Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Problemer med bagbenene - led eller bånd
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 21:35
Hej allesammen.
Jeg har en ung hest på næsten 6 år, som ikke er tilredet endnu.
Jeg har opdaget sidste sommer, at han var lidt hælt på et bagben efter han lå på marken. Jeg troede bare, at han har ligget lidt dumt og at hans ben bare var fald i søvn, fordi efter nogle skridt gik han der normalt.

Men så sagde "staldmoren", at hun også har set, at han havde problemer efter han har stået og slappet af. Det var ligesom hans ben bare knækker væk, men det var også kun kort tid efter.

Nu har jeg også fået at vide, at han ikke løber med bagbenene, som han skulle. Er der nogen, der har erfaringer med lignende eller kan anbefale en god dyrlæge i Esbjerg området?

Tak for hjælpen :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2017 18:14

Ud fra det du beskriver når den rejser sig op, kan det lyde som knæskalslåsning. Der låser hestens ben i et par sekunder indtil den er kommet igang og det kan se ret vildt ud og gøre ret ondt på hesten også, når det låser.

 

Men jeg tror du skal præcisere lidt, hvad du mener med at han ikke løber på bagbenene som han skal? Hvad mener du med det? At den er direkte halt på et bagben, at den skovler bagud med dem eller hvad gør den?


Mvh Mie C.

Med dragen Teaser

 

Vil du følge med i daglige opdateringer?

følg med her:

www.facebook.com/dvdragenteaser

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 knælåsning
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 09:06

jeg havde en pony engang der havde knælåsning.. synes bare ikke han havde det når han havde ligget.. men knælåsning er når den har stået stille længe og skal igang så er det som om bagbenet ikke lige følger med og hænger et kort øjeblik, for derefter at låse op og komme med.. er det det.. så gør det gjorde det ikke ondt på min pony.. men det er senerne omkring bagknæet der er for stramme.. det bedste er motion i bakker..

min pony gik med kiler og stod i halm.. men da han kom på spåner forsvandt det sjovt nok... men når han først var kommet i gang var der intet.. han blev 20 år gammel inden han blev aflivet af helt andre årsager ...

 

men hvis han ikke løber med bagbenene tror jeg ikke det er knælåsning, idet de sagtens kan bruge benene når der er låst op.. tænker han måske har en låsning et sted.. har han evt. været faldet??


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 bagben..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 10:20

Hej

 

Det er jo lidt svært komme med et bud, ud fra en beskrivelse, det kan jo være alt fra en simpelt låsning til noget mere alvorligt.

 

Inden du skal ordentligt igang med tilridning, skal du nok have ham undersøgt, så du er sikker på at alt er som det skal være.

 

Hvordan bevæger han sig ellers? Er han uren/utaktet eller direkte halt?

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider