Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

God og Effektiv hovmiddel?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2013 12:02

Hej,

Nogle der kender til et fantastisk godt og effektivt hovmiddel mod meget tørre hove? Som også gerne må give lidt glans :)

- jacqueline

0
0
Svar på denne tråd

Torskelevertran
Forfatter: 
Dato:  12-06-2013 12:38

er det jeg har haft de bedste resultater med og så laver det ikke kuks i den naturlige hov funktion :)

Hilsen Simone

0
0
Svar på denne tråd

Vand...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2013 12:43

Jeg bruger ikke andet. I tørre perioder giver jeg hovene under og over når jeg trækker ud og ind. Aldrig olie eller andet, det laver en hinde, så hoven ikke kan suge fugt og vand, og dermed forbliver tør.

Smeden er meget tilfreds med hovene.

Skulle du gøre noget, kan du måske smørre hovene efter nogle våde sommer-dage. Kan du ikke undvære glansen?

0
0
Svar på denne tråd

vand...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2013 16:58

Vand har jeg brugt i en måned.

Strålen var hård som sten! Jeg har en spand, vand og svamp. Har en 3-års, så vandslange gider jeg ikke bøvle med.

Vander dem på hele ydersiden , også lidt op i hårene, så det løber ned, og på ballerne. Og indvendig på strålen.

Så står det og tørrer, og vander dem hele tiden igen, når de tørrer langsomt, er de fugtet ret fint. Så putter jeg dem i equine fusion boots, og rider. Når jeg tager dem af, er de stadig fugtige.

Og strålen er blevet så fin. Som viskelæder igen.

De bliver ømme på hovene af tørke, strålen mister sin stødabsorbering :)

Ps. Cornucresin siger min dyrlæge er det eneste, der virker. Jeg bruger det, når vanden er trængt helt ind. Men kun i helt tørre perioder, og 1-2 gange om ugen. Ellers er vand nok!

Lone

100% genial rytter

Mere høflighed i ridesporten! Altså ingen kommentarer ;)

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider