Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vitaminer
Forfatter: 
Dato:  26-07-2017 22:59

hej alle sammem

 

jeg er lidt på udkig efter et nyt vitamin tilskud, eftersom flere af hestene ikke er specielt glade for det de får nu.

 

Hvad bruger i og hvorfor?

 

jeg har tidligere brugt equsana vitamin bolcher, men hestene som har fået taget blodprøver har manglet flere ting, hvorfor jeg har skiftet til salvana bolcherne, men de er så stærkt parfumeret, at heste takker nej.

 

Jeg er på udkig efter vitaminer, hvor der er et særligt højt indhold af zink og kobber, eftersom vores jord er særlig fattig på zink. Det er underordnet om vitaminet er i pille form eller bolcher.

 

Jeg har både avlshoppe, rideheste og ungheste. De går pt i løsdrift og fodres til vinter med hø/wrap. Hvis hestene har brug for ekstra fodres de med pavo fuldfoder, hvor de dækkes ind via dette, men mangler til de resterende, som "bare" lever af stråfoder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Racing Minerals
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 09:43

Nu ved jeg om indholdet af zink og kobber er højt nok, men jeg har været ganske tilfreds med Racing Mineral, som bl.a. kan købes hos Brogaarden. :)

www.brogaarden.eu/Da/Webshop/Alle- produkter/Hest/Tilskud/Racing- Mineral--10kg.-#.WXmZZ4jyiUk

 


Sagde Josephine

Med sine to soulmates og guldklumper M & N <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvana
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 14:44

Min spiser Salvana hestemineral, det er valgt på anbefalinger fra andre, indhold og pris. Nu er det ret lang tid siden jeg valgte det og kan ikke længere huske det præcise indhold. Hesten spiser det gladeligt og ser godt ud.

 

Han får dog også ungulat på vedligeholds dosis, da han har har fået skadet sine hove og de derfor skal fremmes i vækst og styrke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 14:46

tidligere fik han salvimin grøn, det var jeg også rigtig tilfreds med og hesten spiste det med glæde. Salvana er bare noget billigere indkøb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vitaminer
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 23:03

Jeg har tidl brugt Horselux Minivit, men da min hest pludselig efter et par år ikke ville spise det mere, gik jeg over til Regulator Complete, som jeg er meget tilfreds med.

www.regulatorcomplete.com/da/ hestefoder/


Hilsen Malene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider