Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Har bukkehornsfrø en reffekt på orm?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2017 09:32

Som overskriften lyder:

- kan Bukkehornsfrø have en afskrækkende effekt over for orm hos heste?

 

jeg fik den her "tankebøvs" her forleden fordi jeg skulle ha´ lavet ormeprøve på min mule.

- Til min store ovverraskelse have han meget begrænset antal Tarm orm/små blodorm i sig, og skulle derfor ikke behandles.

Det skal dog siges at hans foldkammerat havde en del.

 

Det skal også lige siges at min mule er den eneste hest der har fået bukkehornsfrø i sit foder dagligt...

 

Jeg ved godt at orm rammer tilfældigt og nogle bare er mere modtaglig over for orm en andre. der ud over er det også vigtigt med god foldhygiegne/omlægning af græsmarker, hvor tæt hesten græsser på klatterne på marken og ikke mindst alder også har noget at sige.

 

- Men min nysgerrighed blev bare vakt, og tænkt nu hvis der var noget om snakken?...

Jeg ved at man kan give bukkehornsfrø mod maveproblemer, til at fremmer fordøjelsen, det virker antiflamatorisk og kan bidrager til at optage organiske mineraler/vitaminer bedre.

 

Jeg har hørt om et gammel husråd der går på at mennesker og dyr ikke kan have bændelorm hvis de spiser hvidløg, da det har en affskrækkende effekt på disse orm pga. det batkeriehæmmende egenskaber hvidløg er kendt for.

- Ved dog intet om der er hold i sagen?...

 

kom gerne med indput, erfaringer og viden om emnet og håber i vil bidrage til en hyggelig debat!


"Et godt hestemenneske hør når hans hest Taler til ham...

Et stor hestemenneske høre når hans hest hvisker til ham....

- men et dårligt hestemenneske hør ikke engang når hans hest skriger til ham!"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider