Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Muskelsitren i hestens skulder
Forfatter: 
Dato:  25-11-2018 09:10

Hej. Jeg har en hest, som ryster på den ene skulder, men kun det ene...? Jeg tror det er muskelsitren, og har masseret ham et par gange...

 

Når han bevæger benet/skuldren er der intet, og han viser ingen tegn på, at det gør ondt.

Det startede for to dage siden, hvilket jeg synes er lidt lang tid~

 

Så ville høre om der er nogen, der måske ved hvad det kan være, eller om det bare er en nærve der sidder fast, som skal masseres eller gåes væk ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke en god historie
Forfatter: 
Dato:  25-11-2018 15:30

Nu skal du ikke nødvendigvis overføre det her direkte til din hest:

 

Jeg kendte en yngre islænder der fra tid til anden sitrede i et forben. Vi kunne ikke se sammenhæng mellem arbejde og sitren - eller mangel på samme. Ejer havde hesten på dyrehospital, flere dyrlæger, flere alternative behandlere, kiropaktorer og massører ude og ingen kunne finde den præcise årsag eller afhjælpe problemet andet end midlertidigt. Hesten blev behandlet for axialt skulder syndrom, gaffelbåndsskade, forknæsproblem, nerve i klemme og mere til - jeg husker ikke det hele (ikke min hest).


Det eskalerede over tid.

Til sidst fik hesten et "anfald", det lignede et epilektisk anfald i forbenet, mens en dyrlæge var tilstede, og han konstaterede at den var farlig at ride, og at det sandsynlivis var forårsaget af en svulst i hjernen. Hvilket også kunne forklare hvorfor ingen kunne skabe en varig bedring der holdt mere end et par uger. Den blev aflivet.

 

Held og lykke, hold øje med det; håber din hest bare er faldet på folden og at det er slaget der får musklen/nerven til at sitre.

 

-Nanna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider