Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 DÆKKENER--BID STOP
Forfatter: 
Dato:  08-09-2017 11:35

Hej alle sammen.

Jeg har en hest som bider i hans egne dækkener, seriøst han flænser dem.. det er godt nok dyrt i længden, om vinteren skal der jo næsten købes et dækken om dagen.

hvad kan jeg gøre??

vi har prøvet diverse bid stop "ting" og prøvet os frem, men intet virker. mundkurv er ikke en mulighed, da han gerne skulle kunne få tilstrækkeligt med mad.

 

mvh

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super træls
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 08:51

Det er mega irriterende når de æder dækner, både andres og egne.

I min tidligere stald var der en hest der flænsede sit eget dækken så ejer fik fat i sådan en skål der blev monteret under hagen og frem under munden.

Det lignede lidt en foderskovl uden håndtag og så med remme til grimen. Lidt en slags halv mundkurv i hård plast.

Kan ikke lige finde nogen billeder.

Hesten lærte lynhurtigt at drikke og græsse med den. Eneste minus var at den kunne blive noget mudret i meget smattet føre. Og så måtte han have den på i boks også.

 

Måske det kan hjælpe dig og andre der kender navn på den kan jo lige smide det ind.

Vh Nina


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækkener
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 09:09

Ihh tak for svar, det er da en genial ide, men er det noget man kan købe? Eller noget der selv skal laves, ja et billede ville jo være dejligt, så man ved hvordan det ser ud?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tror det er denne Type
Forfatter: 
Dato:  10-09-2017 21:13

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Præcis
Forfatter: 
Dato:  11-09-2017 11:20

Det er præcis den.

Hesten kunne ikke få fat i sit eget dækken, men stadig nusse, spise og drikke af vandkop.


Nina og Caballero

Sorte Spøgelse

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider