|
|
| han spiser jord hvorfor.?? |
|
|
"har en shetlænder new forrest blanding på 2.5 år
han har fundet et sted på folden han er helt pjattet med der er lidt blød bund lige der og der er lidt "græsrødder" der men ikke mere nu og han roder stadig i jorden der er stadig tørt græs på folden og de får hø halm der ud og det spiser han da også men tit vænder han tilbage til det sted . han er ved at skifte tænder. har sat en mineral spand ud på folden men den mener han at han skal stå oven på jeg har sat den oven på hans jord sted men han skubber den bare væk og det samme gælder når jeg sætter vand karet oven på stedet.
Det der er godt er enten ulovligt, umoralsk eller også feder det bare. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej med dig... |
| Forfatter:  |
Mille Månsson |
| Dato:  |
23-01-2005 19:20 |
|
det er der mange heste der gør og det er fordi at de har brug for mineraler eller en saltsten at gå og slikke på .. min pony gjorde det også og af en eller anden årsag var det derfor man kan ikke stoppe en hest der gør sådan noget... det vænder den sig aldrig af med alle heste gør det vi ser det bare ikke altid...
RIGTIGE RYTTERE RIDER TRAVHESTE...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mangler.. |
Lille Collibri! |
23-01-2005 19:50 |
|
.. salt og mineraler, det gjorde min hest også. De skal have en saltsten og en ormekur! Der er jo for det meste ormeæg i sand. Knus
Respekterer du hesten, respekterer den dig:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men husk så lige... |
Signe S |
24-01-2005 22:51 |
|
og det gør du nok også, at problemet opstår, når der har lagt sig alt for meget af det "lækre" jord og sand i din hests tarme...
Så hørfrø er en rigtig god idé at lave en lille kur med en gang imellem.
Mine heste gør det også i stor stil, det er en vane, som de hygger sig med, og ligemeget hvad de har af alternativer er det altid den lækreste desert at guffe lidt jord...
Så de får en kur en gang imellem der kan få sandet emd ud.. Du kan se på heste-pærerne, om der er meget sand i hesten; det har jeg i hvert fald lært af en dyrlæge at man kan.. Hvis pærerne er blanke og mørke er der noget galt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa..! |
|
|
Din hest leder sikkert efter spire, det gør de fleste når de går på jordvold. Du skal sørge for at din hest får nogle loppefrøskaller, fordi de tager jorden med ud af tramene. Hvis du søger herinde efter kl 23, kan du finde det.. ellers kan du gå ind under Museum: Produkter og leverandører - Ris og ros, der kan du finde det. Det er dog en halv-dyr løsning..
Mvh. TIna Pedersen
msn: tinap8@hotmail.com
Mobil: 50996469
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet