Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest lyder som en høne
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 22:20

Da jeg kom gående ned mod folden i dag så jeg, at min hoppe på 3 år lagde sig ned. Da jeg kom hen til hende og satte træktorvet i grimen, nægtede hun at rejse sig. I stedet lå hun og sagde en underlig lyd, som mindede mig om en høne. Der gik 3-4 minutter, hvor jeg kæmpede med at få hende op og stå. De hun først kom op var der ingen problemer, og hun fulgte pænt med. Det virker ikke som om, hun har ondt eller er ked af det.

 

Jeg har haft hende i under 2 uger, så jeg ved ikke, om det er normal adfærd for hende. Det skal siges, at hun er blevet meget stor på de 2 uger, så jeg har hende en smule mistænkt for at være i fol. Men måske er hun bare en ædedolk.

 

Har I oplevet noget lignende?

Video

0
0
Svar på denne tråd
 
 overspiser
Forfatter: 
Dato:  22-07-2017 22:53

kunne lyde som om hun overspiser? - hun må jo ikke eksplodere i vægt på 2 uger - hun kan (eller har nok nærmere allerede) få ondt i maven og kan gå hen og få gæringskolik.

Det lyder lidt som om hun har ondt i maven - en art bøvs - men heste kan jo ikke bøvse/kaste op så deraf problemet....

 

den præcise årsag til lyden ved jeg dog ikke.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 bekymrende
Forfatter: 
Dato:  23-07-2017 11:12

Det lyder altså ikke godt. Hverken selve lyden hun siger, eller det du fortæller.

Det er ekstrem vigtigt med langsom ændring i foder. Også fra een græstype til en anden og det lyder som om du bør få en dyrlæge ud og checke hesten, og få noget kompetent fodringsrådgivning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 zzzzzzzzzzzz
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 14:07

Det kunne også være en hel harmløs "sovelyd", vores lyder sådan når de sover..


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

Avler af grandprix hest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 09:27

Lige en lille update. Det var ikke andet end en "jeg har lige lagt mig og gider ikke op allerede"-lyd.

 

Hun har hverken kolik eller viser tegn på forfangenhed. Hun er blot kommet på mere græs, og skal tages fra engang i mellem, så hun ikke bliver større.

 

Tak for jeres bud :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider