Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 MIN HEST ER FOR TYK!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2020 19:25

Hejsa

 

jeg har lige fået min sødeste hoppe hjem. Problemet er bare at hun er lidt for tyk. Lige nu får hun:

Pavo Condition

Equsana Lucerne

Equsana Minivit

Naf Magic

Jeg har overvejet kun at give hende wrap og så tildskud men der skal noget i tilskudene. Måske opblødet ruepiller??? Har hørt at de bliver tykke, men vel ikke når det kun er i små mængder??? Hvor køber i det og kan det anbefaledes?

 

Hilsen ejeren af en lidt tyk pony.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyk hest
Forfatter: 
Dato:  14-07-2020 11:59

Hvor meget græs får den? Og hvad med motion?

 

Madmæssigt kan langt de fleste klare sig med vitaminer/mineraler samt wrap/hø.

0
0
Svar på denne tråd
 
 MIN HEST ER FOR TYK!!!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2020 15:54

Den får intet græs og heller ingen motion pt. Meningen er dog at jeg snart skal ride hende. Hun får 5 kg wrap om dagen er det for meget??? (Hun er 146 i stang)

 

jeg tænkte også at jeg bare kune give vetaminer (og wrap self) men hun for noget der hedder magic som er i pulver form derfor vil jeg gerne have noget fugtigt i hendes mad så det ikke støver.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyk hest
Forfatter: 
Dato:  14-07-2020 18:38

For det første vil jeg sætte ind med motion. Gerne bare skridttræning evt. for hånd og gerne på tur i første omgang. Dette vil jeg øge til lange ture - gerne minimum 1,5 time, da længere ture i lavere tempo er god fedtforbrænding.

 

Dernæst vil jeg bestemt ikke skære i wrappen - det er ultra vigtigt at de har noget at tygge på. Har du evt. analyse på din wrap?

 

Har den behov for det tilskud? Hvorfor får den det? Og har den behov for condition? Skær ind til benet på krybbefoderet og giv kun det absolut nødvendige. Alternativt hvis den vil spise det, kan du blande lidt vand i til at binde pulveret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magis...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2020 19:49

Så vidt jeg er orienteret, så er NAF Magic noget som skal virke beroligende. Er den nervøs af sind? Eller måske bare lidt "over-energisk"? I så fald er der ingen grund til at give en hel masse krybbefoder. Hvorfor ikke bare nøjes med wrap og vitaminer, og se hvad der sker?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 MIN HEST ER FOR TYK!
Forfatter: 
Dato:  18-07-2020 21:48

Den får magic fordi den er meget urolig i boksen og i det hele taget bare er en nervøs hest. Ja jeg kune nøges med vetaminer men den vil jo ikke kune få magic uden noget da det er i pulver form?

 

Mit spørgsmål er bare hvilket foder der feder mindst?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kender ikke
Forfatter: 
Dato:  19-07-2020 16:55

Pavo's foder, men får den ikke dobbelt op, hvis Pavo foderet er et fuldfoder, og den samtidig får minivit?

 

Opblødte roepiller har et sukkerindhold på 1-2%, de giver både mæthed, og så er de supergode for fordøjelsen. Magic fåes vist også flydende.

Jeg ville nøjes med grovfoder, vitaminer og roepiller medens du slanker den. Min vil kun have roepiller fra Land og Fritid. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Du kan også bruge SpeediBeet, de kan det samme, også med kun 1-2% sukker, og er opblødte på 10 min.


Vårbyghalm Morten Koch 12 kr./stk - ca 12 kg.

Vi har lidt sort havre også.

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider