Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp grime
Forfatter: 
Dato:  11-07-2020 20:57
Vi har en fin plysgrime som ikke gnaver, men da det er løsdrift søger jeg en der kan holde til vejret. Vores problem er at andre grimer gnaver??
Kan i forslå bedre grimer eller nogen der sidder bedre ved kindbenene? Bruger str cob, men har prøvet at justere lidt, synes bare ikke det har hjulpet nok. Det er stadig et problem hvor metal sammensætningen er på begge sider.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne ....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2020 19:46

... Her gnaver ingen steder, og kan holde til al slags vejr.

 

tikarideudstyr.dk/4horses-grime-med- plys

 

Min hest elsker at rulle sig i mudder og går med plysgrime hele året. Den holder fint til at blive mudret til HVER dag.

Bliver den for mudret, dypper jeg den i en spand vand, så det værste mudder kommer af, eller giver den en tur i vaskemaskinen, og så er den så god som ny.

Det kan være en fordel at have to, så man har noget at skifte med, når de trænger til en vask.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halsrem?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2020 10:48
Hvad er formålet med en grime?
Er det at have lidt at holde i, når du henter hest på folden?

Så kan en halsrem måske bruges?
Den slider ikke på siden af hovedet og du har et håndtag på hesten.

Du kan selv lave halsrem.
Tag en gammel grime. Klip kindstykker af, så du kun har halsrem tilbage.
Klip en af jernringene i halsrem delen over og sæt en plastik strip ind.

Så er der også tænkt sikkerhed ind i, da det vil knække hvis hesten hænger fast i noget.
1
1
Svar på denne tråd
 
 Dr. Who ...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2020 12:01

.... Ikke noget dårligt forslag

 

Men, hvis man har en hest, der er sart nok (Læs: Det har jeg ) så gnaver en halsrem også. Min hest går med fuldt foret plysgrime, fordi han bliver slidt af alle andre grimer. Han har her i foråret gået med halsrem i en periode, fordi han var helt slidt på næseryggen af en fleecegrime. Indtil han begyndte at blive slidt der, hvor halsremmen sidder. På med plysgrimen igen ...


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2020 23:03

hvad med en foret grime?

agroland.dk/bucas-grime-foret- dublin.html

 

har selv samme problem



0
0
Svar på denne tråd
 
 bucas...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2020 13:15

Bucas letvægtsgrime kan anbefales.

 

Min der ellers let blev slidt, kunne gå med den hele døgnet uden det kunne ses.

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er formålet med grimen?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2020 13:30

Står den et sted, hvor de skal have grimer på?

Er det fordi de skal bindes op, under fodring?

Eller er det fordi du ikke kan få fat på den, hvis den går uden?

 

Jeg har hestene hjemme, og om vinteren har mine kun grime på turen til og fra fold samt når jeg håndterer dem. Om sommeren får de grime på, når de bindes op til fodring og når de håndteres.

 

Ærligt, så gad jeg ikke at bøvle med at give andres heste grimer/halsrem på, under opbinding, hvis der var tale om at det var en hel flok man skulle gøre det med (der erdet altså noget andet, når det er mine egne ), men er der tale om en enkelt hest, der skal have klikket en halsrem på, under fodring, så vælter det nok ikke tids"budgettet". Man kan godt få halsremme der bare skal klikkes, og ikke spændes med spænde, og det tager altså kun et splitsekund.

 

Er det ikke en mulighed?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere grimer
Forfatter: 
Dato:  29-07-2020 08:48

En helt anden mulighed, er at skifte mellem flere forskellige grimer, så hesten ikke har slid det samme sted hver dag.

 

Grimer sidder forskelligt, så ved at have 4-5 forskellige modeller, som den går med 2-3 dage af gangen, fordeles slidet.

 

Personligt kan jeg bedst lide grimer, hvor der er spænde i begge sider af nakken, for så sidder grimen "lige".

RBH, Lemieux, Eskadron laver den type grimer.


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider