Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HVILKET FODER?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2018 20:50

Hej HN! :)

 

Jeg har for ikke særlig lang tid siden købt en DV vallak på 9 år. Han er 170 i stang og er en rigtig stærk og energisk dreng, som skal til at i gang med sin genoptræning.

 

SPØRGSMÅLET ER! Hvilket foder ville være optimalt at fodre med?

Jeg har besluttet mig for at benytte VRINSK som hans "grundfoder" og har forhørt mig til noget LINAMIX og noget E-VITAMIN. Er der andet, som kunne være optimalt at fodre ham med og hvor meget af hver?

 

Han er en energisk dreng og lige nu har han på ingen måde brug for ekstra energi, så foder med alt for meget sukker i er et NO GO!

 

Mvh

Den fortvivlede nye hesteejer af en dreng som skal have det bedste!


You'll never see great thing in front of you, if you keep looking at the bad things behind you. Everything you've been through was preparation for where you are right now and where you can be tomorrow. ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestefoder
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 14:35

Hvis du vil undgå sukker og stivelse, så prøv evt. at kigge på linocrunch som alternativ til linamix.

 

Min DV på 176 cm, der er i genoptræning lever pt. af wrap ad libitum, vitaminer (+ diverse tilskud til bevægeapperatet og hovene) og fiberbeets. Fiberbeets får han nok 3-400 g af i tørvægt.

 

Derudover får han, når de andre i stalden fodres en håndfuld showimprover pellets og lidt lucerne. Bare så han lige får noget, når de andre får.

 

Her om vinteren får han også gulerødder dagligt.

 

Han pakker muskeler på og har indtil videre rigtig fin energi, faktisk lidt for meget energi. Men han skridter også kun endnu, men vi er oppe på 1,5-2 timer skridt om dagen pt. Så noget energi bør han jo forbrænde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2018 21:17

Inden jeg kan vejlede vil jeg gerne vide, hvorfor du har valgt vrinsk?

 

Det er et fuldfoder med høj tildeling og masser af stivelse. Lidt det modsatte af det, du skriver du søger.

 


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2018 14:38

Jeg er selv startet på genoptræning af min for en måned siden. Det er en 8 årig DV vallak på 169 cm der har været skadet det meste af 2017.Vi har lige haft en periode på 4 uger med 15 min skridt hveranden dag og er lige gået op på en ½ time skridt hvilket vi også skal en måned. Han får kun 100 g salvana mineral brix, 4dl glyxmash(inden der er til sat vand), en lille håndfuld lucerne og wrap.Han har fin energi uden at være umulig/vild.


Hilsen

Lonni


The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now


Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot


www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder til genoptræning
Forfatter: 
Dato:  22-02-2018 08:29

Hej

 

hvis han ellers er nem at holde huld på, så ville jeg give stråfoder ad libitum og en god vitamin/mineral blanding.

 

Så længe han er under genoptræning og har god energi er der ikke behov for at tilføre en masse andet

 

Når du kommer lidt længere, så se dig om efter et foder der er lavt på sukker / stivelse / daglig tildeling som supplement til masser af hø/wrap

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider