Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Dårlig hornkvalitet - tilskud?
Forfatter: 
Dato:  25-03-2017 21:25

Hej med jer :-)

 

Min ene hest har desværre ikke den bedste hornkvalitet og vil derfor gerne give ham et tilskud, som kan styrke det.

Hvad kan i anbefale?

 

Han får noget biotin som jeg får igennem dyrlægen og er passet med smed :-)


 

Mvh Freja

Valløs Farinelli

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ungulat
Forfatter: 
Dato:  26-03-2017 08:16

Jeg har haft stor succes med Ungulat fra St. Hippolyt, det hjælper hesten til selv at danne B-vitaminer herunder biotin.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123.........................
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 12:59

MSM er rigtig godt at give som tilskud til dårlige hove, der indgår mange svovlforbindelser i opbygningen af hoven, så et tilskud af MSM er absolut at anbefale udover biotin mm.

 

Udover det virker MSM antiinflammatorisk og er også godt at give til belastede led. Jeg bruger det selv til begge mine heste med stor succes.

0
0
Svar på denne tråd
 
 135522
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 21:37

Jeg har været glad for Kerabol fra Equostro. Men ved nærmere eftertanke, så har min hest haft bedre hove end i den periode jvormjeg brugte Kieselgur, så det kan også anbefales :-)

 

kerabol er billigere fra Tyskland og England :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Profeet
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 01:43

Jeg har haft god effekt af Profeet fra NAF. Min smed var yderst overrasket, og spurgte hvad hulan jeg havde givet hesten. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Solanum Mega biotin
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 15:12

... har det højeste indhold af biotin på markedet. Jeg bruger det selv. Ølgær og sortkommen som tilskud ved siden af, giver en bedre optagelse af biotinen.

 

Har selv en hest med dårlig hovkvalitet og jeg er superglad for det!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Solanum mega biotin
Forfatter: 
Dato:  30-08-2017 18:07
Har jeg givet med held. Sammen med MSM og en god olie. Det skulle fremme optagelsen. Og så skal det gives over en lang periode.

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvana biotin
Forfatter: 
Dato:  31-08-2017 10:55

har nu på 10. år holdt min vallaks hove super fine. Han får også Salvana mineraler/vitaminer.

Virker hovene en smule tørre, får de med vandslangen. Jeg smørrer aldrig med olie el. lign. Der er ALTID ros fra smeden til hans hove. Jeg har dog kun haft samme smed i 8 år ;-).

Jeg har en idé om, at det også er ret afgørende, at hesten er dækket ind generelt.

Jeg har for sjov skyld sammenlignet flere forskellige produkter med Salvanas - self. i de anbefalede mængder, og de ligger alle under Salvanas.

Om Salvana så overdoserer i deres anbefalede dagsdoser, eller det er de 8-10 som jeg har sammenlignet med, som underdoserer hesten - aner jeg ikke. Min ser i hvertfald så fin ud, og har altid gjort det.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider