Vand har jeg brugt i en måned.
Strålen var hård som sten! Jeg har en spand, vand og svamp. Har en 3-års, så vandslange gider jeg ikke bøvle med.
Vander dem på hele ydersiden , også lidt op i hårene, så det løber ned, og på ballerne. Og indvendig på strålen.
Så står det og tørrer, og vander dem hele tiden igen, når de tørrer langsomt, er de fugtet ret fint. Så putter jeg dem i equine fusion boots, og rider. Når jeg tager dem af, er de stadig fugtige.
Og strålen er blevet så fin. Som viskelæder igen.
De bliver ømme på hovene af tørke, strålen mister sin stødabsorbering 
Ps. Cornucresin siger min dyrlæge er det eneste, der virker. Jeg bruger det, når vanden er trængt helt ind. Men kun i helt tørre perioder, og 1-2 gange om ugen. Ellers er vand nok!
Lone