Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 White Line disease
Forfatter: 
Dato:  22-09-2017 22:00

Hej :)

 

er der nogen som vil dele erfaringer, råd osv til at stoppe, begrænse, fjerne, kurere hvilket ord man nu vil benytte..

 

tænker i forhold til hvad der måske er blevet gjort hvor du har oplevet succes eller forværring..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er årsagen
Forfatter: 
Dato:  24-09-2017 22:37

Mine råd ville være:

Udover at angribe selve problemet er det vigtigt at kigge på hesten som helhed og dens omgivelser, fodring osv.

Hyppig beskæring er vigtig og tør boks og fold er vigtigt - og så kan du sprøjte den rene tørre hov med æblecidereddike - det ændrer PH værdien så svamp/bakterier får sværrere betingelser.

Problemet kommer generelt med dårlig hornkvalitet - så det er derfor du er nød til at kigge på hvad der kan være årsag til at lige netop din hyp har problemet.

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svensen
Forfatter: 
Dato:  25-09-2017 11:35

tak for dit svar :)

 

fejlien ligger hos mig.. jeg har ikke været hurtigt nok til at reagere da jeg har været lidt fraværende og ikke taget hesten ind tidligt nok pga vejret..

så den er helt selvforskyldt desværre..

 

men hun er sat ind i boks med fine træpiller og fået bedre forhold ude..

Jeg har umiddelbart begået en fejl mht fodring.. så det er jeg begyndt at rette op på.. har nemlig været møllen igennem før..

 

samtidig har jeg skiftet smed. Denne smed er så begyndt at rette på på hovene/benstilling.. han har heldigvis været hurtigt til at vise og forklare så jeg har forstået problememerne. Hvorefter jeg har sat ind i kampen mod skidtet.. :)

 

nogen forskel på om det er æbleeddike eller æblecidereddike når det er i denne sammenhæng..? ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-09-2017 21:14

Jeg har altid hørt at det skulle være æblecidereddike :) hvad forskellen er ved jeg ikke? - andet end at det laves på to forskellige måder.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider