Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 rødbladet japansk kirsebær, giftig?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2017 06:11

ja som overskriften siger.... Er rødbladet japansk kirsebær (prunus serrulata burgundy) giftig for heste?

 

Vi skal til at tænke på at lave en alle op til gården, og folden løber langs grusvejen. Der kommer til at være 1 1/2-2 meter fra stammerne og ud til hegnet, så de kommer ikke til at stå og gnave i dem, men hvad med blomsterne, når de er færdige og hvad med løvet i efteråret?

 

jeg kan læse mig til at prunus generelt er giftigt for heste, grundet blåsyre i stenene. Nogle undersøgelser siger at det kun er i stenene, og så er der vel ingen risiko for japansk kirsebær, men andre steder har jeg læst at det både er i grene, løv og sten.

 

Hestene kommer til at have græs nok, men for det er der ingen grund til at plante noget de ikke kan tåle, så tæt på dem.

Jeg blev ret overrasket over en artikel fra horseconsulten for kort tid siden, for der stod at bøgeblade var giftige for heste.

 

Så er rødbladet japansk kirsebær giftigt for heste, og hvis de er, hvad kan man så egentlig bruge som alletræer, hvis ikke man skal ende ud i en forgiftning?


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider