Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sommereksem - Antihistaminer
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 13:38

Ja, er der andre end mig der har prøvet antihistaminer til hest med sommereksem?

 

Jeg brugte det til min for nogle år siden og det tog hans kløe når han fik dem, men jeg brugte det kun i kortere perioder og har ikke prøvet det en hel sommer.

 

Jeg tænker lidt på at prøve til næste år og så gå i gang lige fra starten af, sådan at han ikke når at få kløet hul og måske det kan hjælpe på den fortykkede hud...

 

Ulempen var at han blev sløv af det, men tænker, personligt ville jeg hellere være søvnig end ved at gå til af kløe...

 

 

Jeg vil lige sige at jeg havde clearet det med dyrlægen inden.. Hun sagde at der ikke kunne ske noget ved det, men kunne ikke sige om det virkede..

 

Brugte Alnok, mener måske han fik 10 stk om dagen... Tænker at prøve med noget mindre dosis og se om det kan hjælpe til at det ikke bryder så voldsomt ud..

 


Støt en god sag for kattene,

meld dig ind i Sønderjyllands Dyreværnsforening

og giv kattene en bedre tilværelse!

www.dyrevaernsforening.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke selv prøvet
Forfatter: 
Dato:  16-10-2013 06:27

Jeg har ikke selv prøvet at give antihistaminer til hest, men til hund og det virker fint.

 

Jeg bruger selv urter og vitaminer og mineraler til sommereksemheste og også til min hund der har noget nældefeber

 

og det virker hvis du tester hesten og laver en individuelt blanding lige så godt som hvis du gav antihistamin.

 

Nu har jeg mit fokus på den alternative vej og bruge langt hellere naturlige medikamenter osv. men stod jeg med en hest der ikke kunne komme af med sin sommereksem så var jeg også hoppet på antihistamin.

 

desværre er en af bivirkningerne at hesten eller hunden bliver sløv, det gør mennesker der indtager antihistamin også, og med det i baghovedet ville jeg nok vælge at give en mindre dosis men over en længere periode.

 

Jeg synes at 10 tabl. lyder af meget også rent prismæssigt - når jeg tænker på at jeg kan dele indholdet af en ampul (antihistamin) over 14 dage til min hund.

 

jette


 

Stald Møllegården Heste og Ridecenter

 

Pony Rideskole - Horsemannship kurser for børn og unge

 

Center for alternativ behandling

bla. KST, Akupunktur, TFT, Massage og Naturopati

Rideterapi og Hippoterapi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider