Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kalve foder til heste
Forfatter: 
Dato:  23-08-2017 09:44

 

Hvad syntes i om at bruge kalvevasle og kalve mineraler til heste?

 

Dem jeg kender, som fodre med kalve foder til heste, gør det jo udelukkende ud fra et økonomisk synspunkt, men er det "sikkert" nok at fodre sine heste med det?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slet ingen?
Forfatter: 
Dato:  26-08-2017 12:51

 

Overhovedet ingen der har erfaring med kalve foder til heste?

 


 

 

~ Anette

 

 

 

www.vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske foderprogram?
Forfatter: 
Dato:  27-08-2017 18:01

Hej,

 

For mange år siden læste jeg en artikel i et hesteblad (jeg har for længst glemt hvor) netop om det med kalvefoder til heste. Det eneste jeg husker om det er, at indholdet stort set skulle være det samme som i hestefoder, og at man kunne spare en del ved at bruge kalvefoder. Jeg har ikke gjort det selv, og jeg ved ikke, om det holder hele vejen, men du kunne jo prøve at skaffe en indholdsoversigt og sammenligne med hestefoder.

MVH

Jette


Nu med rød hoppe!

Og stadig synes jeg, at:

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalvevalse
Forfatter: 
Dato:  27-08-2017 18:43

Min gamle hoppe, der var blevet totalt afmagret af at have føl, blev fodret op på kalvevalse. Havde det i foderprogram, og det stemte fint i foderplanen.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kalvevalse
Forfatter: 
Dato:  28-08-2017 21:23

Den her pony levede af kalvevalse, halm og græs - og den fejlede aldrig noget og så da ganske ok ud - godt nok er det over 20 år siden - men dengang kunne det fint lade sig gøre...

 

Billede

 

Billede

 

Den så sådan her ud da jeg købte den...

 

Billede

 

Trine (Faxa)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 kalvevalse
Forfatter: 
Dato:  01-09-2017 11:01

Jeg har foderet med grøn kalvevalse.

Da jeg havde en hest der havde svært ved at holde kg på efter en omgang mavesår, og det var skal effektivet, jeg valgte at tildele vitaminer og roepiller ved siden af, da foderet i sig selv ikke er 100% dækkende for en hest der i forvejen har svært ved at holde kg på, og roepillerne for at øge væskebalancen.

 

Min erfaring er at det faktisk virker/virkede for min hest, og han blev rigtig pæn, MEN han kom også til at lugte at ko så da den ønskede effekt var opnået, gik jeg stille roligt over til rigtigt hestefoder.

Grunden til det er effektivt til heste der skal tage på, er at der er en fed mælke erstatning i produktet.

 

ja det er godt og effektivt

men min hest kom til at lugte af ko, syntes jeg..


:O)

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider