Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 nogen der ved noget om de der hørfrø
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 09:25

Hey derude.

 

nogen der ved om man enlig i bund og grund kan brueg hørfrø istedet for loppefrøskaller ?? I så fald hvormeget skal de have? og skal de koges og alt det der?

 

 

Tænker det er billigere end hørfrø hvis de virker, også selvom man måske skal give mere af hørfrø


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørfrø...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 10:36

Om effekten er lige stor ved jeg ikke...

 

Men det nemmeste med hørfrø er at give det dagligt i tør tilstand - Op til 100g. til en stor hest.

 

Vær opmærksom på, at hørfrø kan danne blåsyre hvis det forbindes med vand (med mindre det koges).


Med venlig hilsen

 


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hørfrø
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 13:02

Hej,

 

Før loppefrøskallernes tid var det almindeligt at bruge hørfrø som udrensende middel, samtidig med at olierne er gode for pelsen. Desuden kan de fleste heste jeg har mødt godt lide hørfrø. Jeg bruger at koge hørfrøene - det har jeg det bedst med. De bliver til sådan noget slimagtigt noget (som let koger over og brænder meget, meget fast, hvis man er uheldig!), som jeg putter oven i foderet.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-10-2013 21:44

Hørfrø skulle være ligeså gode som loppefrø... Mine får gule hørfrø hver vinter, de danner nemlig ikke blåsyre, da de er let "crackede".. Så dem får de i tør tilstand og med ro i sindet.. :)

 

De eneste gule hørfrø jeg kunne opstøve i DK er Hippolyts LinuStar :)


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider