Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 anbefalinger Mash
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 13:29

Hej

Hvilke mærker kan i anbefale. Jeg har en hest som er lidt kræsen, så vil gerne høre jeres erfaring med de forskellige mærker :)

 


Med Venlig Hilsen

Rosita

 

Vision de la vie hingst 14/4-16 e schwarzgold, Velvet de la Vie hoppe 26/4-15 e. Schwarzgold, Vogue de la Vie hoppe 24/4-13 e. Herbstkönig,Voyage de la Vie hingst 19/4-12 e. Aston ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved godt,
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 18:02

du efterlyser mash, men jeg sværger til roefibrenes mange gode egenskaber. Her er SpeediBeet højt elsket, og så har du styr på hvad du giver hesten. SpeediBeet opblødes på kun 10 min. De er desuden fantastiske til at skjule tilskud.


Sort havre sælges 100 kg/200 kr.

Vårbyghalm, småballer fine. 10 stk./100 kr.

4470 Gl. Svebølle - Ring 4014 3480

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 09:02

Jeg sværger til Irish Mash fra St.Hippolyt, det har jeg haft stor glæde af til kræsne heste og heste der skulle tage på.

 

Roepiller spiser vores ikke hvis de på nogen måde kan slippe, selv den altædende Fjordhest vi har opstaldet har vi kun kunnet lokke til at spise det, når hun har gået på jordfold med en anden hest, hvis hun går alene lader hun det stå. Så hvis de går til dem med glæde, må det være fordi de har et højt indhold af restsukker.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mash.....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 11:56

Nfu har jeg en der æder hvad som helst. Han slikker gerne de andres krybber for diverse frasorterede tilskud,hvis han kan slippe afsted med det, for ikke at gå glip af noget, og roepiller er heller ingen hindring

 

Men skal der medicin i, har jeg bedst erfaring med irish mash, som Charlotte, da det er ret "parfumeret".

Ellers er jeg meget glad for Alpengrün Mash, hvor der ikke er tilsat melasse, men tørrede rødbeder og gulerødder for sukker.


Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brogårdens mash
Forfatter: 
Dato:  19-08-2017 20:06

brogårdens mash - eller mash light (med mindre sukker) er meget populære her

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  24-08-2017 14:04

Jeg foder med Eggersmann Mash og det er min hest utrolig glad for at spise.

Og jeg kender også andre heste der får mashen fra Eggersmann og det er noget de er meget glade for at spise :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 2 slags mash
Forfatter: 
Dato:  27-08-2017 18:05

Hej,

 

Min nye hest er ekstremt kræsen, når man vælger ikke at fodre med korn..... Så jeg har været ude at lede efter noget, damen kan lide, som ikke er alt for stivelses- eller sukkerholdigt og som er til at få fat i. Jeg har fundet ud af at to slags mash i et 50/50 forhold falder i damens smag. Det drejer sig om Hippolyts Glyx Mash og Dangros/Amequs Urtemash. De er faktisk vældigt lækre hver især, men damen spiser det kun, hvis det er 50/50 (faktisk helst kun Glyx Mash, men den er noget dyr, så jeg blander de to af hensyn til min pengepung).

 

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider