Hej,
Min hest har haft et "hævet" øje et par gange i løbet af de sidste par måneder. Vi har haft virus i stalden, og hun har haft høj feber, som pt er afløst af host og snot, som har varet i 14 dage nu uden ændring. Der har selvfølgelig været dyrlæge på i en lind strøm....
Nå, men nu står hun så igen med "hævede" øjne. Forstået på den måde, at øjnene faktisk ikke er hævet, de er fint rene og blanke, men løber rigtig meget i vand, og hun står helst og lukker dem. Hun havde smed idag, hvor hun stod med begge øjne lukket på staldgangen imens... For 3 uger siden havde hun samme tur, dog kun på det ene øje, og det gik væk i løbet af 3-4 dage. Det skulle have været undersøgt, men der opstod et akut uheld med en anden hest som gjorde, at dette ikke ligefrem var prioriteret den dag... Og det gik jo væk igen. Dyrlægen nåede dog at sige, at det kunne være noget med nogle døde hudceller på indersiden af blinkelåget, eller sådan noget, som sad og irriterede.
Hun har jævnligt haft et decideret hævet øje, måske 1 gang årligt, men det har været sådan, at man kunne se, at hun havde slået sig, fx fordi der var en bule eller der manglede hår. Og øjenbetændelse har jeg da ofte oplevet hos andre heste, det ligner dette ikke.
Jeg ved ikke en hylende fis om øjensygdomme. Og ærlig talt, så er jeg ved at være træt af at poste tusindvis af kroner ud til dyrlæger som kigger på min hest og konstaterer, at jeg skal vente på at det går over... Hvad tænker I? Ville I for 117. gang ringe til dyrlæge? Eller ville I se tiden an?
Hesten virker ikke påvirket, spiser, er glad, vil gerne lave noget. Jeg tænker lidt, at hvis jeg i 14 dage stod med snot og host i stride strømme, så er det vel ikke unormalt at tilrane sig en gang øjenbetændelse eller -irritation.
Jaja, det korrekte svar er "ring til dyrlægen", det ved jeg da godt, og det bliver sikkert også resultatet, afhængigt hvordan hun ser ud i morgen tidlig. Men det nytter heller ikke noget at ringe til dyrlæge hver gang hesten fejler det mindste - min kvote er i hvert fald brugt op for i år... Så please, enlighten me, så jeg ved lidt mere om, hvad der evt kan være galt. For jeg ved ingenting om problemer i øjnene - men mon ikke nogen derude har prøvet noget lignende 
På forhånd mange tak for hjælpen!