Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 SVAMP!
Forfatter: 
Dato:  13-02-2017 22:06

Hej alle
Min hest er desværre ramt voldsomt af svamp i hele hovedet. Det startede med sår og blev til store skaldede pletter.
Jeg vaskede ham først over det hele i imerverol og efterfølgende vaskede ham i atamon i hovedet hver dag(har jeg gjort en uge nu). Nu væsker sårene ikke mere og det er begyndt at tørre ind. Men har i nogle erfaringer med hvor længe der går inden hårene begynder at vokse ud igen? og fortsætter i med at smøre indtil da? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Imaverol...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2017 15:52

... ville være min eneste behandling af det. Hvorfor vaske med allergifremkaldende konserveringsmiddel til syltetøj?

Så vidt jeg husker er det nok at vaske et par gange med imaverol - måske med en uges mellemrum (se på indlægssedlen)

Husk også at vaske grimer, trenser osv - så den ikke bliver smittet igen.

Hårene begynder at vokse ud når huden heler - men man kan jo ikke se det lige fra første dag.


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp kokosolie
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 10:16

Jeg bruger økologisk koldpresset kokosolie og det skal være den med duft. Det virker allerede dagen efter kan jeg se en bedring og efter få dage er det helt væk.

 

Det er en billig, nem løsning og uskadelig løsning, der ikke svier. Kan kun anbefale at du prøver det. Kokosolie er svampe og bakteriedræbende.

 

Du kan købe det i Brugsen, Føtex el. Helsekostforretninger og der er til flere års forbrug for 100 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp !
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 16:43

min havde også svamp i hovedet sidste efterår, jeg vaskede i imaverol 2-3 gange, og jeg mindes det gik ret hurtigt med at smagen forsvandt, og pelsen groede ud igen :) mener han så normal ud inden for et par uger


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider