Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Solgt min hest til mishandler, hvad nu!?
Forfatter: 
Dato:  30-11-2018 18:36

Hjælp søges!
Hvad gør man, hvis man har solgt sin hest som fold og måske hyggeridnings hest, grundet spat. og køber ikke overholder dette?
Der er b.la. mundligt aftale om at hesten skal stå stille i min 6 måneder og at den her efter kun må bruges til hyggeridning, hvis den overhovedet kan holde til det.
Der er to vidner på den mundtlige aftale, altså udover køber og sælger.
NB! der er dog ikke skrevet noget om dette i kontrakten!
Mit spørgsmål er: Hvad kan man gøre for at stoppe ny ejer i vanrøgt af hesten og evt. få hesten tilbage igen? Hun vil ikke snakke, og er begyndt at starte C springstævne, 1 måned efter hesten blev diagnosticeret med spat..
Derudover er det værd at bemærke at køber tre gange, har købt en billig skadet hest, for så at sælge den vidre til tre gange prisen.
gode råd og erfaringer modtages med kys hånd <3

0
2
Svar på denne tråd
 
 Solgt...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2018 21:19

Hej

 

Det er lidt en øv situation du er havnet i

 

generelt er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftlig, så hvis du har vidner så kan aftalen bevises

 

Men solgt er solgt, og der fraskriver man sig retten til at bestemme over hesten, at køber ikke retter sig efter anvisningerne kan være rigtigt svært at gøre noget ved.

 

Du skal nok høre en advokat om du i det hele taget kan gøre noget

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Man lærer...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2018 22:55

the hard way, at står man en anden gang med en syg eller skadet hest, beholder man den selv - alternativt afliver den.

 

Ærgerligt for dig, og ikke mindst hesten, at aftalen ikke overholdes, men det sker desværre gang på gang - og ud fra det beskrevne tvivler jeg på, at der er noget at komme efter juridisk.

 

/Dorte

12
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2018 00:34

Du kan faktisk absolut intet gøre ved det, med mindre at du i kontrakten har indføjet en såkaldt konsekvens på x antal kr. i forbindelse med et kontraktbrud.

Og det skal altså være korrekt beskrevet i selve kontrakten. Har du ikke gjort det og fået købers underskrift på det, så er der faktisk ikke noget, du kan gøre.

Beklager, men det er de hårde fakta. I det øjeblik, du afleverede snoren mistede du enhver sanktionsret, hvis ikke du har sikret dig via kontrakten.

Du kan godt forhøre dig hos en advokat, men hvis ikke der er indskrevet en konventionalbod i kontrakten, så tror jeg egentlig du skal spare pengene til en advokat, for det får du ikke noget ud af.

Mvh

 


Tina

 

 

Autoriseret hesteinseminør

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

3
0
Svar på denne tråd
 
 Pas på....
Forfatter: 
Dato:  06-12-2018 10:45

...med din retorik. Det kan ende med at koste dig dyrt. At køber starter stævne på hendes egen hest og ikke overholder den aftale i har indgået, gør hende ikke nødvendigvis til mishandler eller vanrøgter.

 

Der findes flere former for spat, hvoraf nogle går i sig selv eller heler op, så hesten (for)bliver funktionsdygtig igen.

 

Som andre skriver skal der være aftalt en sanktion, for at man kan håndhæve en klausul eller et forbehold, så lær af det til en anden gang og kom videre.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

5
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider