Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 sveddækken - uld eller syntet?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2018 20:45

Hejsa

jeg er en ældre hestedame fra dengang sveddækkener "bare" var af uld - smider stadig bare et ulddækken på hyppen når den har svedt og lader ham tørre i det. Tæppet har efterhånden set bedre dage, så overvejer at skifte det ud - spørgsmålet er - skal jeg købe et nyt i uld (og kan man egentlig få den gode gamle kvalitet stadigvæk) eller virker det der moderne "cooler"dækkener bedre :-) ?

 

nogen af jer derude der har prøvet begge dele? I givet fald - hvad er bedst og hvorfor i jeres optik?

 

på forhånd tak for inputs

 

MVH senior-rytteren :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uld eller fleece
Forfatter: 
Dato:  28-11-2018 08:44

Nu er jeg også selv af ældre dato

 

Uld har også alle dage været min favorit, men jeg synes at der i dag er mange gode alternativer.

Jeg bruger nogle gange fleece, men min favorit i dag er nu thermatex

Fordelen ved både fleece og thermatex er at det ikke vejer nær så meget som et ulddækken, så det er ikke så tungt at lægge på.

 

Jeg har stadig et kæmpe Golden Strip tæppe, som jeg brugt den gang vi red til ridehuset, 25 min skridtur hjemmefra. Tæppet går næste fra øre til hale på en stor hest


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 uld eller fleece
Forfatter: 
Dato:  29-11-2018 15:47

uha jeg sværger til uld - når det er sagt så synes jeg også fleece kan fungere ok til en hest der bare skal dampe af. Jeg er til gengæld ikke overbevist om at det virker hvis den samtidig skal holdes varm.

 


Nisha og Strejfer

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid parryk

Himmelhesten Sorteper

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-11-2018 10:18
Da jeg brugte sveddøkken, havde jeg både et fleece- og et ulddækken.
Ulddækkenet var et Golden Stripe som jeg brugte, når det var koldt. Det var for varmt efterår/forår, så hesten kom til at svede mere af at have det på.
I lunere vejr, var fleecedækkenet derimod perfekt, og hesten var tør på max. en halv time.
De nye thermatex har jeg aldrig prøvet, men de virker meget lækre...

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-12-2018 10:36

tak for jeres overvejelser - kan godt ske tiden er moden til at skifte fra det gamle golden stripes (skønt at der er andre end mig, der holdt fast i det gode gamle) til et thermotex.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider