Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Wraphø
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 18:56

Hej jeg vil høre hvor lang tid en meget tør wraphø kan holde sig når den er taget ud af plastikken og rystet godt op? det er en bigballe og wraphøet ligger på paller? vi har to heste og det er helt nyt for os at fodre med wrap. Vi fodrer normalt med almindelig hø. Mon vi skal blande almindelig hø og wraphø sammen i starten? Vi har åbnet den i dag hvor der er ganske koldt..Vores stald har næsten samme temperatur som udenfor;) På forhånd tak.


Hej nogle spørgsmål vedr. tørt wraphø

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 19:17

I denne kulde kan vores wrapballer godt holde 2-3 uger, uden at være rystet op. Det er big-rundballer vi har, og vi skræller bare et lag af ad gangen.

 

Når du skifter foder, så bør det altid ske gradvist - og det gælder også for grovfoderet. Ellers risikerer du at slå deres maver helt i stykker, især når de ikke er vant til wrap. Det er en god ide at blande det med høet de første dage :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 19:20

Når det er koldt som nu, kan wrap holde sig 3, måske 4, uger.

Ved temperaturer over ca. 15 grader, forkortes holdbarheden, og er det over 20 grader, kan det kun holde sig et par dage.

Som det er nu, er det sandsynligvis ikke nødvendigt at sprede det ud, bare man fjerner plastikken, men når det bliver varmere, kan holdbarheden forlænges lidt, hvis man spreder det.

 

Det brænder sammen, når det bliver varmt, wrappen bliver varm og der dannes skimmelsvamp med det samme. Er det brændt sammen, skal det kasseres, hestene kan ikke tåle det.

 

Jeg ville blande wrappen med det hø, de er vant til at få her i staten. F.eks. 3/4 hø og 1/4 wrap de første par dage, og så stille og roligt øge mængden af wrap og tilsvarende reducere i høet.

Afhængigt af, om hestene reagerer på wrappen, ville jeg gå over til udelukkende at fodre med wrap i løbet af 8-10 dage.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wraphø
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 20:36

Tusind tak for svar og hjælpen det blev jeg rigtig glad for;)


Hej nogle spørgsmål vedr. tørt wraphø

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider