Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tildkud til ledproblemer
Forfatter: 
Dato:  28-03-2015 17:47

Hvad er Jeres erfaringer i forhol til ledprodukter til rideheste der har behov for ekstra tilskud (pga røntgenforandringer i ben) ?

 

Jeg har brugt cortaflex HA (med det grønne låg) i et års tid, men synes ikke jeg sådan har oplevet sådan en vild effekt.

 

Har kigget på Matrix HA fra Havens/horselux og den virker umiddelbart til at være ret koncentreret. Den bliver lidt dyrer end cortaflexen, men er i tvivl om, hvorvidt de egentlig hsr behov fo 30 gram i vedligehold når cartaflexen kun skal udfodres i 15 gram? Er cortalexen der mere koncentreret eller hvad er Jeres erfaring??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cortavet
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 11:11

Jeg bruger Cortavet som er ca 5 gange mere koncentreret end cortaflex. Jeg synes også det er svært at sige om det har nogen effekt. Tænker den eneste måde at se det, er vel at prøve at stoppe med at give det, og se om det gør en forskel eller ej.

ellers synes jeg også det er lidt en jungle med alle de tilskud man kan få. Giver også min koncentreret omega 3-6-9 olie. Han har lidt slidgigt i venstre forknæ.

hører gerne andre som bruger andre produkter, om de synes der er en forskel.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Matrix HA til ledproblemer :)
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 12:01

Jeg anvender Matrix HA fra havens og er super tilfreds. Min pony som er en fjolle på nu 23 får der ud over omega olie og hyben fra hunderose el. som pulver. Det er helt klart Matrix der hjælper hende. Jeg var tæt på at aflive hende i oktober sidste år, men valgte heldigvis at prøve matrix HA som sidste udvej. Det varede en god måned før der var fuld effekt, men er så lykkelig for at jeg gav hende en sidste chance. Jeg har indtil nu brugt næsten 2 kg. til godt 600 kr. pr. kg. Hvis det kan holde sig vil jeg næste gang købe 3 kg. til knap 1500 kr. Hvis det er det der skal til for at beholde hende synes jeg ikke det er så dyrt, selvom hun kun er selvskabspony nu og har været det i 2 år. :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 vetcur
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 12:08
Jeg bruger revet og 10 gode grunde til min vallak, synes det virker og de er søde til at svare når man kontakter dem, min har forbenet dragtbrusk og en skygge på røngten��
1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 12:38

læs denne tråd: www.heste-nettet.dk/forum/5/634622/ 634295/

 

og i øvrigt, jeg har prøvet en del ledtilskud og NAF Superflex er det eneste jeg kan finde som giver de anbefaldere 10.000 mg ren glycosamin HCI. Efter at have prøvet alle produkter fra Equine america,( dem med cortaflex) havens og hvad ved jeg, er det det produkt jeg er vendt tilbage til.

Superflex købes her www.equestriansupplements.co.uk/ five-star-superflex-16kg-p-534.html

 

Det er sammenlignet med de andre produkter, ret billigt ( min hest skal have 30 gr dagligt) men ikke så kendt i DK?

1
0
Svar på denne tråd
 
 St hippolyt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 09:34

hej..

 

jeg har igennem flere år - 5 ca, brugt movicur fra st hippolyt. Efter. Ca en uge kunne jeg se en kæmpe forskel på hesten. Og det Bedsted var, at han ville spise det ?

 

hesten led af gigt i bagben og lænd, men gik helt dressur 4-5 gange om ugen. Han blev aflivet sidste år, men grundet en gaffelbåndssakde som opstod på folden.

 

der er ti kg i en spand, som koster ca 850kr. Min fik 100g om dagen, så der er til ca 3 mdr.


-----------------------------ooOOoo- ------------------------

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forkert pris
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 09:45

hov fik lige set, jeg husker forkert det koster ca 1200kr for ti kg.


-----------------------------ooOOoo- ------------------------

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Leonidas...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 20:12

tak for linket til den tråd - hvor har jeg ledt efter den.

 

Bedste tråd ever på HN (syntes jeg). Jeg savner indlæggene fra Helle (Christinesminde)'s så meget.

 

...


 

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

0
0
Svar på denne tråd
 
 StrongJoint
Forfatter: 
Dato:  02-04-2015 14:05

Jeg har set gode resultater med StrongJoint på bådehunde og heste.
Har også god erfaring med Solanum Flex HA.

 

Der er så mange produkter på markedet, og det kan være individuelt hvad som virker bedst for den enkelte.

 


Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste mm.

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123464533
Forfatter: 
Dato:  02-04-2015 20:42

Tak for Jeres svar - og super god tråd du linkede til, Leoanidas :-)

 

Jeg har bestilt 2 x 1,2 kg superflex hjem til lidt over 80 pund med forsendelse - billigere end HA matrix og cortaflexen, så nu håber jeg, at det har en god effekt :-)

leonidas - hvordan kan det være din skal have så meget? Min hedt vejer omkring 750 kg - mon han kan klare sig for 20 gram om dagen? Nogle som ved om man kan dele det op og give dem 2 x 10 gram eller skal de have det samlet på én gang??

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-04-2015 20:41

en hest som beviselige og/eller tydeligt besvær grundet slid, skal have de 10.000 mg Hc1 om dagen for at få en effekt. Og så vidt jeg kan forstå på det hele, er det ikke kun mængder, men også de virksomme stoffers forhold til hinanden. Så hvis min hyp skal have sine 10.000 mg glycosamin Hc1, skal den have to mål dagligt, dvs cia 26 gram.

 

så det er såmænd helt basal matematik.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Til leonidas
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 07:51

Du skriver to mål for at få de 26 gram. Men på det link du har sat ind på Superflex, står 6 skefulde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 12:13

de spande jeg har fået har en målske med, der rummer 13 gr. og på selve spanden står der, at der pr de 13 gram er 5000 mg Hc så derfor må 26 gram/ 2 skeer være de 10.000 enheder?

 

så måske er måleskeerne blevet ændret? men jeg vil da lige prøve at tjekke det, min kæreste er kemikker og har udstyret til den slags.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tilskud...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 19:12

Leonidas: giver du hele dagsrationen på én gang eller deler du det over 1-2-3.. Gange? Det er jeg nemlig i tvivl om, hvorvidt man må.

 

Mit superflex er sendt, så nu er jeg spændt på at prøve det :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-04-2015 07:59

Når hus står inde om vinteren, deler jeg det i hendes 3 fodringer- om sommeren får hun foder før og efter ridning, så der kommer det i 1 eller 2 potioner.

 

Jeg ved ikke om det gør den store forskel- jeg har delt det op, da hesten er latterligt kræsen ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 2355243
Forfatter: 
Dato:  12-04-2015 00:04

Det lugter virkelig også fælt ;-)

Min fik det i sin mash igår og i dag i aftenfodret med en masse gulerødder, så er spændt på, om han vil spise det ;-)

 

Vores lab på 7 år er begyndt at vise tegn til lidt stivhed i sine ben, så han får også lidt i sit foder(1 gram), han spiser det med velbehag :-) Håber også at kunne se forskel på ham efter noget tid :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider