Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dækkener der ikke passer
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 08:31

Billede

 

Hej med jer

 

Jeg har problemer med at få dækkenet til at passe foran på min hest, har prøvet mange forskellige slags dækkener og størrelser, men lige meget hjælper det. På billedet kan man se hvad det sker efter en nat.

 

Har i nogle forslag til hvad der kan være galt? Eller hvad jeg skal gøre?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pasform
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 11:19

Dækner er noget djævlen har opfundet - og nej - det er IKKE fordi jeg er imod dækner - men fordi det er SÅÅÅÅÅ svært at finde et dækken med en god pasform til en rimelig penge...

 

I dit tilfælde ville jeg alliere mig med en hultang og hakke 3 huller mere i stroppen med karabinhagen - der er rigelig plads til det. Umiddelbart ser det ud til at kunne løse problemet så dæknet kommer tættere ind på hesten fortil.

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 min løsnnig
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 16:29

blev at få en ud så jeg kunne prøve forskellige typer modeller og mærker på hesten.

For ja et dækken skal sidde godt - min løsning var Premier Equine - det passer på min :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækner
Forfatter: 
Dato:  13-12-2017 22:22

 

Har du prøvet et dækken med "V-hals"?

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 V-hals
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 07:08

Nej tror ikke, jeg har prøvet et dækken med v-hals, er det dem Amigo laver?

0
0
Svar på denne tråd
 
 V-hals..
Forfatter: 
Dato:  14-12-2017 20:52

 

Ja, Amigo fåes med V-hals. Jeg har et Amigo og et Rambo regndækken, et Rhino overgangsdækken og to Rhino vinterdækner. De er alle med V-hals i Wug-udgaven og de ligger perfekt selv efter en rulletur på folden.

 

Tror da også der findes andre dækner med V-hals.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kedeligt, men
Forfatter: 
Dato:  23-12-2017 12:13

Ja her kommer det kedelige svar, men kvalitet og pris hænger som regel sammen. Min absolutte holdning er, at når vi belemrer hestene med udstyr, så skylder vi dem altså at det passer og sidder ordenligt.

 

Jeg har aldrig haft problemer med, at dækkener ikke passer i åbningen eller glider rundt på hesten. Til gengæld har jeg måtte sælge f.eks. Mit Rambo wug, der bare ikke passede til min hest hals, mine Premier equine, der blev for smalle i skuldrene og trykkede i nakken. Nu er jeg endt med Rambo Original og de sidder godt på min hest. Det vildeste er, at han nogle gange får åbnet velcroen i bringen, men dækkenet sidder alligevel fint og hvor det skal.

 

Så prøv dig frem til du finder den rette model og sælge de dækkener, der ikke passer godt nok.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-12-2017 14:51

Køb Premier Equines dækkener, så er du ovre det problem..

 

Jeg har endnu til gode, at se en hest hvor de ikke ligger præcis som de skal. Min gamle, meget smalle hest passede dem, og min nuværende, noget bredere hest passer dem også. De laver ingen slidmærker og de holder sæson efter sæson :)

 

Jeg har udelukkende Premier Equine dækkener, spørger du mig er det de bedste på markedet og slår Rambo med længder.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkener
Forfatter: 
Dato:  24-12-2017 11:42

Det handler om at finde det rette match mellem hest og dækken. Jeg har endnu til gode at finde et dækken, som kan ligge på alle heste. Det som har ligget bedst på flest heste er mit rambo med v-lukning.

 

Jeg er generelt ikke vild med dækkener der har to paralelle lukninger foran. Det gølder også premiere equine, som jeg ellers havde store forventninger til.

 

Syntes tit de sidder skævt. Derfor bruger jeg rambo/rhino/amigo med v-lukning til de brede typer og bucas irish/select/power til de lidt smallere. Weatherbeeta har lavet en ny model med overlap og enkelt lukning, som jeg overvejer at prøve næste gang.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækner..
Forfatter: 
Dato:  24-12-2017 16:35

Som flere andre allerede har nævnt kan jeg kun anbefale Premier Equines dækner, jeg har både stald og udedækner og de ligger perfekt. - når jeg kommer næste dag ligger stalddæknet præcist som da det blev lagt på (y)

De er halvdyre, men køber du dem direkte ved producenten er det knap så galt. Samtidig er der fri fragt ved køb for over 100£.. Lige pt har de faktisk også 35% på mange af dæknerne..

 

Jeg har brugt dem på både spinkle og brede heste, de ligger godt på dem alle.

Hvis du køber skal du dog være obs på de er store i størrelsen, så du skal købe et nr mindre end normalt. De har halve størrelser.. - begge mine bruger 145 i alle andre dækner, men PE dækner skal kun være 6,3 (svarer til 140). Samme oplevelse omkring størrelserne har alle andre jeg kender der bruger dem også...

 

MEN.. prøv at start med at lukke det dækken du bruger lidt mere. Luk begge spænder i de bagerste ringe og brug velcroen, på billedet er det kun øverste spænde der er lukket i den bagerste. Som en anden nævner er det også en mulighed at lave et par huller mere. Ofte glider dæknerne tilbage og laver som du viser på billedet hvis åbningen er for stor..

Så prøv at lukke det lidt mere til. Og ellers kan jeg kun anbefale PE dæknerne... http://www.premierequine.co.uk


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  25-12-2017 11:36

Jeg vil gerne melde mig på ikke, at være tilhænger af PE dækkener. De er tunge, suger en del vand i ydermaterialet og bliver dermed endnu tungere, trykker i nakken og på min hest sled de meget på skuldrene, da han voksede fra at være en spinkel unghest.

Da han var spinkel og smal, med manglende overlinije og rigtig smal ungheste bringe sad de rigtig fint på ham.

 

Havde også en hel stak, der alle blev utætte, uden nogen synlige skader på dem. Der var reklametionsservicen hos PE ikke optimal.

prøv at Google leaky/leaking PE rug.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-12-2017 17:23

Sjovt, som folk har forskellige opfattelser af PE-dækkenerne :). Jeg har aldrig oplevet de var utætte, og jeg har en hest der går i løsdrift og dermed er ude døgnet rundt, i alt slags vejr. Har desuden aldrig haft problemer med PE, med slid på skuldrene osv.

 

Mine to gamle PE-dækkener holdt i 8 år og er nu solgt videre, de lå først på min gamle (smalle) vallak og siden på min temmelig brede og helt anderledes byggede hoppe. De var stadig både vandtætte og i god stand da jeg solgte dem, jeg solgte dem kun fordi jeg gerne ville have de nye modeller, hvor man kan sætte linere i.

 

Det er korrekt de er store i størrelserne, jeg bruger også str. 6,3 i PE til en hest der bruger 145 cm. i dækkener.

 

At de er tunge tænker jeg altså også handler om at de er lavet i et noget kraftigere materiale end de fleste andre dækkener (herunder OGSÅ i kraftigere materiale end Rambos dækkener). De fleste PE dækkener er lavet i 1680D ballistic materiale.

 

Jeg har også et regndækken fra PE der "kun" er i 840D, og det er ligeså let som alle andre dækkenerne, og lettere end mit 100G 1680D PE dækken. - Men når man så også sætter linere i, bliver de selvsagt tungere.


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkener
Forfatter: 
Dato:  25-12-2017 17:34

Vi bruger KUN ét dækken til alle vores heste, og der er Horze Avalanche Pro, det fås både som regndækken, overgangsdækken og vinterdækken. Jeg synes at den halvhøje hals gør at det ligger rigtigt godt på alle heste.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  26-03-2018 13:30

hej

 

hvem kan man få ud mht til at prøve dækken

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prikprik
Forfatter: 
Dato:  27-03-2018 12:45

Dækner er så svære! Jeg hader dækken-sæssonen, for det er så svært at finde noget, der passer.

 

Min tåler ikke pres på manken, så jeg har købt dækner med specielt fokus på dette. Han fik dem på for første gang i går, og det fungerer umidddelbart ok! De sidder rigtig flot, og har elastisk, meget blødt materiale foran, så de kan gå og nippe græs uden at blive klemt :)

 

Jeg købte Trinity-dækkenserien på Hooks.dk. En underdyne på 100 g og et regndækken på 50 g.

Billede

550 kr. De har ekstra polstring på manken og meget fokus på, de ikke bliver mast der. Blødt elastisk stof omkring halsen. Super lækker kvalitet til rimelige penge :) Lavet til brede heste. Dog lidt lille i størrelsen - ville vælge 10 cm længere end normalt.

 

Billede

Regndækken i samme serie. 900 kr. Samme gode beskyttelse på manken og ellers lækker kvalitet. Med det bløde foran her også.

 

 

Jeg købte et Horze Avalanche dækken med 300 g her sidst på vinteren. Det var på udsalg, og lineren i ovenstående serie kostede det dobbelte af vinterdæknet på udsalg hos Horze... Så jeg blev fristet og købte det i stedet. Synes IKKE pasformen er god til min. Købte med halv hals pga. hans manke-øv-hed, men den er meget høj i halsen, og så slider den ham desværre på bringen. ØV. Men udover det sidder det OK. Jeg HADER bare, når de slider dem... især når det kunne gøre det på bare et par uger. Må købe et i ovenstående serie til næste år :)

 

 

God jagt! :)

 


*****

VH

Anna

- Med pintovallak Alberto A Kila:
www.instagram.com/annacharlotten/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Mink dækken
Forfatter: 
Dato:  27-03-2018 13:18

Mojn

Jeg har kigget på Mink dæknerne.

Er der evt. en der har erfaring med dette mærke som vil dele sine oplevelser?

Mvh Helle Klahn

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækken
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 11:03

Din hest ser rimelig bred ud over bringen så du skal ikke vælge et dækken med v-udskæring. Jeg har en hest som din og her sker det samme. Prøv i stedet Bucas Irish Turnout - de er ikke vanvittig dyre og er skåret firkantet ved halsen med klapper der går hen over hinanden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkenhelvede
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 16:31

det er heller ikke min oplevelse at v-hals er særlig god til brede heste.

Min købte jeg Rambo xl-dækkener til da han var 3. Nu er han 15, og han har det ene på i skrivende stund, til trods Fr at have stået større steder med stor udskiftning i flokkene. Så er de altså ikke dyre.

Ville købe nye for et par år siden, men de laves ikke mere. Købte et Rambo duo som har den der v-lukning og det slider ham både i nakken og på skuldrene, så det og alle linerne er pakket sammen igen.

Købte så et Rambo original. Desværre er Rambo original bare ikke særlig original, for åbningen er da ændret til den nye smarte v-lukning, så det slider også på skuldrene. Så de er også pakket sammen igen.

 

Så ja han går med de 12 år gamle Rambo xl-dækner, og jeg krydser fingre for at de holder hans tid ud.

 

Jeg har købt nogle Premier Equine i år, for det virkede som om at xl-regndækkenet er knapt så tæt mere, i de absurde mængder heldagsregn vi fik sidste år.

De har sådan en blanding af den gamle original-hals og v-hals.

De virker til at ligge meget godt, men kvaliteten og pasformen er altså ikke den samme som mine gamle Rambo, så de ligger også fint i mit sadelrum.

 

Det kunne være smart med sådan nogle prøvedækner hos forhandlerne, så man ikke ender med at ligne en velekviperet rideudstyrsbutik, men jeg tror ikke at der er andet for end at prøve sig frem.

 


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris og pasform
Forfatter: 
Dato:  28-03-2018 20:38

Jeg er nu ikke enig i, at man skal købe dyrt for at få en god pasform - det afhænger sandeligt af hesten.

 

Til min fars er Amigo det eneste der har ligget godt uden at trykke på hans (meget høje) manke - her kan hverken dyrere eller billigere dækkener toppe pasformen.

Til min lille fuldblod ligger netop det dækken TS har fantastisk. Det har en forholdsvis stor halsåbning, synes jeg, men det fungerer godt for min. Weatherbeta fungerer også rigtig godt. Amigo var til gengæld ikke et hit.

Til vores belgiere var det Tikas billige dækkener (er det ikke dem der hedder 4 horses?) der var bedste match, indtil man begyndte at kunne få dækkener specifikt til store koldblods.

 

Et Rambo dækken og lignende meget dyre mærker kommer jeg nok aldrig til at købe - det er jo vanvittige priser for noget, som næppe holder evigt, særligt efter vi har fået mit djævleyngel - vi har ikke haft et ødelagt dækken i noget der ligner 10 år. Så kom djævleynglet til og nu er der huller hele tiden

 

Pensionisthesten har EN gang i sit liv haft en meget fancy og dyrt dækken - det lå fantastisk og holdt hele tre dage, og det var så sidste gang jeg betalte over 2000 kr for et dækken - er man villig til at granske mærker og kvalitet, så findes der til de fleste hestetyper noget i en mere spiselig prisklasse, som ligger godt.


 

Mvh Michelle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider