Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvornår er hesten for gammel
Forfatter: 
Dato:  20-02-2019 13:22

Hvornår tænker i at hesten er for gammel til at blive brugt?

min pony er nemlig ved at være lidt oppe i årene, men er stadig meget frisk og virker ikke til at sige noget til at blive brugt.

Hun er meget frisk når man rider hende og virker glad under ridning, men har bare tænkt på hvornår at man skal stoppe. Hun er lige blevet 23, og har været brugt i mange år.

Hvornår stoppede i med at ride jeres gamle hest, og hvornår tænker i at det er bedst at stoppe? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2019 18:10

Hej

 

Jeg stoppede ikke med at ride vores gamle hest, han var flyvende til hans tænder tvang os til at få ham aflivet.

 

Den sidste tur jeg red var dressur undervisning, vi ( min datter) var dog holdt med at springe ham.

 

Han var en lidt tung hest, men i fuld ridning til han var næsten 25 år.

 

Han gik rigtig meget på fold, i de 13 år vi nåede at have ham :-)

 


Hilsner fra Joan

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  24-02-2019 20:29

den rideskole hvor jeg har brugt mange år af mit liv, havde altid en del ældre heste.

der var flere heste på 20+ år som gik timer

havde da også et par stykker som nåede 30+ og de gik nok vel et par timer om ugen. ikke noget springning

jeg tror den ældste der var der imens jeg red, var 32 år.en hoppe på 155 i stg. dejlig ridehest - dog ret mopset til tidere

 

det er jo op til hesten.

nogle bliver hurtig gamle og andre holder sig ved lide i mange år. tænker at de har bedst af at holde sig i form uanset hvor gamle de er.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget forskelligt
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 08:12

Jeg kan huske en gammel historie i Rideheste/Hippologisk Tidsskrift om en ældre herre langt oppe i 80'erne som flere gange ugentligt red ture på en hest på 35+, i den alder vil langt de fleste heste jo være døde, men den her var frisk og nød turene.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 hvornår hesten er gammel?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2019 21:58

når den føler sig gammel - og ikke før. En glad hest der nyder at blive brugt skal ikke pensioneres i mine øjne - de har brug for at blive brugt - det er godt for både deres krop og sjæl.

Selvfølgelig skal man passe godt på dem - sørge for at der er afveksling i træningen og at de laver massere af det de synes er sjovt.

Vores ældre pony elsker at være i byen til stævner - han nyder at springe og vil give sit højre forben for et military stævne - han er 24 år og vi passer på ham det bedste vi kan - men han bliver brugt!


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

2
0
Svar på denne tråd
 
 Alder ingen hindring
Forfatter: 
Dato:  05-03-2019 21:48

Hej,

 

Min gamle New Forest pony blev redet regelmæssigt, indtil hun blev aflivet som 36-årig. Jeg har indryk af, at ridningen var det, der fik hende til at føle sig som en værdifuld del af familien. Ridningen blev naturligvis afpasset efter hendes alder og tilstand (astma og let gigt). Det blev et dårligt immunforsvar, der gjorde, at jeg ikke ville have hende gennem endnu en vinter med de gener, der havde plaget hende den sidste vinter.

 

Så hvis din pony nyder at blive redet, så bliv endelig ved!

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider