordhesteavlens kurser måske noget for dig - se mere her: fjordheste-kurser
0
0
Svar på denne tråd

Fold....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 17:04
2500 km2 er ikke ret meget. Det svarer til to ridebaner. Hvis de skal gå der hele året, så 1 hest eller 2 ponyer. Og så skal du regne med at fodre ved siden af.

Man regner med 2 heste pr. hektar. 1 hektar er 10.000 km2. Så kan hestene leve af græsset om sommeren.

0
0
Svar på denne tråd

Alt for lille.....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 17:12
Hejsa!

Som overskriften siger, så er folden alt for lille, hvis du påtænker at bruge den til noget som helst fornuftigt med heste.......Det er ikke meget motion en hest kan få på 2500 m2 fold - den kan højst løbe at par galopspring før den skal vende rundt igen.

Man regner med at 1 hest skal have mindst 5000 m2 for at kunne have nok græs i græsningsperioden fra maj-oktober. Så find dig istedet et hus med et par tønder land (10.000 m2) - så kan du sagtens forsvare at have 3 heste gående.
0
0
Svar på denne tråd

Folden
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 21:43
Er lidt i tvivl om hvad du mener?

Da de andre skriver som om du skal have dem gående året rundt ude hele tiden og leve af det evt græs der er,og det kan 6-7 ponyer nok ikke.
Men hvis det bare er fold de skal gå på om dagen og kommer i boks med foder og hø om aftenen,så kan der jo sagtens gå en el vil sige 6-8 stk,da de fleste heste jo ikke ligefrem løber rundt på folden.

Vores går på en lille jordfold 6-8 timer om dagen,får lidt halm og tygge i det er 6 heste det går fint.
de får også fuldfoder samt hø 3 gange om dagen.

Det var mit bud!!!

Mvh Christine

0
0
Svar på denne tråd

fold....
Forfatter: 
Dato:  23-01-2005 21:57
mener ikke om der er græs nok, det var som alm motions fold. ud om morgen ind om aften og i stald om natten

0
0
Svar på denne tråd

Folde på rideskoler
Forfatter: 
Dato:  24-01-2005 16:40
er jo ikke meget større, så der kan godt gå nogle stykker.
Mine tre (to store og en pony) gik på 3000 kvm. en vinter - det gik fint.

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"

Parter søges - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

ingen problem..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 08:14
2500kvm, er da ikke meget hvis de skal leve af græs, men kommer de ind et par gange om dagen og bliver fodret, året rundt, er der ikke noget problem, så ville jeg godt forsvare at sætte 5-6 ponyer derud, forudsat at de kan godt sammen allesammen....
men jeg vil da så også anbefale hvis det kan lade sig gøre, at du får fat på noget mere jord, det ville helt klart være bedre og fodermæssigt billigere...
men det kan altså godt gå...
men jeg vil lige skynde mig at sige også, at 2500kvm er heller ikke nok jord til en hest, hvis den kun skal fodres med græs....
0
0
Svar på denne tråd

ikke nok!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 11:02
Et areal på 2500 kvm er ikke andet end en luftefold til én hest eller et par shetlændere. Og det er endda dårligt nok; der er jo ikke engang plads til, at de kan tage sig en ordentlig spurter.
Hvis du sætter 2 ponyer ud på 2500 kvm en efterårsdag i heftig regnvejr, vil de træde den fuldstændig op, og så står du med en mudderpøl, der ikke kan reddes!

Hvad græsfold angår regner man med, at en hest æder ½ tdl, mens en drægtig hoppe eller en hoppe med føl æder det dobbelte. Og her taler vi om græs anlagt på god jord og i god vækst!

Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Arealer...
Forfatter: 
Dato:  25-01-2005 12:11
Hvis i alligevel er på udkik, ville jeg nok kikke efter 1-2 tønder land til en 2-3 heste.....
De kan da godt "klare" mindre, men det er ikke optimalt - der skal da også være plads til at udfolde sig.....(her ser jeg helt bort fra græsning,foder)
Min "lille" jordfold, som de bruger som gennemgang fra stald til foldene, er vel ca.2000 kvm. og selvom de ikke går der andet end frem og tilbage + til vand - er den fuldstændig pløret til mudder....de er 3.
Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider