Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tilskudprodukter - Energi og muskler?
Forfatter: 
Dato:  19-09-2017 15:01

Hejsa

Jeg søger erfaring i forhold til tilskudsprodukter (eller generalt lidt fodre tips), særligt i forhold til muskelopbyggende samt noget energi hjælp.

 

Jeg har en maks 1ér pony, der bliver redet 5-7 gange om ugen (selfølgelig i forskellige grader)

Hun bliver brugt som konkurrence spring- og jagt pony (jagt indebærer springtur på 15 km med 30 spring på omkring 1 meter)og rides selfølgelig også i dressur, dette indebærer hun er i rigigt god form, men vil gerne hjælpe hende det ekstra og kigger derfor efter noget tilskud der kan hjælpe hende både med noget ekstra energi, men også noget der kan hjælpe hende med muskelopbyggning og velligeholdelse af musklerne.

Hun er Dsp og er af den smalle/normale bygning ingen form for grov

hun vejer omkring 250-300 kg tror jeg

Hun bliver klippet om en 2-3 ugers tid og får efterfølgende dækken på med omkring 300 gram. lige nu går hun med regndækken med fleecefor

 

Jeg har kigget på noget B vitamin fra blue horse, i forhold til vi også går vinteren i møde, nogle der har erfaring med dette produkt? og bruger i det kun i perioder, halvåret eller året rundt?

Noget der er bedre? hvor længe holder det?

 

og så tænker jeg noget E vitamin til hjælp af muskler, men ved ikke om dette er korrekt? og hvilket kan i foreslå?

 

Er også meget nysgerrig på om hvilke erfaringer i har med elektrolytter, mange bruger det kun om sommeren? er det alle?

 

Der er nogle der bruger normal mad olie (solsikke olie eller lignede) udover skinnede pels, hvad gør det så godt for?

Nogle siger det også er godt i forhold til hesten skal tage på?

Er der noget andet det hjælper? nogle der giver deres heste det og hvorfor?

 

Vil rigtigt gerne høre jeres erfaringer og vurdinger, hvor meget i bruger hver især og hvor meget det koster (Er samtidig på udkig efter noget der ikke er vanvittig i pris)

 

Har i stor forskel på hvad i gir om sommeren og om vinteren?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muskler
Forfatter: 
Dato:  21-09-2017 15:55

Jeg har med gode resultater brugt Brogaardens Build Up samt deres B-vitamin. :)

Jeg bruger helt alm. rapsolie fra supermarkedet, både for glans i pelsen men også for at få ekstra kalorierer indenbords.

 

Jeg har nemlig en fuldblodsdreng på 17 år, som kan være svær at holde huld på.

 

Det gode ved Brogaardens B-vitamin er, at du som sådan ikke kan give for meget. Det hesten ikke har brug for, tisser den ud. :) Dvs. der ikke er noget, der ophober sig i kroppen.

 

Brogaardens Build Up er bl.a. god til muskelsætning og styrke. Du kan læse mere her:

www.brogaarden.eu/Da/Webshop/Alle- produkter/Hest/Brogaarden-Optimal- Foder/Optimal-Build-Up-15- kg#.WcPDPshJaUk

 

Udover Build Up, B-vitamin og olie får min også biotin, gurkemeje, hybenpulver, fiberpiller og mash. Og så selvfølgelig hø og wrap ad libitum. :)

 

Biotin får han for bedre hove og flot pels.

Gurkemejer har anti-inflammatoriske egenskaber og er samtidig en meget stærk antioxidant.

Hybenpulver er godt for leddene.

Og fiberpiller og mash får han for at han spiser alle sine tilskud. ;)

 

Det holder han sig rigtig fint på, og det får han hele året rundt, også når han går på græs. Han er desværre typen, der taber sig i sommerhalvåret hvis ikke han får fuld ration af foder.

 


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Keep it simple, og billigt...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2017 11:49

Det lyder meget fornuftigt, som du beskriver.

Jeg ville bare give lidt sojaskrå, fx. 100 gr. dagligt til pony, og det halve på fridage. Vær obs på, om hans urin begynder at lugte af ammoniak, så hold pause og brug lidt mindre efterfølgende.

 

E-vit med selen, forebygger muskelømhed o.lign. efter ridning, og kan være en god idé. Jeg bruger Equistro's flydende Excell E. Den koster en bondegård, men der skal kun bruges max 20 ml. Den eneste jeg kan få i ham, når den er blandet i hans SpeediBeet.

 

Electrolytter giver jeg året rundt. Jeg ved, det er i mod anbefalingerne, men han drikker bedre, og har meget bedre energi på den gode måde. Fodersalt er afprøvet, men har IKKE givet øget drikkelyst. Jeg giver "vedligeholdelsesdosis" og kun fuld dosis hvis han har svedt. Da jeg heller ikke kan få elektrolytterne i ham, får han også dem i flydende form i hans SpeediBeet, fx. NAF's og NetTex's.

 

God weekend


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  24-09-2017 15:03

Okay lyder spændende,

Hvilken e vitamin bruger du?

Hvor meget rabsolie giver du ca?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rapsolie
Forfatter: 
Dato:  24-09-2017 20:29

Jeg giver 2-3 dl. rapsolie om dagen. :)


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elektrolytter
Forfatter: 
Dato:  24-09-2017 23:23

Hvilke elektrolytter bruger i? Hvor meget koster det? Hvor meget er der i? Og hvad giver i hesten?

 

Hvor stor er den hest du giver olien til?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rapsolie
Forfatter: 
Dato:  25-09-2017 08:38

Min hest vejer lige over 500 kg. :)

 

Når jeg bruger elektrolytter, så køber jeg dem hos Nemfoder.dk. :)


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
  bare et lille
Forfatter: 
Dato:  25-09-2017 09:16

fif....
Ved al foder/tilskud kan det godt betale sig at regne prisen ud pr. anbefalet "dosis". Et billigt foder/tilskud kan nogen gange blive dyrt i brug, når man regner på det.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elektrolytter
Forfatter: 
Dato:  25-09-2017 16:48

Hey

 

Jeg har selv en hest der sveder rigtig meget under ridning og har derfor haft et stort fokus på at min hest skal spise elektrolytter.

 

Jeg har prøvet Elektrolytter fra Horselux og Bluhors basic, men det er stadig det samme- min hest vil ikke spise.

 

Jeg har nu skiftet over til elektrolytter fra Eggersmann. Min hest slikker dem nærmest op fra krybben. Dette skyldes at Eggersmann har tilføjet druesukker, så hesten får lyst til at spise dem. Og jeg har endnu ikke mødt nogle heste der ikke vil spise det.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 eggersman
Forfatter: 
Dato:  26-09-2017 09:28

Hvor meget betaler du for eggersman (hvor meget er der i det?), og hvor meget giver du pr 100 kg hest

 

Kan forstå det er forskelligt om folk putter det i hestens vand eller foder, hvad gør i og hvorfor? hvad virker bedst? og billigst?

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  27-09-2017 13:00

Det er svært at vejlede uden at vide hvad ponyen får at spise. Både wrap, hø, græs og fuldfoder samt hvor mange gram og kg?

 

Jeg giver e vitamin m selen til at få syren ud af musklerne. Begge mine heste får det.

 

Ekektrolytter gives også når de svedte, jeg bruger Brogaardens.

 

De får begge pt rapsolie fordi det hjælperpå energien og musklerne. Rapsolie er bedre end solsikkeolie. Det billige fra netto er udmærket.

 

Mine får lige nu også b vitamin pga pelsen, dog får de det to gange om året. Efterår og forår.

 

Hvis du ønsker energi kan du give et boots med Hippolyt Microvital, super produkt.

 

Mgl du en del energi kan valset havre hjælpe lidt hvis ikke den bliver varm i hovedet. Det fik min tidligere S hest i dressur ellers havde jeg ikke nok energi i hende.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider